{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.117 visninger | Oprettet:

løbetid? {{forumTopicSubject}}

nelli er min først tæve, så har lige et par spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med smiley
1.hvornår skal jeg forvente hendes første løbetid kommer, altså hvor gammel er hun ( hun er en pomeranian )?
2.hvordan kan jeg se hun er i løb?
3.hvor længe skal hende og min han hund være fra hinanden for at undgå parring?
4. hvordan ved jeg det er ovre igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løbetid?
  • #1   7. jul 2011 1.hvornår skal jeg forvente hendes første løbetid kommer, altså hvor gammel er hun ( hun er en pomeranian )?
    Jeg vil tro at det er fra 6 til 12 mdr sådan en lille hund kommer i løbetid.

    2.hvordan kan jeg se hun er i løb?
    De første tegn er som regel at hunden slikker sig og er hævet ved kønsdelene.

    3.hvor længe skal hende og min han hund være fra hinanden for at undgå parring?
    de skal være væk fra hinanden i min 4 uger vil jeg sige..

    4. hvordan ved jeg det er ovre igen?
    Du skal vente 4 uger min, selvom hun ikke bløder kan der stadig være risiko for parring.


  • #2   7. jul 2011 okay, mange tak, bløder de alle 4 uger?

  • #3   7. jul 2011 Nej det plejer at stoppe, og så er det at de er højløbske, og de kan blive parret.

    men for at være helt sikker er det bedst at lade dem gå hver for sig 4 uger..


  • #4   7. jul 2011 Tror de bløder i ca. 14 dage?

  • #5   7. jul 2011 okay, ja men det gør jeg så, har heldigvis en barne pige til min hanhund smiley mange tak for svarene

  • #6   7. jul 2011 De fleste tæver kommer i første løbetid mellem 6 og 10 måneders alderen. Løbetiden vare 3 uger, hvor du i starten ser hun begynder at hæve bag i, bløder kraftigt og forhåbentlig vil gøre sig mere ren. Vis hende evt. lidt på vej og peg på blodpletterne, så hun bliver obs på at fjerne dem. ca. midtvejs på 8-16 dagen er de fleste tæver højløbske - det er her der er gevinst hvis hun bliver parret og hvor hun er villig. Her svinder mængden af blod ind til lidt eller intet, kønsorganet hæver op og bliver blød og svampet og hun lægger halen til side og stiller sig op for alt og alle! Hvornår i løbetiden hun er højløbsk svinger meget fra hund til hund og kan også svinge fra gang til gang.
    For at være sikker bør du holde hende fra hanhunde alle 3-4 uger. I hvertfald til du bliver bedre til at kende hendes cyklus. Både han og tæve kan være meget opfindsomme når det kommer til at parre sig. Burtræmmer, døre, vinduer, forhindringer man har hørt om hunde der er gået igennem for en parring. På det rigtige tidspunkt tager det 2 sek. så hænger hundene samme, og du kan ikke fjerne hannen igen før han er faldet. Sker der uheld så hold hundene så de ikke skader hinanden, og giv tæven abortsprøjter. Bivirkningerne er minimale i forhold til risikoen ved fødsel.
    De fleste tæver går 5-8 måneder mellem to løbetider. Igen meget individuelt. Især i hendes første løbetider kan hun være ureglmæssig.
    Vil klart anbefale at få en af dem neutraliseret. Eller at få hannen passet 3-4 uger i hver løbetid smiley


  • #7   7. jul 2011 hvor er det dejligt med så mange svar smiley heldigvis passer min mor ham når hun er i løb, så en kasteration bliver ikke nødvendig endnu, vil holde dem fra hinanden så længe som nødvendigt, skal ikke have hvalpe på en hvalp.
    hun er 7 måneder nu, så går bare og venter på der skal ske noget smiley


  • #8   7. jul 2011 Min søsters chihuahua var 13 mdr da hun kom i første løbetid. smiley Hun var rimelig sent på den, min dobermann var i første som 7 mdr og anden som 12 mdr. smiley Så det varierer meget fra hund til hund.

Kommentér på:
løbetid?

Annonce