Insekt stik/bid {{forumTopicSubject}}
Max er jo i den alder hvor ALT der bevæger sig skal i munden og gnaskes, så man kan hitte ud af hvad det er.
Desværre har det her til aften resulteret i, at han fik en sort hvepse lignende insekt ting i munden, den blev .. naturligt nok.. rasende og slap ud af munden på ham og stak/bed ham i forbenet.
Han skreg op og bed igen i den, så den røg hen af gulvet. Heldigvis fiskede min mand den op, og kvaste den, inden den gjorde mere skade.
Max pev højt, og har siden snasket, gnubbet og slurpret på hans forben. Det er hævet og gør tydeligt ondt på ham, og han klør sig ret så kraftigt ind i mellem.
Dr. dyr anbefalede, efter opringning, noget antihistamin som han nu har fået, men kan man gøre mere, for det er da godt nok synd for ham ?
Klart holder vi godt øje med ham, hans almen velbefindende og hans åndedræt...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 78
Det vil jeg forsøge at give ham en dosis af, og se om det hjælper ham lidt.. han er godt nok meget stresset af det her insektstik..
Sukkerknalde har jeg desværre ikke, jeg har vasket der hvor han er bidt/stukket og checket om der sidder noget, men kan ikke se noget og mærke noget som sådan..
maj 2007
mar 2011
Nu har han fået en dosis smerte stillende, og så krydser vi fingre for det hjælper ham lidt.
mar 2011
Tak for råd, havde slet ikke tænkt at han skulle have smertestillende, men klart det var det der skulle til ;o)
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Se billede 3-6; sådan så min Alva ud, efter et stik fra et-eller-andet.
Hun har det super nu, og det er næsten helt væk (det skete sidste lørdag)
Vi fik at vide at hun IKKE måtte slikke i det, så hun har gået med krave, som vi dog heldigvis kunne tage af i fredags.
mar 2011
Benet er ikke hævet længere, han tumler rundt, spiser drikker og leger som han plejer.
Jeg har kigget på insekt stikket og der er meget lidt at se, så det er jo super skønt.
Han har ikke fået nogle former for medicin siden vi gik i seng ved midnats tid i aftes, og der har været ro på ham hele natten. Dog har han tisset inde i nat, hvilket jeg tilskriver, at han har været så urolig og har fået medicin i aftes.
maj 2007
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Ej hvor dejligt at han har det bedre!!
Insekt stik/bid