{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Hvordan blev i enige om race? {{forumTopicSubject}}

I over to år har mig og min kæreste prøvet at blive enige om hvilken hund vi skal have smiley

Jeg synes selv at jeg er meget large smiley men jeg vil gerne have en mellemstørrelse aktiv hund jeg kan gå til hundetræning med, kærestens drøm er en fræk lille fransk bulldog.
Dog synes han også selv at den bliver lidt lille.

I går da jeg for 117 gang overvejede hvad vi skulle have smiley kom jeg til at tænke på at jeg for 5-6 år siden, før jeg mødte min kæreste, var helt vild efter at få en bearded collie, så læste jeg lidt op på den igen og har talt med en opdrætter og bortset fra pelsplejen så er den bare alt hvad jeg gerne vil have hos en hund smiley men den kan jo trimmes hvis det ikke lige er os med den pelspleje.

Men men, min kæreste, som er vokset op med boksere og har tendens til lidt rengøringsvanvid smiley han er bare slet ikke til langhårede hunde.
Nu må tiden jo vise hvad fremtiden bringer.

Jeg kan ikke forestille mig at vi er det eneste par i verden som har forskellige ideer om den perfekte hund, hvordan blev i enige og hvad endte det med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan blev i enige om race?
  • #3   28. jul 2011 Det vi snakkede meget om inden vi valgte race var, hvor meget tid vi havde til at aktivere hunden, for vi ville ikke bide over mere end vi kunne overkomme.
    På det tispunkte havde vi også mine tre mindreårige drenge på 6-9-12 år, så der skulle være tid og overskud til det hele.

Vi valgte en race der var egnet til familiehund, og som var nem at opdrage, og som have et middelstort behov for motion. Vi havde overvejet både rottweiler og schæfer men blev enige om, at det vist var mere end vi kunne magte.

Vi valgte collien og har ikek fortrudt det valg, den race passer lige til os.

Held og lykke med jeres valg af hund, måske I skulle få afstemt hvad i forventer jer af det at have hund, og tale om, hvad I selv kan tilbyde den - det er altid en god idé at afstemme forventningerne.

• #6   28. jul 2011 Det tror jeg helt sikkert er en god ide at vi gør, tak for det Kennelmor. Det er helt klart mig herhjemme som gerne vil gå til træning, min kæreste vil så vidt jeg kan forstå, gerne have en sjov og glad og velopdragen kammerat som også er vagtsom.

Så jeg bliver nok den der står for træning, aktivering og evt. pelspleje, mens vi bliver fælles om opdragelsen, gåture og leg.

Er der ikke flere som formåede at blive enige ;-)??

• #7   28. jul 2011 Rikke- nu er en dværgpinscher jo også en kæmpehund i meget lille krop smiley det synes de da i hvert fald selv

• #10   28. jul 2011 Jeg vil også sige, at er det dig der skal gå til træning og stå for opdragelsen, så bør det også være dig der bestemmer racen - du skal jo vælge en race som du kan bruge i træningsøjemed.

At din kæreste gerne vil lege med den og klø den bag øret tæller ikke så tungt.

• #11   28. jul 2011 Kira- ja det lyder nok som om det mest er mig, men det er jo også mig som skriver smiley vi skal giftes 10 september, så min mærkelige kæreste mener at vi har andre ting at bekymre os om end hvilken hund vi skal have, men jeg glæder mig bare så meget til at få hund igen smiley og efter vi har bestemt os om en race tager det jo også tid at finde den rigtige opdrætter, stå på venteliste osv.

Min tidligere hund, blev valgt af min ekskæreste men endte med at være min hund. Han var det bedste jeg havde, men var for meget for mig på grund af sit køn, race, størrelse og ud af meget stærke brugslinjer. Så han måtte omplaceres. Det er også grunden til at vi tager os god tid til at finde hunden som skal blive gammel sammen med os smiley

• #15   28. jul 2011 tja .. Jeg har sagt Dværgpinscher så mange gange at han er overtale efterhånden smiley Ej han er lidt mere til DSG men jeg har sørget for at vise ham 1000 hvalpebilleder og passe alle de pinschere jeg kender så nu er han også solgt smiley begge racer er jo meget lig hinanden så på det punkt var og er vi enige, jeg er bare mere til dværgpinscherens udseende.. Og VIL ha sådan en igen smiley I sidste ende er det mig der er mest hundetosset, og mig der får det største ansvar tror jeg så derfor tror jeg også han har givet efter smiley

