1.664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Sår i enden. Sår i enden.

Normalt ville jeg ikke oprette et forum om det her, men min lille Vaks har gået rundt og slikket sig selv i enden hele sidste uge. Vi fandt ud af, at han havde nogen sår.

Lige nu har jeg ikke noget vildt godt lys, så jeg kan se, men det virker til at der er kommet flere sår, og alt omkring det er meget rødt, og det gør tydeligvis ondt på ham. Der virker også til at være et sort sår? Det ser ikke helt normalt ud.

Ved i hvad det kan være?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sår i enden.
  • #1   4. jul 2011 Det skal lige siges, at han var til akut dyrlægen for omkring en uge siden. Han havde fået noget, dyrlægen kaldte gadesyge, kunne også kaldes influenza, hvor han havde 40,7 i feber og ekstremt tynd mave og sammentrækninger i hans mave.

• #2   4. jul 2011 nej.. men tag til dyrlægen i morgen tidlig.. det lyder ikke godt..

• #3   4. jul 2011 Min Sille slikkede og bed sig også meget i enden i nogen måneder. Det er kløe som starter det og så bliver det en ond cirkel. Vi fik nogen piller hun skulle have i to uger og så skal hun vaskes hver anden dag i klorhexidin. Og det virker. smiley

• #4   4. jul 2011 Problemet er bare, at vi lige har brugt 1100 kr. på at være til dyrelæge med ham i sidste uge. Vi har ikke rigtig råd til det igen..

Mandy- Ja, men Vaks har sår. Det virker forkert, og det er rødt helt op til halen.

• #5   4. jul 2011 Jeg mener faktisk, at Vaks startede med at have et sår. Det er ikke i selve hans anus, men rundt om.

• #6   4. jul 2011 Sille har også haft et sort sår og skrællet huden af og var ild rødt. Det er det samme tror jeg. Tag til dyrlægen og køb en klorhexidin shamppoo og vask ham hver anden dag i bagenden. Mit råd. smiley
    Kender godt det ikke at have råd. Dengse skal endda til røntgen onsdag. Puha. smiley

• #7   4. jul 2011 Problemet er bare, at jeg ingen penge har.
    Min far er stadig sur over, at vi skulle til dyrlægen med ham i sidste uge og skulle betale 1100 kr.
    Dem er jeg allerede dømt til at betale tilbage.
    - Vil i hvert fald lige ringe til min dyrlæge i morgen tidlig.

• #8   4. jul 2011 hvis hunden er syg, så er det altså dyrlæge.. ikke for at være streng, men det er altså ikke fair, hvis hunden har ondt... så finder man de penge.... og sørger for at sygeforsikre sin hund, så det aldrig bliver sådan at hunden ikke kommer til dyrlægen, når den er syg.

• #9   4. jul 2011 Jeg ved det.. Jeg har bare bogstavelig talt ingen penge.. Sidder også og prøver at finde på måder, jeg kan skaffe penge på, hurtigt..
    Min ene veninde siger hun vil finde ud af noget sammen med mig. Tror hun har i tankerne at låne mig nogen penge..
    - Jeg synes også at min fars tankegang er ekstremt forkert, jeg vil virkelig gerne have Vaks til dyrelægen.

• #10   4. jul 2011 Dyrlægen ALTID først ja. Har også virkelig måtte spytte mange penge ud på dyrelægen regninger det sidste stykke tid. Men så vælger jeg bare nogen andre ting fra som sagtens kan undværes. smiley Så må man i gang med at tænke i prioteringer.

• #11   4. jul 2011 Jaja, det ved jeg. Desværre prioriterer jeg ikke pengene herhjemme eftersom jeg stadig bor hjemme og er under 18.
    Vi har ikke mange penge i forvejen, så dyrlægeregninger er bare det sidste vi har brug for.

- Jeg må se om jeg kan få overtalt min mor om det.

• #12   4. jul 2011 Hvis din far ikke vil bruge penge på dyrlæge så burde han ikke have dyr smiley Nævn lige for ham at det står i dyreværns loven at man SKAL tage sit dyr til dyrlæge når det er nødvendigt!

• #13   4. jul 2011 I know, derfor er det min hund.
    - Han flytter også med mig, når jeg flytter hjemmefra. Der skal der i hvert fald ikke tøves med dyrlægebesøg, når det er nødvendigt. Om så jeg skal leve på pasta i en hel måned, så skal min hund have det godt.

• #14   4. jul 2011 og jeg gentager.. SYGEFORSIKRING.... det er alle pengene værd... Elmo kostede mig omkring de 60.000 kr. i dyrlægeregninger på under 2 1/2 år... jeg ville finde ekstra 100.000 kr. hvis det havde betydet, at han var hos mig i dag.... kan godt forstå dit dilemma.. men tag en alvorlig snak med din far... det er ikke ok, at din hund har ondt..

