{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Valentin og den pokkers mad!!! SUK {{forumTopicSubject}}

Nå nu er jeg her igen.

Valentin har levet af pedigree, men haft problemer med maven og blev til sidst så skidt at han ikke ville spise bare lå og lå.
En tur til Dr. dyr nu med skånekost og nyt hvalpefoder.
Det lappede han i sig med velbehag og maven er nu helt ok igen.
Men nu nægter han kraftstejlme og spise det nye fodder.
Han vil gerne spise skånekost, rugbrød.. ja alt andet end det fine nye fodder. Igår nægtede jeg og give ham andet end skånekost blandet med dem alm. Men her til morgen kastede han så op (igen) og denne gang var det mavesyre. Ergo har han ikke fået nok mad.

Hvad gør en klog?? Jeg kan jo ikke købe nyt fodder hver uge fordi han ikke synes det er sjovt og spise mere end 1 uge af gangen. Og han kan vel heller ikke leve af rugbrød og leverpostej.

Skal jeg være med hård.. han må´bare undvære så??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valentin og den pokkers mad!!! SUK
  • #1   3. jul 2011 her hos os (vi har pomeranians) får hvalpene royal canin hvalpemad small og har haft givet eukanuba men de foretrækker royal c......har du prøvet det? kan se han stadig er en lille hvalp så din ide om sultning? var nok en spøg for i den alder skal de bare tygge i sig...... håbefuld hilsen om han bare guffer løs......Ane

• #2   3. jul 2011 Det hjælper sikkert ikke at skifte foder. Han gider det sikkert kun et par dage. Enten kan du have et par forskellige slags foder, som du blander, eller du kan prøve at komme hans foder i en foderbold, eller prøve at smide det rundt på gulvet/græsset.
    Hvis han altid har foder stående fremme, så prøv at lade ham have det et par minutter, hvorefter du stiller foderet væk igen, og tilbyder ham det nogle timer senere. Hvis han ikke plejer at have foder stående fremme, så prøv at lade ham have adgang til foderet hele tiden (det går selvfølgelig kun med tørfoder).

Jeg måtte i en periode sidde på gulvet og fodre mine maltesere med tørfoder stykke for stykke:-) De er dog blevet rigtig gode til at spise nu, men jeg kender problemet alt for godt, og man er jo nærmest hunderæd for at kræet ikke får noget at spise. Men hvem pokker har hørt om en hund, der er død af sult, hvis den havde adgang til mad?

• #3   3. jul 2011 Jeg synes ikke rigtig jeg har lyst til at skuifte fodder igen.. Det duer ikke rigtigt hvis jeg skal skite engang om ugen.
    Og nej det var ikke en joke.. Min datter har hele sit liv haft perioder hvor hun ikke spiste.. og efter 3-4 dage kom hun altid igang igen. Så hvordan skulle jeg vide at det selvfølgelig ikke er sådan man gør med en hund???

Han får sin mad på gulvet, da han aldrig rigtig har gidet det fra skålen. Og det står altid fremme nu, da jeg ikke rigtig følte han ville spise det. Men måske jeg skal prøve at fjerne det igen. Og ellers give ham det via sin bold.

Tak for rådene.

• #4   3. jul 2011 Jeg ville nok forsøge på den hårde måde, ved at tage foderet fra ham, og så tilbyde det igen efter lidt tid. Hvis han bliver sulten nok burde han også spise.

• #5   3. jul 2011 Ja, okay havde ikke lige set alderen. Med en hvalp er det vigtigt den spiser.

Har du prøvet at bløde det op, og se om det så glider lettere ned?

• #6   3. jul 2011 Yes det er blødt op i vand og skånekost.. Han nægter. Skånekost alene vil han gerne spise, men han skulle jo gerne tilbage på alm. kost igen

• #7   3. jul 2011 jeg ville altså overveje RC mange af de små hunde vil kun have det ..

• #8   3. jul 2011 Jeg ville nok overveje endnu et dyrlægebesøg. Så lille en hvalp kan hurtigt blive dehydreret og jeg synes at det lyder underligt at han kaster op?

• #9   3. jul 2011 Mette

Tror ikke det er så underligt den kaster op, det gør den fordi den ikke har noget i maven, som maven kan arbejde med, det kan nogen hunde ikke tåle og kaster op.
    Det gør min Sam også om morgenen, hvis vi er kommet til at sove lidt længe, dog er det længe siden at han har gjort det smiley

• #10   3. jul 2011 Hmm. Den er svær - især når det er en lille hvalp.

Hvad med at røre lidt leverpostej ud i vand, og så hælde det over, så det tager en smule smag fra det? Ved at det hjælper hos nogen hunde.

• #11   3. jul 2011 Jeg har gjort det med mine at jeg enten har givet lidt leverpostej opblødt i vand og hældt over eller givet dem olie i maden. De to ting har altid hjulpet.
    Pøj pøj med det

• #12   3. jul 2011 Altså han går jo ikke længere og kaster op som før. Det var kun hertil morgen og det var mavesyre.. som når små hunde ikke spiser.

Olie.. Bare ganske alm. madolie?

Jeg afprøver det senere i aften. Ser lige om han vil spise det når han får det via bold og ellers må det andet forsøges. Plus jeg har fjernet det fra ham nu,

Tak for alle jeres gode råd.

• #13   3. jul 2011 Jeg brugte før i tiden lakseolie men er nu gået over til en olie der hedder GD olie. Den er de mere til

• #14   3. jul 2011 Jeg passer 2 blandinger dsg/chi. De er vant til royal canin, men meget småtspisende.
    De er helt vilde med lan/hest råt samt ziwie peak.
    Så det vil jeg sige til bonussønnen når han henter dem.

Kommentér på:
Valentin og den pokkers mad!!! SUK

Annonce