{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

caroline S
caroline S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

hvilken race passer til vores familie?? {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Vores familie ville meget gerne have en hund, men vi ved ikke helt hvilken race.

vi har læst lidt rundt på nogen forskellige hjemmesider, og kan ikke rigtig bestemme os.

vi ville lige spørger om i har nogen forslag til hvilken??

Vi er en familie på 5 der bor ude på landet med en masse grønne omgivelser. Vores børn er 19 15 og 12 år. Vi har katte i forvejen som elsker andre dyr. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken race passer til vores familie??
  • #1   30. jun 2011 Du skal nok nævne hvor meget tid I vil sætte af til træning/aktivering også om vi er ude i de helt små størrelser (chi) eller kæmpe (GD) smiley

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#2   30. jun 2011 den ville få de gå ture den har brug for og nok mer til smiley
    Vi er nok til mellem store hunde.
    Imens den er hvalp ville vi gå til træning med den 1-2 gange om ugen.

• #3   30. jun 2011 Har I Animal Planet?
    Ørj, de sender engang i mellem noget som hedder "Dogs 101" hvor de fortæller om et par forskellige racer, fordele og ulemper..
    Det er rigtig godt, hvis man vil have noget inspiration.

Hvis I allerede tænker på en race, kan du også søge på youtube efter det afsnit som "Dogs 101" har sendt om lige præcis den race.
    Eks. kan du søge:

Dogs 101 coton de tulear.

• #4   30. jun 2011 http://animal.discovery.com/videos/top-10-family-dogs/

Prøv og kig på dem her :o)
    Det er top ti bedste familie-hunde smiley
    Det kan være I finder noget godt der? smiley

Ellers så er Glen'er rigtig gode familiehunde, som ikke kræver så meget motion igen (stadig dagligt!!), og som elsker at løbe frit, men dog er rolige og samtidig legesyge af gemyt :o) De er dog jagthunde, så kattene kan være et problem, hvis I ikke får dem som hvalpe smiley De er ellers utroligt skønne hunde, og hvis I er interesserede må I meget gerne møde mine to. smiley

• #5   30. jun 2011 Julie og Bomuldshunden !

hov du var lige lidt hurtigere end mig :o)

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#6   30. jun 2011 Tusinde tak. Det ville vi prøve at kigge på smiley

• #7   30. jun 2011 caroline S

Der er desuden rigtig mange andre playlister (følg dette link: http://animal.discovery.com/videos/dogs-101/ og så kig under playlists), som I måske også kan kigge på smiley De er meget ærlige i videoerne, og skjuler intet smiley

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#8   30. jun 2011 Okay tusinde tak. Det ville vi lige kigge på. smiley ved i om golden retriveren også er en god familie hund selvom den ikke bliver brugt til jagt? Synes det er en super sød hund kender nogen der har racen og de siger det en fantastisk hund? Men der er jo jagt i den om det så godt kunne gå når vi har katte smiley

• #9   30. jun 2011 caroline S

Mine Glen'er er også avlet til jagt (grævling), og det er kun den ene som bliver brugt til det, fordi den anden er skudrad. Men hende der er skudrad har ingen problemer, og fungerer super, så længe hun får motion dagligt :o)
    Ved ikke om det er det samme med Retrieveren, men jeg kender en del der har dem, som ikke bruger dem til jagt. Men ved ikke rigtig om de har unoder :o)

• #10   30. jun 2011 hehe, der tænkte vi ens smiley

• #11   30. jun 2011 Hov, nu må jeg da hellere lige svare på spørgsmålet smiley
    Kender flere som har golden retrievere, og de er simpelthen bare de sødeste engle. De er meget nemme at træne, høflige og har bare et stort hjerte.
    ingen af dem jeg kender, bruger dem til jagt.

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#12   30. jun 2011 Okay. Ville læse lidt mere om racen smiley den lyder som en dejlig en.

• #13   30. jun 2011 Hvis I kan lide at gå ture og lege i haven eller hvis I kan lide at gå til lydighed, rally, agility eller anden hundesport, så kan jeg anbefale collien, det er en super familiehund.
    Der er noget pelspleje men ikek uoverskueligt overhovedet - men den findes også i en korthåret version.
    Collien vil gerne gå sammen med sin familie, det er bestemt ikek en hundegårdshund, den vil følge med i alles gøren og laden.

• #14   30. jun 2011 Altså en hund kan ikke nøjes med at gå tur.
    Der skal trænes osv.

• #15   30. jun 2011 Simone, jeg kender mange hunde der ikke træner noget som helst og alligevel trives fint, jeg har selv haft en lab i mit barndomshjem der aldrig har sat poterne på en træningsbane, og han var en meget glad hund i god kondition, velafbalanceret og harmonisk - han fik én lang tur om dagen og det trivedes han på. Jeg kender rigtig mange andre hunde der har et liv som ham.

Desuden skriver trådstarter jo også at de vil gå til træning 1-2 gange om ugen imens den er lille.

• #16   30. jun 2011 Man kan sagtens træne der hjemme. Jeg har ikke sagt noget med at man skal på en træningsbane smiley

• #17   30. jun 2011 Der er jo mange dejlige racer, måske var det noget med en Hvid Schweisisk Hyrdehund smiley
    se evt mere

http://www.hvidehyrdehunde.dk/3594053?i=26899289

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#18   30. jun 2011 Hej alle. Tak for hjælpen det vi rigtig glade for

• #19   30. jun 2011 En golden retriver er en super familiehund. Som langt de fleste racer vil den gerne aktiveres. Men først og fremmest vil den gerne have hygge og kærlighed.
    Som aktivering kan anbefales næsearbejde fx. find et familiemedlem som har gemt sig.

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#20   30. jun 2011 Vi er også helt vild med golden retrieveren. smiley og selvfølgelig alle de andre hunde race vi har hørt om herinde. Tusinde tak smiley vi ville gerne til træning med den så den møder andre hunde. Tror det kunne være rigtig spændene at gå til træning.

• #21   30. jun 2011 Jeg kan også anbefale collien. Vi bor selv på landet og har 1 dejlig collie på 1 år.

• caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

#22   22. jul 2011 hej igen smiley

Først ville vi gerne sige mange tak for hjælpen. Vi har fået os en super dejlig golden retriever han smiley
    mvh.

• #23   22. jul 2011 Stort tillykke med jers valg, håber alt godt for jeres fælles hundeliv smiley

Kommentér på:
hvilken race passer til vores familie??

Annonce