{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.427 visninger | Oprettet:

STRESSET HUND!! {{forumTopicSubject}}

Hjælp søges til stresset pomeranian ??
Vores pomeranian (på snart 8 år) er på det sidste begyndt at stresse helt enormt ??
Vi har en anden poms også som på ingen måde virker stresset (5 år). Begge er intakte hanner.
Vi fik for en 7 mdr siden vores lille datter. Den sidste måneds tid har den ældste, Nor, stresset helt vildt op. Der er ingenting når jeg, hundene og min lille pige er hjemme alene.
Men så snart min mand er hjemme og jeg rejser mig fra feks sofaen og skal ud med barnevognen så går han helt amok og gør det længe efter. Også hvis babyalarmen lyser. Det skal siges at det er min mand der går ture med hundene, fodre dem, nusser dem dagen lang osv. De bliver absolut IKKE glemt efter vores datter kom til verden.
Hun havde kolik de første 3 mdr hvilket selvfølgelig har medført at jeg var meget omkring hende og han hundene.

Nor har altid gøet meget, men ikke noget nær det her. Han går hvileløst rundt - han er meget tydeligt helt rundt på gulvet og stresset.
Jeg har i samråd med adfærdsbehandler givet ham KALM og evt i forbindelse med CBD olie. Vi ser ingen effekt endnu.
Vi prøver at give ham hjerneøvelser på græsplænen flere gange dagligt - dette også uden resultat..

Gode råd søges... det stresser os alle sammen at han er sådan her og det er jo også enormt synd for ham selv ??


Kommentarer på:  STRESSET HUND!!
  • #2   18. apr 2021 Men der har absolut intet været de første 6 mdr? Og baby hverken ruller eller kravler endnu.. syntes bare at det virker underligt ??

  • #3   18. apr 2021 Er hunden tjekket af en dyrlæge?

  • #5   18. apr 2021 Mit bedste bud er tæver i løb. Jeg ved ikke, om det bare er tæverne her i kvarteret, men der er VIRKELIG smæk på stressen herhjemme. Og hvis han ved, at det kun er din mand, som kan lokkes til at gå...

  • #6   18. apr 2021 Skrigehunden: nej det er han ikke. Jeg ringer efter dyrlæge i morgen.

    Hippie: jeg er helt med på at de kan blive han kan blive stresset over baby. Men det er som om at det der stresser ham specielt er når vi ikke alle er samlet i samme rum. Han kan slet ikke finde ud af det.
    Ang omplacering, så kan det selvfølgelig blive en nødvendighed selvom selvom jeg syntes det er en smule synd når han er så gammel som han er.

    Julie: ja tak det oplever vi med den anden pom vi har ??
    Det virker mere som om det forvirrer ham fuldstændigt den trafik der er kommet i hjemmet. Når vi går ud og tjekker til barnevognen osv.


  • #8   18. apr 2021 Hvor længe har han været på Kalm og CBD? For begge dele har tager jo noget tid, før det virker?
    Det lyder iøvrigt til at være det helt rigtigt, at give ham "noget", der beroliger lidt, mens han vænner sig til den nye dagligdag.
    Håber der kommer ro på ham, og resten af jeres lille familie.


  • #9   18. apr 2021 At aflive eller omplacere ham ville jo klart være den “nemme” løsning. Han er familie så det er klart at vi vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe ham - også derfor jeg lavede dette opslag, netop for at få råd.
    Han trives trods alt i mange andre end hvis vi lige sidder og slapper af.
    Og vi venter på vores tid hos vores adfærdsbehandler. Ærligt så bliver jeg aldrig fortaler for at aflive ens dyr fordi man støder på nogle problemer. Og som skrevet i opslaget så bliver han på ingen måde glemt efter baby - tværtimod. Vi skal bare have de rette værktøjer til at hjælpe ham.


  • #10   18. apr 2021 Karina: Han har kun været på det en 2 ugers tid. Så vi håber også at det måske kan hjælpe på sigt.
    Det er ihverfald hvad vi er blevet rådet til. Og mange tak, vi håber at det snart bliver bedre - også for hans egen skyld smiley


  • #11   18. apr 2021 Hvis I slet ingen virkning ser efter 3-4 uger kan jeres adfærdsbehandler (i samråd med dyrlæge) anbefale nogle kraftigere midler.
    Indimellem kan det være nødvendigt i en kort periode, inden man går tilbage til naturprodukterne igen.
    Krydser fingre for jer


  • #13   18. apr 2021 Hippie: Præcis, helt enig. Derfor gør vi som vi gør smiley

  • #14   18. apr 2021 Dyrlægetjek vil altid være første step når det gælder pludselig adfærdsændring. Evt tandpine
    Får han sovet som han plejer? Bliver han ofte forstyrret i sin søvn?
    Det burde være let at se om han reagere så voldsomt på baby. Desuden er det lidt sent han pludselig skulle reagere efter 8-9 måneder.
    Umiddelbart lyder det lidt som seperationsangst, så måske kunne man træne lidt med det. F.eks hvalpegård med en frossen kong og så skiftevis forlade rummet.


