{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

terapi hunde ??? hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har engang læst at hunde kan hjælpe os igennem mange ting. Udelukkende ved at være der hos os. Kan bare ikke huske hvor jeg fandt det henne. Men det var en lang lang artikkel eller et udsnit af en bog jeg læste på nettet , det handlede om terapihunde.
Damen havde haft depresioner hele hendes liv, efter at have prøvet medicin , akupunktur og alt muligt andet, fik hun en hund fordi psykologen foreslog det. Efter hun havde fået hunden blev hendes verden pludselig lavet om, hun kom ud og gå ud og få sol, blev gladere, og fik ikke lige så tit de meget dybe sorte tanker.

Kender i noget lign ? eller hvor man kan finde fakta om terapi hunde ?
Artikler , bøger, klip på nettet hvor de fortæller om det ? smiley

ville være super skønt hvis nogle vidste noget !! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  terapi hunde ??? hjælp..
  • #1   1. jul 2011 håber i forstår hvad der står trods mine stavefejl smiley hihi ..

  • #3   1. jul 2011 tusind tak, det vil jeg lige kigge på og læse igennem smiley smiler

  • #5   1. jul 2011 Jeg har faith, hun er ikke godkendt som terapi hund, men det er lige præcis hvad hun alligevel har været.
    For 10 år siden gik jeg hos en terapeut, jeg var meget, meget spiseforstyrret, plus en masse andre ting og meget lukket, hun spurgte hvad jeg ønskede mig aller mest jeg svarede en hund, så skal du have en hund svarede hun, jeg gik hjem og fortalte min meget bekymret mor hvad hun havde sagt, og så gik vi igang med at finde en, så fik jeg faith.
    Hun lærte mig rigtig meget om krops kontakt, hun lærte mig at møde andre mennnesker, og hun slikkede mine tårer væk når jeg græd, i mens hun puttede sig ind til mig. Jeg ville ikke indlægges for kunne ikkke svigte faith, så hun hjalp mig til at kæmpe.
    På et tidspunkt flyttede jeg på et bosted, hun kom med, personales vej til mig, var gennem faith, når jeg havde mareridt, gik hun ind og vækkede personalet, når jeg havde brug for dem hentede hun dem, og når jeg bare havde brug for hende puttede hun sig indtil mig. når jeg havde brug for glæde, begyndte hun at optræde.
    Nu er vi flyttede ud for os selv, og har også fået Joy, hun hjælper mig stadig, hun er blevet kaldt terapi hund, for sjovt mange gange, men måske er det ikke for sjovt, for uden hende tror jeg ikke jeg var nået her til hvor jeg er nu.


  • #6   1. jul 2011 ps når jeg skifter mellem har været og er, er fordi jeg ligeså stille føler Joy tager over, som om faith træner Joy i at nu skal hun til at hjælpe, det er svært at forklare.

  • #7   1. jul 2011 det kunne det smiley ! Der sidder mange ældre mennesker, og andre på alle mulige hjem rundt omkring i landet, som ville have godt af en besøgsven smiley så engang et program om et plejehjem, hvor de havde fået en kanin. de ældre blev så glade fordi de kunne se ud i haven og kigge på den smiley de så søde.
    har en ven der opdrætter schipperker , hun har hendes med til sådan et "socialt udsatte" hjem, de bliver også så glade, både beboerne og hunden. Det var en dejlige dag når de kom sagde beboerne smiley

    smiler


  • #8   1. jul 2011 Jeg har mine rotter som en form for terapi dyr..

    Uden dem ville jeg være nødt til at tage en helt del mere angst medicin end jg gør nu smiley

    Bare det de er der det gør at jeg kan holde ud at bo selv i en lejlighed smiley


  • #9   1. jul 2011 lenschow det tror jeg godt du ville kunne : )

  • #10   1. jul 2011 camilla - hold da op sikke en historie. hvor er det dejligt de har hjulpet dig så meget. Det er så fantastisk hvad de 4 benede kan gøre for os. De kan mærke meget mere end vi tror.
    dejligt at høre noget så skønt ! smiley


  • #11   1. jul 2011 Mor til Katja : ) det helt på samme måde jeg har det med Joy og faith, det virkelig en stor hjælp : )

  • #12   1. jul 2011 A.c.N tak : ) ja dyr er noget helt fantastisk, de mærker som du siger meget mere end vi ved : ) Er også dybt taknemlig over jeg fik hende dengang : )

  • #13   1. jul 2011 mor til katja - hvor er det skønt de hjælper ! smiley Jeg må sige efter vi fik en stor hund i huset, er jeg ogs mere tryk om aftenen. Brød mig ikke om at være alene hjemme, men nu synes jeg ikke det gør så meget.
    De skal nok fortælle hvis de kan høre der går nogen udenfor..

    Jeg har også selv fået angst medicin, men det virkede nu ikke på mig. Så gik over til natur medicin, sådan noget lene hansson havde foreslået. Det beroligere mig når jeg drikker det. Lidt te agtigt, det smager bare noget mere underligt smiley

    Det godt vi har midler der kan hjælpe os smiley og vores hunde<3


  • #14   1. jul 2011 A.c. N må jeg spørge hvad teen hedder ?

  • #15   1. jul 2011 basis-urtete fra lene hansson. Økologisk smiley

    den er rigtig god. smiley


  • #16   1. jul 2011
    A.c. N - Mit angst medicin virker smiley Jeg får Sertralin, og så ud over det får jeg Ritalin Uno for at holde mit ADD nede smiley


  • #17   1. jul 2011 hvor er du heldig ! VI havde ikke held med noget virkede på mig. fik det værre istedet for smiley Fik seratralin til at starte med, i 7 måneder, for at give det en chance, me det hjalp ikke. så fik jeg seroquel, hvor vi øgede dosen 3 gange, over 3 måneder. det hjalp heller ikke.
    det hjalp lidt da vi fik en stor hund i huset, så kan jeg føle mig tryk om natten. Men tænkte om en hund mere ville gøre underværker, hvis man så fik den optrænet til terapi hund smiley Men det var bare en tanke, og kan jo være den er født med evnen til at hjælpe lidt mere end de andre. Den mindste hund er rigtig god for mig, han putter sig tæt op af mig når jeg bliver bange eller ked af det. Det rigtig dejligt. Kan kun komme med et smil når han gør det. smiley


Kommentér på:
terapi hunde ??? hjælp..

Annonce