{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.780 visninger | Oprettet:

stresset hund {{forumTopicSubject}}

Ja så har vi snart været alle problemer igennem her. kort fortalt bamse er en fantastisk lydig hund og lærenem har trænet ham lige fra jeg fik ham. han er en blanding mellem en mops og en jack russel og der er nok mest jack russel i ham. han er 8 måneder nu og nok teenager med store bogstaver. Vi har trænet alene hjemme træning i mange uger da jeg gik hjemme og det er bare gået så godt selvfølgelig har der været nogen små uheld osv men han er også blevet renlig. Der har været sket nogen ting herhjemme (privat)som nok har stresset ham en del og han er rigtig svær at få ned i geer og her snakker vi virkelig jack russel energi. Han humper mig konstant hvor jeg er begyndt at gå ind på et andet værelse når han gør det for at få ham til at falde ned. Når vi kommer hjem enorere vi ham til han falder ned. Han kommer bare hurtig op i geer igen. hvis jeg skal træne ham får han så meget energi at han pruster og stønner og de tricks jeg laver laver han så stærkt at han snubler over sig selv eller når vi laver zigzag løber han ind i mine ben osv. jeg er selv helt rolig prøver at få øjen kontakt og starter først igen når han er faldet til ro men så er han på den igen. Nu er han begyndt at splitte alt ad når han er alene hjemme og må igen begynde med alene hjemme træning.
Har herinde fået det gode råd om at lukke en dør imellem os når han er helt oppe at køre rigtig god idé bortset fra at han rev vores køkkengulv op i stilhed inden for 5 min. Jeg stod på den anden side af døren og havde ikke hørt det. han plejer at ligge sig i sin kurv da han er vant til at være derude når vi ikke er hjemme.
Jeg har fjernet legetøg så det han har er overskueligt og så bytter jeg det ud så han ikke er omringet af legetøj, jeg går ture og træner ham men med måde da jeg ikke vil over stimulere ham. Han spiser intet når vi ikke er hjemme så at ligge en kong med frossen lever postej eller andet kødben spiser han først når vi kommer ind af døren Selvom han elsker det.
Nogen gode råd til træning en hund der er stresset / fyldt med masse energi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stresset hund
  • #1   1. nov 2011 Jeg ville nok sørge for noget hjernearbejde til ham. Søgeopgaver og den slags.

    Og udover det, så er det nok kun en periode, da han jo netop er teenager lige nu. Så det går nok over igen.


  • #2   1. nov 2011 nu kender jeg ikke dine muliheder:)

    men tøzen når hun har energi bliver hun smidt ud og lege( med mig) og vi løber og leger til hun er træt:)

    og bagefter er derhygge med at ligge ned og slappe fuldstændig af:)
    bagetter igen igen:) er hun fuldstændig stimuleret og afslappet:)


  • #3   1. nov 2011 "stress neeeeed"

    Du aer hunden roligt på brystet og taler stille til den.. Det gør du indtil den er faldet helt til ro, og så prøver du igen..

    Stopper omgående hvis hunden stresser og sidder dig roligt og aer den igen..

    Det virkede for mig =)


  • #4   1. nov 2011 http://hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=31257

    .. og resultatet.. hunden kan "tændes og slukkes" på kommando =)


  • #6   2. nov 2011 Han er en blanding af mops og jack russel Min kæreste og jeg er rimelig afklaret med at vi skal arbejde med ham jeg elsker min hund og han er en stor del af min hverdag Nogen kalder det en hobby. Jeg har ingen børn så har god tid til ham. jeg er selv igang med at prøve at ændre min metode da jeg jo kan se at den ikke hjælper.
    Problemet er at jeg ikke kan køre ham træt ?