• #17   28. jul 2011 Det tog godt nok også lang tid før vi blev enige - jeg er vokset op med puddel, og kæresten med schæfere - og han gad ikke have sådan en lille hund man nærmest skulle være bange for at den gik i stykker hvis man legede med den (som han selv udtrykker det) og jeg ville stadig gerne have en der kunne hygges med i sofaen smiley
    Dog ville jeg gerne have en hund der var forholdsvis let at træne, da jeg gerne ville gå til træning med hunden.

Så efter at have basøgt forskellige kenneler - fald valget på en SBT, utrolig menneskeglad puttetrold og samtidig en mellem størrelse der bestemt ikke bare sådan lige går i stykker smiley

Og indtil videre har vi absolut ikke fortrudt vores valg.

• #18   28. jul 2011 Da jeg mødte min kæreste ville han have malamutte eller husky og jeg vil have buhund, så vi var da enig om det skulle være en spids.
    men efter det tid fik vi tilbudt en karelsk bjørnehund som vi efter meget overvejelse tog imod. så blev jeg overbevist om jeg ikke skulle have buhund igen vi snakkede meget frem og tilbage om hvilke race det skulle være, men kunne ikke blive helt enig andet end vi ikke skulle have kareler da det nok ikke ville være racen for os, men vi ville gerne have en den mindede om Liva som ikke ligefrem er en typisk kareler..

Jeg har så længe været lidt forelsket i American akita og havde vendt den flere gange med kæresten men sådan en var en bestemt ikke til lige indtil han mødte en så var han solgt smiley så vores næste hund bliver sådan en, hvad vi har læst og snakket og oplevet minder den utrolig meget om vores nuværende kareler i sind

• #19   28. jul 2011 Havde hund inden(stor blandingshund) jeg mødte manden, der måtte acceptere at næste hund blev en rotte smiley og den næste og den næste..

med min nuværende kærste,ja der havde jeg 3 rotter og det er mine hunde til hver en tid.. han må godt klappe dem og forkæle dem.. Alt andet gør jeg selv smiley

Så mine hunde,mit valg og mit ansvar.. Ingen af mine kærster har været,hunde mennekser.. Nok med en skør person i forholdet smiley

• #20   28. jul 2011 Har og ikke havde,ups smiley sagt på en anden måde.. De hunde er min passion og træning med dem.. derfor vælger jeg race !

• #21   28. jul 2011 Vi havde hver vores hunde, og blev ikke enige;o) Så vi har hver vores race stadig;o) Manden går på jagt, og jeg træner BHP/IPO.. Så det blev ruhåret hønsehund og schæferhund..

• #23   28. jul 2011 Ærligt! Jeg måtte bare have en hund! Og den sku endten være mellem eller stor. Og mandens drømme hund var en stor amerikansk bulldog. Og efter at have mødt Gingas bror var jeg solgt til den race;) Peter er dog lidt skuffet over Gingas størrelse;0)

• #24   28. jul 2011 Michael gav mig ret, så havde han også bestemt lidt ;o)

• #25   28. jul 2011 Tjaaaah, det er så derfor vi altid har 3-4 hunde. Fordi vi har meget forskelligt syn på hvilken hund (både sind og udseende) der er den optimale. Min kærestes yndlingsrace er beaglen og min er huskyen - de ligger temmeligt langt fra hinanden på alle punkter smiley

• #26   28. jul 2011 Jeg havde i forvejen Bull Terrieren da jeg mødte min kæreste, så den race måtte han jo indfinde sig med - hvilket han så også har gjort til UG, hans temperament er ca. lige så fjollet som bullerens, så det kunne jo ikke passe bedre smiley

Så begyndte han selv at snakke om en hund mere, fra hvalp, så han kunne være med fra starten, og han sagde med det samme, at det da skulle være en Bull Terrier mere.
    Helt fint for mig (selvfølgelig hehe), men sagde nu til ham, at jeg alligevel syntes han skulle sætte sig ned og kigge mange racer igennem og læse på dem, måske han fandt noget der passede bedre til ham - det gjorde han så, men nej, han vendte stadig tilbage til bulleren smiley

Om der kommer en anden race ind om nogle år, det vides ikke, men pt. er vi begge ret enige i, at bulleren er den bedste hunderace for os smiley

• #27   28. jul 2011 Min mand er kattemenneske - men allergisk overfor katte. Han ville slet ikke have hund!

