Valentin og den pokkers mad!!! SUK {{forumTopicSubject}}
Nå nu er jeg her igen.
Valentin har levet af pedigree, men haft problemer med maven og blev til sidst så skidt at han ikke ville spise bare lå og lå.
En tur til Dr. dyr nu med skånekost og nyt hvalpefoder.
Det lappede han i sig med velbehag og maven er nu helt ok igen.
Men nu nægter han kraftstejlme og spise det nye fodder.
Han vil gerne spise skånekost, rugbrød.. ja alt andet end det fine nye fodder. Igår nægtede jeg og give ham andet end skånekost blandet med dem alm. Men her til morgen kastede han så op (igen) og denne gang var det mavesyre. Ergo har han ikke fået nok mad.
Hvad gør en klog?? Jeg kan jo ikke købe nyt fodder hver uge fordi han ikke synes det er sjovt og spise mere end 1 uge af gangen. Og han kan vel heller ikke leve af rugbrød og leverpostej.
Skal jeg være med hård.. han må´bare undvære så??
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.790
Hvis han altid har foder stående fremme, så prøv at lade ham have det et par minutter, hvorefter du stiller foderet væk igen, og tilbyder ham det nogle timer senere. Hvis han ikke plejer at have foder stående fremme, så prøv at lade ham have adgang til foderet hele tiden (det går selvfølgelig kun med tørfoder).
Jeg måtte i en periode sidde på gulvet og fodre mine maltesere med tørfoder stykke for stykke:-) De er dog blevet rigtig gode til at spise nu, men jeg kender problemet alt for godt, og man er jo nærmest hunderæd for at kræet ikke får noget at spise. Men hvem pokker har hørt om en hund, der er død af sult, hvis den havde adgang til mad?
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 98
Og nej det var ikke en joke.. Min datter har hele sit liv haft perioder hvor hun ikke spiste.. og efter 3-4 dage kom hun altid igang igen. Så hvordan skulle jeg vide at det selvfølgelig ikke er sådan man gør med en hund???
Han får sin mad på gulvet, da han aldrig rigtig har gidet det fra skålen. Og det står altid fremme nu, da jeg ikke rigtig følte han ville spise det. Men måske jeg skal prøve at fjerne det igen. Og ellers give ham det via sin bold.
Tak for rådene.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
feb 2009
Har du prøvet at bløde det op, og se om det så glider lettere ned?
jan 2011
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.127
Tror ikke det er så underligt den kaster op, det gør den fordi den ikke har noget i maven, som maven kan arbejde med, det kan nogen hunde ikke tåle og kaster op.
Det gør min Sam også om morgenen, hvis vi er kommet til at sove lidt længe, dog er det længe siden at han har gjort det
feb 2009
Hvad med at røre lidt leverpostej ud i vand, og så hælde det over, så det tager en smule smag fra det? Ved at det hjælper hos nogen hunde.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
Pøj pøj med det
jan 2011
Olie.. Bare ganske alm. madolie?
Jeg afprøver det senere i aften. Ser lige om han vil spise det når han får det via bold og ellers må det andet forsøges. Plus jeg har fjernet det fra ham nu,
Tak for alle jeres gode råd.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
De er helt vilde med lan/hest råt samt ziwie peak.
Så det vil jeg sige til bonussønnen når han henter dem.
Valentin og den pokkers mad!!! SUK