Et allergi foder? Et allergi foder?
Hej,
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor ingredienserne er så forskellige i disse to allergi foder-typer?
Hills Prescription Diet ®
z / d ® Canine ULTRA allergen-fri
Ingredienser:
Stivelse, Hydrolyseret kyllingelever, sojaolie (konserveret med BHA, propylgallat og citronsyre), hydrolyseret kylling, pulveriseret cellulose, dicalciumphosphat, calciumcarbonat, glycerylmonostearat, kaliumklorid, salt tilsat jod, Kolinklorid, vitaminer (E-vitamin supplement, L-ascorbyl-2-molekylvægt (kilde til vitamin C), niacin, thiamin mononitrat, A-vitamin supplement, Calciumpantothenat, biotin, vitamin B12 tillæg, Pyridoxin hydroklorid, riboflavin, vitamin D3 tillæg, folinsyre), DL-methionin, mineraler (jernsulfat, zinkoxid, kobber sulfat, mangan-Oxide, Calcium iodat, natriumselenid), konserveret med blandede tocopheroler og citronsyre, taurin, beta-caroten, rosmarinekstrakt.
Og så ingredienserne fra WolfsBlut Wide Plain:
"Ingredienser: Frisk hestekød, sød kartoffel, kartoffelprotein, hestefedt, timian, merian, oregano, persille, salvie, jordskokker, arinoabær, hyldebær, solbær, blåbær, brombær, nælde, tjørn, ginseng, mælkebøtte, taurin, lysin, mineraler og vitaminer.
"
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Wolfsblut link: (link fjernet)
Jeg fodrer selv med WB (Wide Plain, Duck, salmon). Og mine hunde har ikke allergi, men jeg undrede mig bare over en dyrlæge anbefalde Hills? Synes der er mange "stoffer" i det? Eller er det bare sammen sat på en anden måde?
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
feb 2006
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Jeg brugte RC Hypoallergenic til min allergihund, men havde simpelthen ikke samvittighed til at blive ved med at fodre med det. Efter min mening, så har det intet med hundefoder at gøre.
Jeg har fodret med Gourmix i ca. 1½ år, men er nu skiftet over til Wolfsblut (Blue Mountain). Og det ser ud til, at han godt kan tåle det.
Mvh. Gitte
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Dyrlæger kigger mærkeligt på en når man nævner andre slags foder, som er langt bedre.
feb 2006
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
feb 2006
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
kylling (kødproteinmel/fedt), majs, ris, ærter, fisk (proteinmel/olie), roetrævler, hørfrø, rapsolie, cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder, mineralstoffer (salt) samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis.
og vupti allergien forsvandt og fik en sund og smuk hund. hende jeg har nu får også kingsmoor.
jan 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 158
Man kunne blive ved...
jan 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 158
feb 2006
Et allergi foder?