Fremmedlegeme i næsen - erfaringer? Fremmedlegeme i næsen - erfaringer?
Hej HG:-)
I går var Mimi og jeg ude og lege i noget højt græs, da Mimi pludselig begynder at nyse meget voldsomt - det fortsatte rimelig længe og endte med reverse sneezing.
Jeg er ikke i tvivl om at hun fik noget i næsen(græs, flue, whatever), da "anfaldet" var ovre, havde hun det fint og ville gerne have godbidder. Men når hun ville lege, så begyndte nyseanfaldet igen. Natten igennem har der ikke været noget.
I morges ville jeg så lege med hende, og ligeså snart hun bliver vild i vejrtrækningen, så kommer nysene igen.
Jeg snakkede med dyrlægen, der anbefalede en kikkertundersøgelse på Karlslunde, som vi har tid til i morgen tidlig.
Men men men - nu har Mimi været ude og lege med sin legekammerat, og i starten var nysene voldsomme, men det er ligesom taget af.
Hun kan godt lyde lidt dybere i sin vejrtrækning, end normalt, men virker ellers okay.
Mit dilemma er lige nu, at jeg har en tid i morgen tidlig, som jeg gerne møder op til, men er ikke meget for at Mimi skal i narkose, hvis det, der sad i næsen, er forsvundet.
Men samtidig er jeg nervøs for, at der stadig kan sidde noget, der kan give betændelse eller generer, uden hun lader sig mærke af det.
Vi har en legeaftale senere i aften, hvor jeg vil være opmærksom på vejrtrækningen.
Jeg ved godt I ikke er dyrlæger, men hvad ville I gøre? Er der nogen af jer, der har oplevet at noget sad i næsen på jeres hund? Og gik det væk af sig selv?
Beklager, det lange indlæg, men er i syv sind:-)
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 106
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
Og man kan, desværre ikke tjekke det på andre måder end med en kikkertundersøgelse.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
jeg har haft to hund som havde reverse sneezing, hvor de begge kom i bedøvelse for at dyrlægen kunne se ned i halsen
aug 2009
mar 2009
Min tanke var også først at det var noget pollenstøv, hun havde fået i næsen, men det burde ikke også genere i dag.
Mimi skal kikkertundersøges i næsen. Det er ikke halsen, der generer, den blev tjekket sidste år, om ganen var i vejen - det var den ikke:-)
mar 2009
Tror også at Mimi har fået nyst det ud under leg i dag, men hun nyser ind i mellem stadig, så er lidt i tvivl.
mar 2009
Og tak:-)
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Jeg stod i præcis samme situation som dig for nogle måneder siden.
Samme undersøgelse og samme klinik... og desværre fik jeg ikke min hund med hjem igen.
Hun gik i hjertestop under narkosen.... så inden man smider hunden i narkose udelukker man sygdomme med medicinering (hvilket vi havde gjort en hel måned uden bedring)
Hvorfor hun gik i hjertestop fik jeg aldrig afvide, hvad hun fejlede meldte historien heller ikke noget om. Spørger du mig, har de ikke doseret narkosen ordentligt og har fået givet hende for meget.
For dyrlægen ville ikke have at jeg betalte for noget overhoved bagefter.
mar 2009
Nu bliver jeg jo en lille smule nervøs, da Mimi lige nu er i narkose, og ved at blive undersøgt.
Men jeg tror ikke det er allergi, da nyseanfaldet kom meget pludseligt. Jeg er ganske sikker på, der sidder noget i næsen.
Hvis ikke de finder noget, så vil jeg da lige være obs på allergi.
aug 2009
jeg krydser fingre for de finder ud af hvad der er galt
mar 2009
Tusind tak for jeres in-puts:-)
aug 2009
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
- Dejligt at Mimi fik det godt til sidst. Happy ending.
Fremmedlegeme i næsen - erfaringer?