    Morgen står op får tøj, på lufter bamse ca. 20-30 min. Kommer hjem giver ham bold med mad i mens jeg gør mig klar. vi hygger lidt eller meget rolig leg osv. Jeg vil ikke lege vildt med ham da han så kommer op i det store energi felt. Jeg tager afsted om morgnen ( han spiser ingen ting når jeg ikke er hjemme så Kong med frossen lever postej eller ben kan ikke aktivere ham) når jeg kommer hjem enorere jeg ham til han er faldet ned og så går jeg en god tur med ham på 20-30 min så er der lige nogen småting man lige skal have ordnet og i andet tøj så går jeg ud og træner med ham så roligt som muligt eller også er der bold i haven. Jeg prøver at efter leg/ træning får jeg ham til at slappe helt af mens jeg stille aer ham og roser ham. Så kommer jeg til maden og så burde han være en smule træt men næhh nej så skal sofaen tæpper puder køkken gulv og alt andet lige have en tur, jeg er rolig går hen til ham siger nej og giver ham noget af hans eget legetøj nogen gange noget nyt altså jeg har en kurv så jeg skifter engang imellem ud så det ikke ligger og flyder og stresser ham. Han humper mit ben når jeg går eller når jeg sidder i sofaen osv. nå men så når vi har spist osv. så går vi igen 20-30 min og nogen gange leger vi med ham, igen skal han hen og kradse i sofaer osv. giver ham hans legetøj igen andre gange får han noget at tygge i som f.eks kong eller ben eller andet men kan jeg jo ikke hver dag. ved 8-9 tiden ligger han i sofaen og sover i sit hjørne i ved os. Jeg er jo opmærksom på hans energi og at jeg skal være rolig men han også skal stimuleres osv.
    Nu kan jeg ikke skrive alt men vi tager også i hunde skov osv selfølgelig og går forskellige ture så det ikke er den samme rute hver eneste dag.

    Jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg tør kaste med bold da jeg har hørt at de bliver bims af det ( De= jack russel) Han skal jo brænde noget energi af ud over hjerne aktivitet?
    Lenschow . jeg vil meget gerne have noget viden for jeg giver aldrig op. Jeg vil meget gerne lære.


  • Kristina  o
    Kristina o Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #8   11. maj 2012 jeg har selv en Rottweilertæve som jeg har haft lidt samme problem med ved hun var overgearet, men jeg kom frem til jeg simpelhen overstimolerede hende så hun derfor ikke kunne hvile.. det med for meget bold er ikke altid en god ting da det får den oppe og køre pga den er klar til arbejde men ikke (opnår noget ved arbejdet) jeg ville nok gøre det at du smed en masse godbider ude i haven og lod den bruge sit hoved lidt istedet og lade være med for meget bold og vild lejetøj... ville nok fjerne noget af alt legetøjet, så du lidt lære den lidt af med at skulle lege vildt) men istedet bytter det ud med aktiveringsspil eller simpelhen træner den i at lære at ligge og slappe af.. du kan evt tage den i snor når den er for vild hjemme og få den til at slappe af ved at ligge sig ved siden af dig så den på den måde lære at stresse ned.. og når den så falder til ro tager du snoren af igen smiley
    jeg har haft meget glæde af det fordi mein hund har "lært" at slappe af nu.. og ikke fordi den skal køres træt smiley for du skal huske jeg mere motion den får jo mere kondi får den og til sidst kan du slet ikke følge med mere smiley


  • Kristina  o
    Kristina o Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #9   11. maj 2012 og evt gå nogen lange ture i en periode så du simpelhen træner den af med at være over vild. self må den godt lege engang imellem og kaste bold,, men gør det evt på et offentligt sted og ikke hjemme.. det du kan gøre er så når i er færdig med af kaste bold skal du lade den bære bolden hjem selv.. så har den nemlig (opnået noget ved at arbejde) og jobbet er fuldført og så kan den slappe af når i er hjemme.. det har hjulpet på min.. smiley får hun ikke selv lov at bære den hjem (efter hun har arbejdet) for at hente den så er hendes missin ikke fuldført og så bliver hun ved at være rastløs hjemme smiley

Kommentér på:
stresset hund

Annonce