348 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
erfaringer beagle erfaringer beagle
hejsa..
min kæreste vil meget gerne have sådan en beagle på et tidspunkt, jeg har hørt at det er en hund med sin helt egne ideer, er der nogen der kan be-/afkræfte det... og evt. komme med lidt erfaringer om racen... kan den finde ud af at bo sammen med en anden hund...osv.
på forhånd tak..
0 synes godt om
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Dem jeg har kendt til træning ar været hunde for den meget tålmodige.
LAD VÆRE MED AT FALDE FOR UDSEENDET - MEN FOR HVAD I KAN TILBYDE HUNDEN - SÅ BLIVER ALLE PARTER GLADE. Dvs har I store planer om at træne meget? Motionere meget? osv - se på det først hvad lige denne hundetype kræver før I vælger.
Kan din kæreste mon bruge dette som ledetråd?
mvh Karin
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 53
personlig er jeg vant til labradore, en hund der passer bedre til mig, og helt sikkert også hende, da den er dejlig nem. tror iøvrigt lige jeg må få skudt nogle billeder af min lille guldklump imorgen...
jun 2004
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Da jeg var yngre havde jeg en lånehund, der var beagle.
Han var den sødeste rareste hund jeg nogensinde har mødt.
Han kunne godt nok ikke gå uden snor, det var hans jagtinstinkt for stort til, men jeg har ikke noget som helst dårligt at sige om beagler.
Andre hunde var heller ikke noget problem, samtidig med at han elskede børn.
Han boede hos et ægtepar, der ikke var specielt hundekyndige, så han blev bare opdraget med masser af kærlighed.
Mange vuffer fra Belinda
Så en beagle er bestemt ikke noget, der afskrækker mig.
Men hvorfor prøver i ikke at skrive til nogle af dem her på siden, der har beagler og spørge dem om deres erfaringer med opdragelse osv?
dec 2004
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
Tror det er en lidt specielt hund.
Laila
dec 2004
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 228
Jeg har været i gang med uddannelsen dyreadfærdsterapeut og min lærer Karen Ulrich har kun Beagle...
Jeg har aldrig set noget så imponerende som at se hende træne med hendes hunde. Hun viste os hvad hendes tæve kunne og den er altså lydighedschampion indefor DKK, så du kan sagtens lære en Beagle alt mulig... Og det var ikke bare hendes tæve som var god, hun havde nemlig også 8 ugers hvalpe med og de kunne allerede stå, sit dæk kun på håndsignal og så kunne de øvelsen "touch" som betyder at de skal røre ved en genstand på kommando.
Det skal lige siges at Karen klikkertræner alle hendes hunde lige fra de er helt små, som ikke skader dem overhovedet. Hvalpene har kun godt af at bruge deres hjerne og blive beskæftiget... Klikkertræning er meget god, især til hunderacer som ikke alle folk tror kan opdrages...
Beaglen er jo en meget madglad hund, så klikkertræning er helt eminent til den race.
Du kan læse meget om Beaglen og dens rygte om at den er dum (for det er den absolut ikke, det er altid kun ejeren som er for dum til at lære sin hund noget) og også om klikkertræning på Karens hjemmeside.
Jeg finder den lige til dig og skriver den her på indlægget...
Hilsen Martina
jun 2004
www.hjem.get2net.dk/susquatch
Det er kanon god side med utrolig meget information om Beaglen og også klikkertræning...
Held og lykke med det....
jun 2004
dec 2004
jeg går udfra at jeg kan læse mere om klikkertræning inden på siden, for lige nu ved jeg ikke hvad det er..;-)
jun 2004
Og hvis du går ind på linket om Beaglen og dens standard står der en masse om rygtet om hvor dum den skulle være...
God fornøjelse...
jun 2004
Og Martina - jeg vil absolut ikke give dig ret i der ikke er mindre begavede hunde! Og lægge ansvaret over på den der træner den holder altså ikke altid!
erfaringer beagle