... men så "lånte" vi mine forældres gamle, dejlige, rolige husky - og så var han solgt.

Men det er da ikke umuligt, at vi en dag vil overveje andre racer... men ligenu er det husky!

• #28   28. jul 2011 Jeg er alene, så selvfølgelig valgte jeg selv en hund. Skulle jeg få en kæreste i fremtidem så er det som Maj-Britt skriver. Min hund, jeg betaler, jeg passer, jeg bestemmer hvilken race. Det samme gælder selvfølgelig også for ham - dog er der visse racer jeg ikke vil have i mit hjem, da jeg er bange for dem. *GG*

Jeg kan allerbedst lide Cavalieren, synes det er en super race. Tror aldrig jeg finder en race der passer bedere til mig end den her gør. smiley

• #29   28. jul 2011 vi får hver vores hund smiley Så er den skid slået.. vi træner begge med hund. og jeg deler ikke min træningsmakker med en anden og han gør heller ikke, ergo vi må ha en hund hver smiley

• #30   28. jul 2011 Han makkede da bare ret! smiley

Ej, mads har tit været vild med lidt store hunde, men det fik jeg ham fra, da det er besværligt at have en stor hund uden nogen bil, når man skal steder hen smiley

Så var vi begge ret vilde med franske bulldogs, men da de har så mange skavanker og jeg fordi at jeg gerne vil gå til agility med vufferen, så fandt vi boston terrierén i en hundebog tror jeg faktisk at det var, det krævede ikke megen overtalelse, Mads var solgt smiley

• #31   28. jul 2011 "Vi" blev sådan nogle lunde enige om en race.
    Det skulle være min hund .. Han var ikke hundemenneske, men "gav mig lov" til at købe en hund.
    Jeg fandt så et par racer, som for mig var interessante, viste dem til ham, så han kunne vælge hvad han ville bo med ..
    Derefter tog vi ud og kiggede på dem .
    Og endte med den dejlige Taiko mus smiley

• #33   28. jul 2011 Hej Johanne smiley

Ja du ved hvad jeg vil sige til det *GGGG* - Tag din kæreste med ud til os, så han kan møde vores dejlige bullere og vores golden retriever!!

Jeg fik vores gamle Bella med i købet, da jeg mødte Peter, og hun er en skøn og dejlig hund...meeen en golden fælder en gang i året, og det er hele tiden, og det synes jeg er anstrengende, så må indrømme at jeg godt forstår din kæreste på det punkt.

Vh. konen

• #34   28. jul 2011 Da jeg mødte min mand spurgte jeg ham om han kunne lide hunde for jeg skulle snart have hund og det skulle være en bull terrier smiley

han har aldrig haft hund men da han mødte en bull terrier var han fuldstændig solgt fra første øjekast så det var jo perfekt smiley

• #36   28. jul 2011 Hej Johanne smiley

Min mand og jeg har ret ens temperament, det er vist et godt udgangspunkt for at blive enige om hunderace. Men vi har faktisk aldrig været i tvivl om at vi skulle have bullmastiff - har man først mødt sådan en, er det svært at tænke på andre racer. Det eneste vi snakkede om, var om vi kunne leve med andre folks skæve blikke og fordomme - men det mente vi nok vi havde brede skuldre nok til at kunne. Alligevel tog det over 5 år før vi fik vores hund, for vi skulle lige flytte fra 3. sal i Kbh og ud på landet...

PS
    Du har faktisk mødt os - vi har jo en fælles interesse med fjer på, og vi sad ved bord sammen på Gavnø smiley

• #38   28. jul 2011 Vi har jo heldigvis hundeinteressen til fælles - men forskellig smag i racer smiley Så vi må anskaffe "hver vores" hunde.. Så længe det er en race som passer ind i flokken med de andre hunde.

Kommentér på:
Hvordan blev i enige om race?

Annonce