{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Når hunden er syg. {{forumTopicSubject}}

Jeg undre mig nogle gange over at folk opretter et emne herinde og spørg hvad de skal gøre når hunden er syg, altså jeg har lige haft en hund der i løbet af sidste år var til dyrlæge ca. 1 gang hver måned og der udover var jeg i løbende kontakt med dyrlægen telefonisk. Det kan godt være jeg er pylret men hvis min hund har blod i afføringen, kaster op i flere dage og ikke vil spise så kontakter jeg dyrlægen først.
Når hunden så er behandlet så kan jeg skrive herinde og spørge om nogle har prøvet det samme eller lignende.

Jeg kan ikke forstå at man vil spilde tid på en debat herinde før man får sin hund tjekket af en der har forstand på det.
Bare en undren......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden er syg.
  • #1   17. jul 2011 Maya i det tilfælde du nævner har hun været i løbende kontakt med dyrlægen. Men er derudover enig :o))

  • #2   17. jul 2011 Charlotte: tænker ikke på et speciel eksempel, læste godt i den tråd jeg tror du hentyder, at den havde været ved dyrlægen. Jeg synes bare ofte at folk spørg herinde først og så bliver de rådet til at tag til dyrlægen i tråden.

    Det er ikke for at være kritisk, men jeg undres bare over folk ikke tager til dyrlæge hvis man er bekymret, men igen er jeg måske bare meget pylret, jeg er i hvert fald et kendt ansigt hos dyrlægen:-)


  • #3   17. jul 2011 Christina: det er selvfølgelig rigtigt.

  • #5   17. jul 2011 Andrea: Ja det kan jeg godt se, måske har jeg bare været heldig for jeg har altid kommet hurtigt til.

    Jeg har bare oplevet nogle gange hvor det bare har lyt helt vildt og tænker at jeg ikke havde turde vente.


  • #6   17. jul 2011 Jeg synes det er skønt at tænke på, at mennesker, der er i tvivl om, hvordan de skal handle, skriver herinde og får råd, så de kan blive hjulpet igennem usikkerheden og hunden får hvad den har brug for.

  • #8   17. jul 2011 Har nu tit skrevet omkring Fie´s skavanker , det er altid rart at få andre input, man måske ikke selv lige havde tænkt over....

    men jow man kan da undrer sig over visse indlæg


  • #10   17. jul 2011 Jeg er ikke imod at folk skriver herinde og spørg, jeg undre mig bare over at nogle spørger herinde først også ved kritisk sygdom.
    Jeg kan sagtens forstå at man spørger til råds omkring nogle specifikke ting, skader, kronisk sygdom eller har brug for at lufte frustrationer over et sygeforløb, det jeg ikke forstår er at man ikke spørger dyrlægen først, især hvis det er noget der virker kritisk.
    Jeg har haft en dyrlæge hvor jeg føler jeg altid blev taget alvorligt og altid har følt mig tryg ved deres tolkning af problemet og det er måske ikke alle der har det, synes da det er lidt trist.


  • #11   17. jul 2011 Jeg har så erfaret at det er bedre at ringe til dyrlægen:-P Synes ofte at folk maler fanden på væggen og så kan ma blive endnu mere nervøs:o(

  • #12   17. jul 2011 Ej en medløber: Ja eller HD, AD, Gigt osv... Min største frygt for disse 3 tng er kommet herinde fra, så da dyrlægen i fredags sagde at Diva har lidt gigt i det ene forben var jeg ved at dø!! Indtil han viste mig billederne og jeg selv kunne se hvor lidt det var:o) han sagde os at jeg ikke skulle være nervøs, og at der ingen grund var til at være bange:o)

  • #13   17. jul 2011 Ej en medløber: Ja du har nok ret.

  • #15   18. jul 2011 Altså ved ikke om jeg misforstår eller der er nogle der misforstår mig, men denne tråd handler ikke om et konkret tråd det er GENERELT.

  • #16   18. jul 2011 Jeg synes personligt, at det er en super god idé, at man kan spørge andre til råds herinde, imens man venter på dyrlægen. Ligesom for at høre, hvad andre mener det kunne være, er det alvorligt, har nogen prøvet det før, etc.

    Jeg er i hvert fald, glad for at man kan spørge om nogle ting herinde, ellers ville dyrlægen have mig i røret 24/7. I mit tilfælde, kan jeg ikke se problemet i, at spørge om hjælp herinde. Ved mig, giver det mig en slags tryghed, at der er nogle muligheder det kunne være, i stedet for at gå rundt, og intet vide om, hvad der evt. kunne være galt med hunden.


  • #17   18. jul 2011 Jeg synes helt klart der skal være plads til de tråde - det erj o også dem vi andre virkelig lærer af!
    Der sidder nogen som har oplevet de samme symptomer, og som kan vejlede i havd det KAN være... Som måske ser de små faresymptomer som ejer ikke selv har set, eller som kan give gode råd til hvad ejeren selv kan gøre for sin hund.
    Klart hvis det er hammer akut og trådenn ikke giver udtryk af man har haft fat i en dyrlæge, så får man dette sendt afsted og jeg synes da TS så ofte er god til at få kontaktet...


  • #18   18. jul 2011 Ej en medløber - meget enig i dit første indlæg.

    En ting der også godt kan undre er at HG ikke er fyldt med dyrlæger men med hunde"galninge", så det må da altid være første prioritet at tale med en dyrlæge. Det koster jo ikke noget at tage telefonen og spørge...

    På den anden side kan jeg godt blive overrasket over hvor stor forskel der er på de forskellige dyrlæger, og det er sk.. skræmmende! Tænk hvis man er på ferie med vaps et sted i landet og hunden bliver syg...Uhhhhh!


  • #19   18. jul 2011 Jeg synes også det er fint at man kan spørge herinde, har da også selv haft spurgt herinde. Det eneste jeg undres over er at nogle vælger at spørge herinde først i stedet for at få en tid hos dyrlægen. At man så indtil man skal til dyrlæge spørger herinde eller når man har været hos dyrlægen vender det her inde for at høre om andre har prøvet det samme, det synes jeg er supert, det er jo det mange bruger denne side til inkl. mig selv.
    Jeg siger ikke folk gør noget forkert. undres bare over at man ikke kontakter dyrlægen hvis der er noget med hunden (nu snakker jeg altså også om når hunden er syg, eller kommet til skade mm.)


  • #20   18. jul 2011 Henriette, nogen steder koster det faktisk at ringe og spørge en vagtdyrlæge til råds...

    Der har været flere tråde om folk efterflg. er blevet opkrævet


  • #21   18. jul 2011 Rene - uuuuaks...hvis det er for at rådføre sig om hvor vidt hunden skal komme i behandling synes jeg godt nok det er stift!
    Er lige blevet lidt mere glad for min lokale Dr. Dyr der aldrig har lavet det nummer med mig...


  • #22   18. jul 2011 Har heller aldrig betalt hos nogen af dem jeg har kontaktet, men har set herinde at flere er blevet opkrævet

  • #23   18. jul 2011 Jeg har altid været heldig i forhold til dyrelæger og har været omkring mange:-) Så det har været naturligt for mig at ringe hver gang der har været noget jeg blev bekymret over. Men kan godt sætte mig ind i hvis det ikke er muligt for andre at gøre det samme, at de så spørger herinde selvfølgelig skal der være plads til det.
    Jeg undrede mig og nu er det blevet forklaret, det er skønt at få udvidet horisonten:-)


Kommentér på:
Når hunden er syg.

Annonce