1.619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hugormebid Hugormebid

I dag blev <falcon bidt af en hugorm, han lignede en der havde gået 10 omgange med Mike tyson, så os akut til dyrlæge der gav modgift, beordrede ro, korte gå ture og faste det næste døgn, derefter kun lidt foder af gang og selvfølgelig holde øje med hævelen.

Heldigvis ser han allerede meget bedre ud i hovedet nu, men er meget træt.

Vores dyrlæge siger der er rigtig menge tilfælde af hugorme bid for tiden, så vær meget opmærkom.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hugormebid
  • #1   4. jul 2011 Avs det lyder ikke rart. God bedring til ham:o)

Min familie har i mange år gået til en nærliggende sø med hundene her om sommere, og det samme har jeg, da jeg fik hund, men i år er der voldsomt mange hugorm -jeg/hundene har allerede 2 gange næsten jokket på en, heldigvis uden bid til følge.
    Og mange flere har vi set fra afstand.

Så jeg kan godt forstå at dyrlægen ser mange bid i år, for jeg synes godt nok osse der er mange af dem:o/

• #2   4. jul 2011 Miss X -en hest kan man osse give modgift. Men det kræver self at man opdager den er bidt.

En hund skal HURTIGT til dyrlægen (her snakker vi altså ikke flere dage -nærmere minutter), da den ellers kan blive alvorligt syg og/eller dø. Ikke så anderledes end ved heste, bortset fra at man ved hesten har længere tid til at få den til dyrlæge, hvis altså man ser bidet.

Gør mig ondt med hesten, det er altid trist at miste dyr uventet:o(

• #3   4. jul 2011 Jeg prøver bevist at trampe en del i lyngområder i håbet om at de smutter. Men ellers så brug snoren til at lukke for at giften spreder sig oven for biddet og så afsted til dyrlæge ...

• #4   4. jul 2011 I hvilke dele af DK lever de drønnerter?

• #5   4. jul 2011 Anne Julie -i hvert fald her i det vestjyske (nærmere bestemt Oksbøl). Vi har dælme øjne på stilke når vi tramper og larmer os vej gennem skoven og heden.

Min dyrlæge siger som sanne -hvis muligt, så bind af for det sted hunden er bidt (det virker jo så ikke ret mange andre steder end benene;)) og så er det ellers om at komme afsted til dyrlægen hurtigst muligt.

• #6   4. jul 2011 I øvrigt vil jeg lige tilføje at ved større dyr (heste. køer, hunde osv) bider hugorme oftest kun som advarsel -dvs uden eller med meget lille dosis gift.
    Så det behøver slet ikke være alvorligt at hunden bliver bidt. Men det er self ikke noget man skal løbe an på hvis det skulle ske, for man KAN jo være den uheldige der blev bidt "rigtigt" :o)

• #7   5. jul 2011 Ok tak for oplysningen *s*

• #8   5. jul 2011 Mange tak for jeres tanker til falcon, han blev bidt ved den ene læbe, min mand opdagede det fordi han begyndte at kaste op, det dumme krydyr var i vores have (bor tæt på skov), han ringede til mig imens jeg var på arbejde så jeg skyndte mig narturligvis hjem, inden for en time var vi ved dyrlæge og fik modgift.

• #9   5. jul 2011 her i sommer blev en af vores "hvalpe" bidt....de var på sommerferie, jeg ved faktisk ikke hvor i landet.....Marco var indlagt nogle dage men er kommet sig helt igen

Rina trådte engang på en - heldigvis uden at blive bidt

• #10   5. jul 2011 Stakkels Falcon, godt han er i bedring.

Vi var en tur i Rebild bakker i foråret, hvor vi også mødte en af disse rædsler, Tinke synes den var utrolig spændende, så hun tog den i munden og kastede den op i luften (hun ville lege). Det hele gik så utrolig stærkt, og heldigvis blev hun ikke bidt. Men hold da op en forskrækkelse vi fik.

• #11   5. jul 2011 Mine forældres whippet var ved at gå til af et hugormebid..
    Hun blev bidt i det Midtjyske skov / hede land omkring Nørre Snede

• #12   5. jul 2011 Tror bare jeg vil holde mig væk fra heder, lyng og alt det andet der lukker de hugorme frem.. Det ville være mit værste mareridt, hvis mine hunde skulle blive bidt af sådan en 'orm'. Mig selv ligeså. Jeg er så bange for slanger. smiley

- God bedring til Falcon. smiley

• #13   5. jul 2011 ja ved sku heller ikke helt hvad den laver i min have, tror det er en der er kommet noget på afveje,

Han har det heldigvis godt igen og er slet ikke hævet mere smiley

• #14   5. jul 2011 Det var da dejligt at høre *s*

• #16   14. aug 2012 http://www.netbiologen.dk/zoologi/hugorme.html

de findes i hele landet:(

Kommentér på:
Hugormebid

Annonce