  • #15   18. apr 2021 Jeg synes måske det er lige lovlig frækt at sidde og komme med så bastant en udmelding, at hunden skal omplaceres eller aflives - baseret på et mindre indlæg, over et internetforum, når man ikke engang selv har haft hund smiley

    Jeg forstår godt, at man gerne vil give sit input, og vi har alle forskellige holdninger. Men jeg ville nok lige holde igen med den slags "råd" når ingen af os overhovedet så meget som har set en bette video af hunden. Vi ved ikke, hvad den rigtige løsning er for hunden.

    Jeg synes helt klart, den rette vej at gå er gennem dyrlæge og eksamineret adfærdsbehandler, hvis du føler, at det er en af dem der ved hvad de snakker om. Det må altid, altid være at foretrække, at man konsulterer nogen der kan se hunden in action og vurdere den i jeres omgivelser.


  • #16   18. apr 2021 Fünke: Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg syntes også at det var en voldsom udmelding baseret på så kort et opslag.
    Det er klart at han skal have det godt. Vi skal bare finde ud af hvordan vi kan hjælpe ham smiley

    AG: Jeg får bestilt en tid til dyrlægetjek i morgen.
    Han får masser af hvile men bliver selvfølgelig forstyrret i hans søvn når feks babyalarmen lyser og vi går ud.
    Han er fuldstændig ligeglad med baby ellers.
    Jeg tror at du har ret ang seperationsangst. Far kan ikke gå hverken på toilet eller andre steder uden han er lige i hælene og skal helst ligge på skødet af ham det meste af tiden. Men sådan har han nu altid været.
    Vi får Christine Løwe ud til os. Vi har brugt hende før og hun er helt fantastisk dygtig, så vi føler os trygge i hendes hænder smiley


  • #18   18. apr 2021 Knus og tanker til jer, jeg er sikker på i nok skal finde løsningen, tillykke med den lille

  • #19   18. apr 2021 Hippie: Du ved absolut intet om hvad vi har måttet gennemgå herhjemme under min datters kolik.
    Min mand har sovet i et soveværelse i den anden ende af huset sammen med hundene siden hun blev født, NETOP fordi vi tænkte på dem og at de skulle have ro og hvile. Så de har intet mærket til hendes kolik i aften og nattetimerne. Vi har tænkt meget over at afskærme dem. Men jeg gider ikke sidde her og forsvare mig selv og hvorfor vi har gjort som vi har gjort. Vi vil ham kun det bedste og det må du jo så tro på eller lade være. Og det har intet med mit eget behov at gøre. Selvfølgelig hjælper man da sin hund når den har lidt modgang, i stedet for bare at skaffe den af vejen.....


  • #20   18. apr 2021 Bodil D: 1000 tak. Vi tror også på at vi nok skal få løst det her smiley smiley

  • #21   18. apr 2021 Ville det måske hjælpe at lukke ham i et andet rum nogle timer om dagen? (Altså hvis dyrlægen ikke finder noget - han skal klart tjekkes for smerter først)

    Mine kan ind i mellem godt have svært ved at slappe af - fordi de hele tiden skal være med os og holde øje med os osv. for dem er det ind i mellem en lettelse at være lukket væk - så de ikke skal forholde sig til noget. Altså ikke som straf men som en hjælp til at koble af


  • #22   18. apr 2021 Hjemmegående: vi har haft samme tanke og afprøvede det faktisk lidt i dag. Men kun i en 10 min.
    Han stod bare og gøede uafbrudt på den anden side af døren smiley
    Det er helt 100 at han har problemer med at være alene generelt. Så det er nok der vi bl.a. skal sætte ind tror jeg.
    Og mange tak for dit råd smiley


  • #23   19. apr 2021 Hvis du/I går ind og ud mange gange dagligt, og ikke har gjort det tidligere, kan det jo have tricket noget hos ham, hvis han før har haft problemer med at blive forladt.
    Når du fx går ud for at tjekke til baby, kan han så ikke bare gå med? Hvis han ikke løber væk selvfølgelig..

