8.138 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Shih tzu klip af ansigt-AMOK :/ Shih tzu klip af ansigt-AMOK :/

Hej hundejere.

Jeg har en shih tzu dreng på ca 7 måneder, som jeg selv klipper, fordi jeg syntes pelsen er nemmere at holde på den måde.
Indtil videre har det gået okay, han har dog aldrig været glad for når han skulle klippes i hovedet.

I går skulle han så studses lidt i hovedet igen og denne gang gik han helt amok... jeg forsøgte at holde ham fast (selvfølgeligt uden at skade ham), men han skreg og hylede og forsøgte at bide som om han var sikker på jeg ville slå ham ihjel, til sidst måtte jeg opgive fordi han var så urolig smiley

Så vil høre om der er nogen derude der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre for at få styr på den lille mand??

...Det skal lige siges at jeg klipper hans ansigt med en lille potesaks, ikke trimmer

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shih tzu klip af ansigt-AMOK :/
  • #1   16. jul 2011 jeg tænker, at en potesakt måske ikke er det mest skarpe, det er vigtigt at saksen er 100% skarp når du klipper ellers føles det som om man hiver hårene ud af huden. selvom man ikke selv kan mærke det så kan hunden!

smiley når jeg klipper så bruger jeg altså min frisørsaks smiley

• #3   16. jul 2011 Ang. Negle så går in amok hvis det er en ande som gør det end mig. Der skulle en mundkurv og tre mennesker tilat holde ham. (10 kg vejer han ) men når jeg selv gør det. Intet problem smiley

• #4   16. jul 2011 Gå til hundefrisør!

• #5   16. jul 2011 Hvis man gerne vil have sin Shih Tzu kort og se pæn ud, så er det ca. hver 2 mdr. man bør ordne, så jo det kan løbe op hvis man ikke kan selv....
    Tobi er nem, når jeg klipper foran øjnene og hen over næseryggen sidder han på bordet foran mig og lukker øjnene, Blis derimod skal jeg takle anderledes, hun er nemlig ikke så glad for det lige foran øjnene, så det skal gå ret tjept... jeg snakker altid en del til dem, nynner lidt, giver en del frolic - ros, nusser dem på maven osv. så de hygger sig med at blive nusset om på den måde :o)
    Er ked af at høre hans reaktion, måske du kan arrangere med en hundefrisør hun ordner hundens hoved, tror det vil tage dig lang tid at få hans tillid til at kunne få lov selv, lyder på mig som han har følt overgreb :o/ Som Anne og Martin er inde på, så er der nogen hunde der bare ikke vil lade ejeren selv ordne den. Øv du bor så langt væk, ellers ville jeg godt have forsøgt, men måske du er heldig at der er en herindefra der bor i nærheden og kan hjælpe?

• #6   16. jul 2011 Jeg klipper selv min egen hund, min mors hund, mine mormors hunde og naboens hund.. Jeg bruger de samme sakse som hundefrisørerne bruger.. Og ja det er super vigtigt at saksen er 120% skarp..

Naboens hund er heller ikke glad for at blive klippet i ansigtet, men masser af godbidder, ros osv gør det meget lettere..

• #7   16. jul 2011 Hejsa..Jeg har også en Shih Tzu,som jeg selv klipper;) Jeg bruger trimmeren i hovedet også.Nem og hurtig;-)

• #8   17. jul 2011 det er et spørgsmål om at være bestemt og rolig gå langsomt frem, så han vænner sig til det. synd du bor så langt væk, eller kunne jeg hjælpe dig, er uddannet h.klipper

• #9   17. jul 2011 Evi N, nemlig, masser af tilvænning på bordet og selvsikkerhed mht. hvad man laver, så hunden ikke mærker nervøsitet fra ens side af.... Nu har jeg ordnet Blis's mor der er Shih Tzu uden problemer, hun er typen der skal have lidt pause ind imellem, så det får hun :o) forsøger min Mor sig med hende, så snapper hun ud efter hende hehe

Anita, Tobi har det i hvert fald bedst som trimmet / klippet, han er fuld af energi i dagligdagen når han bliver ordnet med jævne mellemrum :o)

• #10   17. jul 2011 Anita, jeg ville ikke klippe pelsen kort på en hale, fornemmer selvtilliden er der, men spidser kan man nok tage :o) har lige sendt dig en pb ;o)

• #11   17. jul 2011 Anita, jeg har et album med Blis's mor, det første billede er hun med lang pels, de næste 2 efter de gamle havde hende en tur hos en hundefrisør, de næste 2 efter jeg ordnede hende første gang efter.... hendes hale blev klippet kort hos hundefrisøren, det tog hende lang tid før halen var oppe igen, plus hun hostede i flere uger efter....

• #12   17. jul 2011 Tak for svarene smiley
    Jeg bruger selvfølgeligt ikke en sløv saks på min hund, problemet er at han er så urolig at jeg er bange for at komme til at stikke ham med saksen, selvom den har afrundede spidser.
    Og selvfølgeligt roser jeg ham også og giver godbidder, det er ikke første gang jeg har hund, men første gang jeg har haft en hund der opførte sig som om han troede jeg ville gøre ham noget.
    Tror jeg kontakter en hundefrisør og spørger i stedet smiley

• #13   20. jul 2011 Jeg klipper selv mine St, men det er med maskine. Det har de været vænnet til, så nu er der ingen problemer. Jeg ville helt sikkert få en frisør til det hvis ikke du selv kan. Det andet er synd for både ham og dig smiley

Kommentér på:
Shih tzu klip af ansigt-AMOK :/

Annonce