{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.524 visninger | Oprettet:

Stresset hund {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke over nogle ting mens jeg lå ude i det dejlige solskin. :o)

En stresset hund.

• Hvad gør at man får en stresset hund?
• Hvad er symptomerne på en stresset hund? Hvordan ser man den er stresset?
• Hvordan får man en stresset hund, til at blive "normal" igen?
• Er der ting man skal undgå for ikke at få en stresset hund?

- Skriv venligst andet omkring stressede hunde, jeg vil jo helst undgå at mine hunde bliver det.. Tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresset hund
  • #1   26. jul 2011 En hund kan få stress af mange forskellige ting, fx overstimulering, ændring i antal familiemedlemmer, boform osv.
    En stresset hund er ofte urolig. Man skal ned i gear og gøre hunden tryg ved de nye situationer.


  • #2   26. jul 2011 1: Nogle hunde stresser nemmere end andre, det er meget forskelligt fra hund til hund, ligesom det også er med mennesker. Det kan være hvis du træningsmæssigt forlanger for meget af din hund(går på mange forskellige hold). Hvis der er meget uro omkring hunden, børn, larm mv. hunde kan også blive stresset hvis de oplever ubehag over længere tid eks. at den fryser. Skænderier kan også gøre en hund stresset. For hanhunde kan det også være løbske tæver. Det kan også være en flytning, ny hund mv.
    2: Der er flere forskellige måder en hund viser stress på, den kan ikke finde ro, går fra sted til sted(det kan de også gøre i sommervarmen uden at de er stresset), slikker sig ekstrem meget på eks poter, mave eller numse, men også på tæpper, tøjdyr, mennesker mv. Hunden søger måske også mere opmærksomhed. Spiser måske mindre eller slet ikke, det omvendte kan også forkomme.
    3: Man finder ud af hvad der stresser hunden for ændre det, alt efter hvad det er. Man kan købe DAP som kan være med til at afhjælpe problemet, men man kan stadig finde problemet.
    4: Lytte til sin hund og vær opmærksom på den.


  • #3   26. jul 2011 Tak for svarene begge to, det hjalp mig meget. Jeg vil jo helst ikke gøre nogle af tingene galt, så mine hunde evt. blev stressede. smiley

  • #4   26. jul 2011 Aboutmydogs; Nu læste jeg lige dit indlæg.
    Er det et tegn på stress, at en hund slikker mennesker, gulve og tæpper?
    For det har Vaks en tendens til, men jeg vil da ikke sige, at han har vist andre tegn på stress o.o


  • #5   26. jul 2011 Hvis det er overdrevet og intens slikken, som forsætter over flere minutter så vil jeg sige ja til at din hund har tildens til stress. Det kan sagtens være en mild form, hvis man kan kalde det det. Det kan også være mangel på opdragelse hvis hunden som hvalp fik lov at slikke på alt og alle uden at blive stoppet, nogle syntes at det er sødt når en hund gør sådan. Det er normalt adfræd til en hvis grænse at hvalpen slikker på folk, men hvis man ikke sætte en grænse kan det gå hen og blive en tvangshandling for hunden. Du kan samligne det lidt med mennesker altid sidder og vipper med benet, klikker en kuglepen eller lignende.

Kommentér på:
Stresset hund

Annonce