• #15   4. jul 2011 Hvad koster en sygeforsikring?
    Min mor ryger på SU her efter sommer, og min far har kun eget firma, så han tjener ikke særlig meget.
    Det er ikke sikkert, vi har råd til det.

• #16   4. jul 2011 det koster ca. 1500 kr. pr år...

www.dyrekassen.dk er et super valg... og igen.. det er jo de penge værd...

• #17   4. jul 2011 Vil lige snakke med mine forældre om det, når det engang bliver.. morgen.

• #18   4. jul 2011 ja.. og ellers ville jeg overveje at sælge hunden.. det er jo ikke sjovt for hverken hund eller ejer, hvis det er total krise, når den bliver syg... og det gør hunde jo en gang i mellem.... håber i finder en løsning.

• #19   4. jul 2011 Jeg sælger ikke min hund pga. min fars idioti. Jeg er 18 næste år. Så flytter jeg.

• #20   4. jul 2011 ok.. og så ville jeg tage den forsikring, så det ikke ender på denne måde igen...

• #21   4. jul 2011 Vil klart foreslå det, men igen, jeg bestemmer ikke over min families penge..

• #22   4. jul 2011 Var det ikke en ide selv at tjene pengene til en sygeforsikring så?

Jeg mener helt klart, at det er uacceptabelt ikke at komme til dyrlægen, når hunden er syg.

God bedring.

• #23   4. jul 2011 har du ikke selv et arbejde??? Du skriver at du ikke vil sælge din hund, ja så må du jo selv skaffe pengene

• #24   4. jul 2011 Uha, jeg bliver altså trist når jeg læser en tråd som denne:-(

Jeg ved godt at det ikke er nemt, men vi andre har også måttet betale dyrlægeregninger i massevis. Har man ikke råd til det og slår det bunden helt ud af ens økonomi at gå til dyrlægen, så skal man lade være med at få hund:-(

Du må ud og tjene nogle penge, så du har råd til at tage din hund til dyrlægen.

• #25   4. jul 2011 Ej hvor er det dog trist at man anskaffer sig en hund, hvis man i forvejen ikke har mange penge .. Jeg ved det er ens bedste ven, men syntes ikke man kan byde sit dyr ikke at komme til dyrlægen. Så skal man lade være med at have dyr, for det er sku synd !

• #26   4. jul 2011 Bare lige for at få det på det rene, så skal han til dyrlægen, hvis det er nødvendigt. Jeg skal nok få ham til dyrlægen, det er slet ikke det jeg siger, at han ikke kan.

Synes det er lidt trist, at i kommenterer pengeproblemet mere end selveste hvad der er galt med min hund. Jeg skal nok skaffe penge, hvis det er nødvendigt, og jeg har også gennemgået alle muligheder i nat, da jeg sad i det her forum.
    - Og nej, jeg kan ikke arbejde for tiden, eftersom jeg har en svær depression, som gør at jeg ikke er i stand til det. Tro mig, jeg har prøvet.

• #27   4. jul 2011 Vi har bare ikke råd til at tage ham til dyrlægen så regelmæssigt. Har haft den hund i 4 år nu, og vi har aldrig haft problemer med at betale regningerne for det før nu. Den her sommer har bare været meget uheldig pengemæssigt, og det kan altså ske for alle.

• #28   4. jul 2011 Det kan være betændte anal kirtler.
    Hvis det er det så har hunden ondt.
    Ved godt du ikke kan bestemme men det er sku synd for hunden hvis den ikke bliver behandlet. Det går næppe væk af sig selv heller.

• #29   4. jul 2011 Han skal behandles. Hvis dyrlægen siger jeg skal derned med ham, må jeg bare finde på noget. Han skal derned. Har måske 400 kr i alt, hvis jeg leder virkelig godt efter, men det er måske ikke nok, hvis han skal i behandling.

• #30   4. jul 2011 Det er ikke nok, men hvis det er jeres faste dyrlæge kan det jo være du kan nøjes med 400kr og så betale resten næste måned.

• #31   4. jul 2011 Måske. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal skaffe nok penge.
    Jeg kan måske overtale min mor til at hjælpe på det problem..

• #32   4. jul 2011 Jamen ingen af os kan sige hvad der er galt. Det kan kun en dyrlæge, men det siger du jo at der ikke er råd til. DERFOR kommenterer vi pengespørgsmålet.

Jeg havde, efter 3 hændelige (som kan ske for alle) uheld, dyrlægeregninger for 25.000,- på 1½ måned. DET var hårdt, men mine hunde kom til dyrlægen!!

Ydermere har jeg, for mange år siden, måtte sælge min lejlighed fordi min daværende hund skulle være på dyr medicin resten af livet.

