9.785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fremmedlegeme i næsen - erfaringer? Fremmedlegeme i næsen - erfaringer?

Hej HG:-)

I går var Mimi og jeg ude og lege i noget højt græs, da Mimi pludselig begynder at nyse meget voldsomt - det fortsatte rimelig længe og endte med reverse sneezing.

Jeg er ikke i tvivl om at hun fik noget i næsen(græs, flue, whatever), da "anfaldet" var ovre, havde hun det fint og ville gerne have godbidder. Men når hun ville lege, så begyndte nyseanfaldet igen. Natten igennem har der ikke været noget.

I morges ville jeg så lege med hende, og ligeså snart hun bliver vild i vejrtrækningen, så kommer nysene igen.

Jeg snakkede med dyrlægen, der anbefalede en kikkertundersøgelse på Karlslunde, som vi har tid til i morgen tidlig.

Men men men - nu har Mimi været ude og lege med sin legekammerat, og i starten var nysene voldsomme, men det er ligesom taget af.

Hun kan godt lyde lidt dybere i sin vejrtrækning, end normalt, men virker ellers okay.

Mit dilemma er lige nu, at jeg har en tid i morgen tidlig, som jeg gerne møder op til, men er ikke meget for at Mimi skal i narkose, hvis det, der sad i næsen, er forsvundet.

Men samtidig er jeg nervøs for, at der stadig kan sidde noget, der kan give betændelse eller generer, uden hun lader sig mærke af det.

Vi har en legeaftale senere i aften, hvor jeg vil være opmærksom på vejrtrækningen.

Jeg ved godt I ikke er dyrlæger, men hvad ville I gøre? Er der nogen af jer, der har oplevet at noget sad i næsen på jeres hund? Og gik det væk af sig selv?

Beklager, det lange indlæg, men er i syv sind:-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmedlegeme i næsen - erfaringer?
  • #1   30. jun 2011 hvis jeg var dig ville jeg tage afsted imorgen, så får du klar besked om der er noget el ej. hvis du ikke tage afsted vil du hele tiden tænke gad vide om der sidder noget i næsen.

• #2   30. jun 2011 Det har du nok ret i, er bare ikke så tryg ved at lægge Mimi i narkose, medmindre det er strengt nødvendigt.
    Og man kan, desværre ikke tjekke det på andre måder end med en kikkertundersøgelse.

• #3   30. jun 2011 jeg tænker også om din hund har allergi, altså pollenallergi, min hund nyser også meget for tiden når han stikker snotten i græsset dog ikke i anfald.
    jeg har haft to hund som havde reverse sneezing, hvor de begge kom i bedøvelse for at dyrlægen kunne se ned i halsen

• #4   30. jun 2011 ps mine blev ikke kikkert undersøgt

• #5   30. jun 2011 Er sikker på det ikke er allergi - da hun ikke normalt får nyseanfald.
    Min tanke var også først at det var noget pollenstøv, hun havde fået i næsen, men det burde ikke også genere i dag.

Mimi skal kikkertundersøges i næsen. Det er ikke halsen, der generer, den blev tjekket sidste år, om ganen var i vejen - det var den ikke:-)

• #6   30. jun 2011 Tak Rotterne - det var lige præcis sådan en historie, jeg havde brug for at høre:-)

Tror også at Mimi har fået nyst det ud under leg i dag, men hun nyser ind i mellem stadig, så er lidt i tvivl.

• #7   30. jun 2011 He he - det lyder ret fancy med pynt fra den anden ende - tænk at have så fin en hund, der skider sølv:-)

Og tak:-)

• #8   1. jul 2011 Har du foreslået dig en uges behandling mod allergi?
    Jeg stod i præcis samme situation som dig for nogle måneder siden.
    Samme undersøgelse og samme klinik... og desværre fik jeg ikke min hund med hjem igen.

Hun gik i hjertestop under narkosen.... så inden man smider hunden i narkose udelukker man sygdomme med medicinering (hvilket vi havde gjort en hel måned uden bedring)

Hvorfor hun gik i hjertestop fik jeg aldrig afvide, hvad hun fejlede meldte historien heller ikke noget om. Spørger du mig, har de ikke doseret narkosen ordentligt og har fået givet hende for meget.
    For dyrlægen ville ikke have at jeg betalte for noget overhoved bagefter.

• #9   1. jul 2011 Puha - det var da frygteligt! Det gør mig virkelig ondt!

Nu bliver jeg jo en lille smule nervøs, da Mimi lige nu er i narkose, og ved at blive undersøgt.
    Men jeg tror ikke det er allergi, da nyseanfaldet kom meget pludseligt. Jeg er ganske sikker på, der sidder noget i næsen.
    Hvis ikke de finder noget, så vil jeg da lige være obs på allergi.

• #10   1. jul 2011 jeg har arbejdet på en dyreklinik i knap to år og det kan ske at hunden ikke kan tåle narkosen og dermed sover ind, har oplevet det et par gang og selv med ung frisk hund, der var dyrlægerne rimelige med prisen eller gratis afhængig af hundens historie, men igen det er kun et par gange jeg oplevet det ud af et par hundrede på klinikken, så slå koldt vand i blodet, det skal nok gå.
    jeg krydser fingre for de finder ud af hvad der er galt

• #11   1. jul 2011 Så har jeg lige hørt fra hospitalet - de fandt et græskorn/aks i næsen på hende. Hun ligger til opvågning nu, så henter hende snart.

Tusind tak for jeres in-puts:-)

• #12   1. jul 2011 super det var en rigtig god nyhed, det bliver dejligt at hente hende igen

• #13   6. jul 2011 Jeg har heldigvis aldrig prøvet, at mine hunde havde noget i næsen. Jeg er heller ikke selv glad for tanken om hunde i narkose, da nogen hunde jo ikke kan tåle det, og ikke klarer den.

- Dejligt at Mimi fik det godt til sidst. Happy ending. smiley

Kommentér på:
Fremmedlegeme i næsen - erfaringer?

Annonce