    Og så er det nok en rigtig god ide at få en adfærdsbehandler til at hjælpe:) Stress-medicin kan tage lang tid om virke, så ingen stress på den front smiley


  • #24   19. apr 2021 A-S: Ja jeg tror måske også at det er der den ligger.
    Jeg har prøvet at rejse mig fra stolen 1000 gange og hvis han så ik reagerer går jeg i retning af hoveddøren. Men det er som om det bare stresser ham endnu mere hvis jeg gør det smiley
    Jeg har taget ham med ud et par gange men han farer stadig helt vildt op, inden vi går ud.
    Men måske vi bare skal have tålmodighed og bare blive ved med at øve det.
    Han bliver ihvertfald tjekket ved dyrlægen i eftermiddag og så må vi se hvad de siger smiley


  • #26   19. apr 2021 Nu tænker jeg bare" højt".
    En hund på 8 har været vant til at i er ude af huset og han får tid til at restituere. Nu er han, pga corona pludselig sammen med jer konstant og han har fået en ny lillesøster, som græder meget den første tid.
    Jeg ville nok prøve at genskabe lidt ro i hans tilværelse og muligvis starte alenehjemme træning forfra.
    Så når i fx triller med barnevogn. Så gå med begge 2 så hundene får hvilet. Lad kæresten lufte dem uden barnevogn så de kan fokusere på at snuse og bare nulre.
    Hjemme ville jeg, hvis han f eks ligger i kurven og ryger op og går rundt eller med hvis i går på toilettet, følge ham tilbage og lægge ham i kurven og vise hAm at det ikke er hans ansvar at følge med hele tiden.

    Udover dette ville jeg få tjekket særligt syn, hørelse og for smerter ved dyrlægen. Med fordel kan i se om i kan hjemmemassere ham lidt.. Bare prøv, i kan ikke gøre noget forkert, og måske kan I hjælpe ham mod mere ro.


  • #27   19. apr 2021 Dyreelskeren: Vi har faktisk købt er adaptil halsbånd - vi venter bare på at det kommer. Og er spændte på om det hjælper.
    Hendes kolik forsvandt heldigvis ved 3 mdr så han har ikke hørt meget gråd længe. Hun er 7 mdr nu smiley
    Men jeg tror at du har ret og at vi må væbne og med tålmodighed. Tak for input smiley

    Donk: ja du har ret på den måde er det jo en helt ny hverdag for ham grundet corona + baby selvfølgelig.
    Han har aldrig været god til at være alene. Hvis vi er på job eller andre steder ligger han og venter ved døren og spiser først når 1 af os er hjemme igen (medmindre det er noget rigtig lækkert). Det har han gjort ligeså længe som jeg kan huske. Så der skal helt sikkert sættes ind med noget alene hjemme træning forfra.
    Mange tak for dine råd - vi vil helt sikkert afprøve de ting du foreslog smiley :)


  • #28   19. apr 2021 Donk: og min mand går næsten altid med hundene alene så de kan snuse. Det er meget meget sjældent at vi går sammen smiley

  • #29   19. apr 2021 vær varsom med at prøve for mange ting på en gang. så ved i ikke hvad virker.

    mit bud uden at have set jeres hund er at han er utryg for at blive forladt. dette er muligvis blevet værre fordi i har været mere hjemme og nu sker der en masse ændringer og så kan han ikke rumme mere.

    jeg har en gratis e-bog om alene hjemme træning som jeg kan maile jer hvis du sender mig en mail på nemokat@email.dk

    jeg ville starte med at lære ham at blive adskilt fra jer imens I er hjemme.

    samtidig ville jeg sætte ham på anxitane og give ham nogle mentale udfordringer der før ham træt og mindsker kortisol niveau. det kan være alt hvor han skal bruge sin næse, alt hvor han skal gnave. begge dele frigør en række endorfiner som stimulerer på en god måde. det vil hjælpe jer i alene hjemme træningen

    det er min erfaring at når Kalm virker virker det straks. jeg tror derfor ikke I får en virkning af det. anxitane har en lignende effekt men spørg dyrlægen. nogle hunde der ikke reagerer på Kalm reagerer på zylkene. her skal du sørge for at han får nok dosis. ellers kan zylkene have modsatte effekt har jeg fået at vide af en dyrlæge. men der findes alternativer som i kan prøve før clomicalm mm


  • #30   20. apr 2021 Lens: uden at vide hvad der sker i hovedet på ham pt, så lyder det meget sandsynligt de ting du siger.
    Jeg vil meget meget gerne læse din e-bog om alene hjemme - mange tak smiley jeg sender lige min mail til dig.
    Tak for gode input smiley


  • #32   21. apr 2021 Isabelle: Det er tydeligt at han godt ved hvilket tidspunkt min mand tager på arbejde hver morgen. Så kan han sagtens ligge og slappe af. Hvis han derimod tager hjemmefra ved eftermiddagstid eller aften så stresser han derimod.
    Jeg tror heller ikke at adfærden kun handler om seperationsangst, men det er tydeligt at det stresser ham når “flokken” ikke er samlet smiley

    Og tak for råd - det er helt sikkert noget vi vil prøve af smiley


Kommentér på:
STRESSET HUND!!

Annonce