Jeg siger ikke at I skal sælge noget som helst, men det er altså en vigtig "detalje" at man har lidt penge sat til side til dyrlægeregninger når man vælger at have hund.

• #33   4. jul 2011 Hør, vi har haft mange uheldige udgifter de sidste par måneder. Vi har lige holdt en kæmpe konfirmation, og en masse andet, jeg ærlig talt ikke gider til at nævne.
    Det kommer bare på det mest uheldige tidspunkt, og jeg beklager at vi ikke er millionærer. Der er bare ikke så meget at gøre. Normalt ville vi ikke have et problem med at tage ham til dyrlægen, og han skal også nok komme det, koste hvad det vil for mig. Så ryger min opsparing, hvis det er det der skal til.

• #34   4. jul 2011 Bare for at informere jer; Jeg ringede til dyrlægen, beskrev hvad der var galt, og han kan ikke umiddelbart sætte en finger på, hvad det er.
    - Vi skal derned med ham 16:15, og min mor virker til at tage det fint nok. Min far derimod, tager det nok ikke lige så pænt, men det må vi vel tage med.
    Så må jeg bare finde på måder, jeg kan tjene penge, så jeg kan betale dem tilbage. Kom gerne med forslag. Sælger lige nu tegninger, men..

• #35   4. jul 2011 Super at I kommer til dyrlægen:-)

• #36   4. jul 2011 dejligt at høre og håber du finder en tålelig ordning med dyrlægen, så resten af familien også har noget at leve for :o)

• #37   4. jul 2011 Okay, opdatering; Vaks har været til dyrlægen. Det viste sig, at han havde haft en tilstoppet analkirtel, der ikke var blevet tømt ordentligt, hvorefter det havde trængt ud til overfladen. Han har fået noget pencilin og nogen vacciner, som han alligevel skulle have.
    Så nu skylder mig og min søster 2000 kr. til mine forældre.
    Min søster kan muligvis betale 1000, og jeg har 500 kr.

Nogen forslag til, hvordan jeg kan få nogen penge, som ikke involverer at jeg får mig et normalt fritidsarbejde?

• #38   4. jul 2011 Synd du bor så langt væk ellers måtte du gerne slå min 21m2 græsplæne for en "hund"

Ud og ring på klokker og spørg om folk har noget du kan gøre for at tjene penge til din syge hunds dyrlæge regninger.

• #39   4. jul 2011 PS: Dejligt du tog affære. Din hund skal nok få det godt nu.
    Det kan du godt tillade dig at være stolt af.
    Knus

• #40   4. jul 2011 Der er mange isboder for tiden. Prøv og spørg om du må hjælpe lidt til måske?
    Eller som Renee V skriver - Hør om nogen mangler noget have arbejde hjælp. smiley

• #41   5. jul 2011 Hm, Isboder. Ved ikke om, jeg ville kunne klare, at stå i en isbod og hjælpe til. Mennesker, og depression og sådan ^^

- Men ja, kan altid prøve at banke på et par døre o.o
    Hvis man da ellers ikke får smækket døren lige i hovedet, hvilket man normalt gør herude, hvor jeg bor.
    >_>

• #42   5. jul 2011 Sæt sedler op rund omkring med at du tilbyder lettere have/hus arbejde så.

Forklaring om din syge hund og at du skal tilbage betale et lån, tror jeg kun vil øge evt interesse for dit arbejde.

• #43   5. jul 2011 Det håber jeg da o.o
    Nu må vi se, det kan være jeg kan få solgt nogen flere tegninger, hvis jeg skriver til et par folk på Deviantart.
    - For jeg har faktisk ret lidt energi, fordi jeg er psykisk nede.
    Men det er på vej op igen, så måske ^^'

• #44   7. jul 2011 Hvis du har muligheden for at passe smådyr og gå ture med hunde så smæk sedler op rundt omkring i byen det var sådan jeg tjente mine første penge smiley

• #45   8. jul 2011 Min mor har pelsallergi, sjovt nok ikke så slemt med min hund, men med alle andre dyr er det meget slemt ^^'
    Bare den time vi var inde ved dyrlægen var nok til at hun fik hovedpine og røde øjne, så det med at passe dyr er fuldstændig udelukket ^^' Desværre :3
    - Jeg kan måske passe børn for en vi kender her snart though, så det bliver nok min bedste mulighed ^^

• #46   8. jul 2011 Jamen, du kan da lufte hunde så?

• #47   8. jul 2011 Har jeg prøvet at sætte sedler op om. Ingen herude er villige til at betale D:

• #48   9. jul 2011 Hvad med et par timers rengøring hist og her i private hjem. Det plejer der tit og være nogen der søger smiley

• #49   9. jul 2011 Ikke herude, har tjekket ^^

Kommentér på:
Sår i enden.

Annonce