3.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

knude og byld på halsen knude og byld på halsen

nogen der kan hjælpe mig?

Jeg opdagede i morges at bastian havde en kæmpe stor byld på halsen, under den sad en stor knude, nu er vi kommet hjem og jeg ville tage et billed af den for at vise den herinde men den er pist væk, derimod er der den kæmpe knude som nu er tydelig gennem pelsen, den hænger næsten!

Nogen der har oplevet den slags?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knude og byld på halsen
  • #1   11. jun 2006 HJÆLP :(((((

• #2   11. jun 2006 Jeg kan desværre ikke komme med nogle vise ord andet end at søge dyrlægehjælp. Det behøver ikke være noget alvorligt - kan være det er en fedtknude, men få det undersøgt for en sikkerheds skyld. Held og lykke!

• #3   11. jun 2006 hvis han har haft et sår det kan det være betændelse, og hvis det er blevet til en byld skal den skæres op, og evt dræn i. så ja dyrlæge i morgen. den kan springe selv, men så kan der komme et grimt hul, og det skal jo renses godt for at få alt ud.
    måske det kan klares med antibiotika. men det kan kun dr. dyr bedømme.

• #5   11. jun 2006 Hvis det er er bid fra en anden hund, (hundebid), så er der et lille sår, som i skal pille af, og derefter dyppe en vatpind i klorhexodin, og stikke den ind i såret, ved at dreje den rund (ligesom en skrue), herefter tager i den ud, og så vil der normalt komme en del bbetændelse med ud,
    Ta så en engangs sprøjte 5 mm. og fyld den med klorhexodin, og sæt den i sårhullet, og sprøjt hexodinen ind i såret... det er mulig at du kommer til at klippe pels af et stykke rund om såret.. gentag samme behandlng 2-3 gang om dagen..

Denne behandlinge virker på samme måde som et dren.

Men du skal nok lige forbi din dyrlæge, for at få noget antibotika..for at stoppe infiktionen..

• #6   11. jun 2006 han b´lev godt nok bidt i går men der er intet sår at se, derfor er jeg lidt nervøs, kan jo være det bare er en blod/væskeansamling, er de farlige for hunde i halsen?

• #7   11. jun 2006 De Royale ! : kommer an på hvor dybt det går, vil kraftigt anbefale et dyrlægebesøg !

• #8   11. jun 2006 Jeg har 2 gange oplevet at mine hunde har leget så voldsomt at de har fået fat i halsregionen og trukket til. Det forårsager at muskler bliver trukket i, og så hæver de op under pelsen. Hver gang har jeg været til dyrlæge, for er der et lille bid, så skal der antibiotika til og måske også en smertestillende, for det kan blive ømt. Men hver gang er knuderne forsvundet inden for en uge til 14 dage.
    Men for en sikkerheds skyld så få det checket hos dyrlægen.

• #9   11. jun 2006 tak til alle smiley vi kvitterere med en udf til hver smiley

Kommentér på:
knude og byld på halsen

Annonce