{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Lupanish
Lupanish
Tilmeldt:
16. jan 2021
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40

Stresset hund? {{forumTopicSubject}}

Nå vi er jo startet på hvalpetræningshold og har været der 1 gang.
Viggo kører op i højt gear, da han ser de andre hunde og gør og piver og vil meget gerne hen til de andre, hvilket han jo selvfølgelig ikke får lov til.
Træner melder meget hurtigt ud at han er stresset og skal trænes væk fra de andre, som også hjælper, så længe der er afstand og godbidder i gabet.
Det skal lige siges at jeg ikke tror at træner tager fejl, men da vi kom hjem, læste jeg selvfølgelig op på det og alle andre tegn på stresset hund, passer ikke på ham.
Så alligevel sniger tanken op i mig om han nu os er stresset eller bare en teenager (Ca 9 mdr) der rigtig gerne vil lege.
Udenfor træning reagerer han i samme mode, dog i forskellig grad.

Ud over det elsker han at lege, både med andre hunde og mennesker og alene med sit legetøj og går bølgerne højt, ja så gør og brummer han også af sit legetøj/mennersker/hunde...

Igen det er ok for mig hvis træner har ret, vedkommende ved bestemt mere om træning og hundeadfærd end jeg gør, jeg vil bare gerne høre andres mening også


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresset hund?
  • #1   17. apr 2021 Der skal så meget afstand på så han kan slappe af og bare observere de andre og derefter samarbejde.
    Pas på ikke stille for store krav når forstyrrelserne er så store på træningspladsen. Men træn hver eneste dag derhjemme inde og ude og dernæst med lette forstyrrelser.
    Mød op til træning om du så bare skal stå og gå langt fra de andre. Det skal nok blive bedre, hvis du blot arbejder for det.

    Han kan sagtens være stresset over omgivelserne og alle de nye indtryk uden at være stresset derhjemme.


  • Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #2   17. apr 2021 Det er desværre svært at træne hjemme, da jeg jo skal bruge andre hunde til det.
    Og i hverdagen er desværre ikke muligt at køre til hundeskov.


  • #3   17. apr 2021 Start med at træne nogle øvelser UDEN forstyrrelser fra andre hunde, fx hjemme i køkkenet. Næste step er ude i haven (stadig uden andre hudne), så i byen, i parken og alle mulige andre steder. Når hunden kan tage imod dine belønninger der og kan træne med dig der, er der meget større sandslynlighed for at han også kan det på træningspladsen.



  • #4   17. apr 2021 Jeg ville så overhovedet ikke synes det var underligt, hvis du gik på mit hold. Jeg har et unghundehold, og de er jo enten snotforvirrede eller helt gakkede. Og når man så lægger oveni hvor han kommer fra, og at han går på et hvalpehold i den alder, tænker jeg overhovedet ikke stress (i negativ forstand), men bare total kuller.

    Løsningen er nok den samme - få lidt afstand på de første par gange, og lad ham få tid til at se det hele an, og vis ham at han ikke behøver gakke ud, for at komme hen til dem.

    Jeg ville tage en tube snask med, eller en dåse vådfoder og en ske, og så fodre og fodre med god afstand til de andre, så kan kan falde ned og få lært, at det er dig der på alle måder er den bedste.

    Når du har fodret i et par minutter, kan du med garanti lade ham kigge på de andre et øjeblik, fodre igen, lade ham kigge lidt længere og så fremdeles. Når han er helt ok med det, går du lidt tættere på og starter med at fodre massivt (og kan gå lidt hurtigere frem, end da du startede helt forfra).

    Det er da muligt at han ér stresset, men det er der næppe særlige mange der kan bedømme, uden at have set ham smiley


  • Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #5   18. apr 2021 Så har vi været afsted igen i dag og i de første 5 min tænkte bare, god damn 7 skridt tilbage... Han kunne slet ikke tænke en halv tanke og da på ingen holde den mindste kontakt til mig, selvom vi ikke kunne se de andre... Dog gik det op for ham at hey det var det her med at holde kontakten og bruge ørene og det får man lækker pølse og ost for... Og så gik det meeeeeget bedre... Han kunne ligefrem kigge på en anden hund der også trænede væk fra de andre og stadig efter 2 sek holde fokus på mig... Men da det kom til en øvelse med legetøj, ville han ikke deltage uagtet hvor meget træner forsøgte, så vi gik tilbage til tidligere øvelser med fin succes.
    Må man mon tage eget legetøj med som han kender?
    For han vil meget gerne lege med sit eget herhjemme


  • #6   18. apr 2021 Hvis det på nogen måde kan hjælpe at høre, så kan jeg fortælle at du slet ikke er den eneste med en hund der kører op og har vat i ørerne til træning smiley sådan er alle unghundene på mit hold - min egen hund inkluderet smiley
    Somme tider kan jeg gå fra træningen med den største YES følelse, fordi hun har været på, samarbejdet og bare været fantastisk. Andre gange tænker jeg at jeg ALDRIG får lyst til at tage til træning igen, fordi det er så mega frustrerende.
    Mine trænere siger at det bliver bedre med alderen, og jo mere man bliver ved med at prøve. Så vi holder ud og holder ved smiley


  • #7   18. apr 2021 Tag gerne dit eget legetøj med. Men det er bestemt ikke sikkert at han vil lege på træningspladsen. Det kommer ofte først når han hviler i sig og ikke stresser over de andre.
    Det burde være fint at lave helt lette øvelser på træningspladsen og så øve alt det træneren viser dagligt derhjemme. Med tiden kan du så også lave disse øvelser på pladsen.


  • #8   18. apr 2021 Tænker ikke at det skal trænes i hundeskoven, her har folk deres hunde løse, også dem med nul opdragelse og indkald. Du vil sandsynligvis få ødelagt mere end godt er, sådan et sted.

  • Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #9   18. apr 2021 Det ville så blive udenfor hundeskoven, så alle hunde forhåbentligt var i snor, mne er igang med at finde noget omkring hvor jeg bor, altså bare folk der gerne vil mødes og træne selv, så alle laver hver deres med afstand

  • #10   18. apr 2021 Det lyder fornuftigt smiley så træner hver sit, og du bliver ikke pludselig opsøgt af en "min hund gør ikke noget den vil bare lege" ejertype

  • Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #12   19. apr 2021 Jeg læder mig til at det vender... Kun 15 mdr endnu...


  • #13   20. apr 2021 han lyder meget normal men fordelen ved at gøre det du er foreslået er at din hund lærer at træningsplads = på job.

    hvis du bliver i situationen med ham og lader han tosse rundt så lærer han jo bare at blive bedre til det.

    så jeg ville se det som jeres træning og så ellers slå lytterne ud og træne derhjemme. en dag får du din indsats 1000 gange igen


Kommentér på:
Stresset hund?

Annonce