Hvordan blev i enige om race? {{forumTopicSubject}}
I over to år har mig og min kæreste prøvet at blive enige om hvilken hund vi skal have
Jeg synes selv at jeg er meget large
men jeg vil gerne have en mellemstørrelse aktiv hund jeg kan gå til hundetræning med, kærestens drøm er en fræk lille fransk bulldog.
Dog synes han også selv at den bliver lidt lille.
I går da jeg for 117 gang overvejede hvad vi skulle have
kom jeg til at tænke på at jeg for 5-6 år siden, før jeg mødte min kæreste, var helt vild efter at få en bearded collie, så læste jeg lidt op på den igen og har talt med en opdrætter og bortset fra pelsplejen så er den bare alt hvad jeg gerne vil have hos en hund
men den kan jo trimmes hvis det ikke lige er os med den pelspleje.
Men men, min kæreste, som er vokset op med boksere og har tendens til lidt rengøringsvanvid
han er bare slet ikke til langhårede hunde.
Nu må tiden jo vise hvad fremtiden bringer.
Jeg kan ikke forestille mig at vi er det eneste par i verden som har forskellige ideer om den perfekte hund, hvordan blev i enige og hvad endte det med?
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
På det tispunkte havde vi også mine tre mindreårige drenge på 6-9-12 år, så der skulle være tid og overskud til det hele.
Vi valgte en race der var egnet til familiehund, og som var nem at opdrage, og som have et middelstort behov for motion. Vi havde overvejet både rottweiler og schæfer men blev enige om, at det vist var mere end vi kunne magte.
Vi valgte collien og har ikek fortrudt det valg, den race passer lige til os.
Held og lykke med jeres valg af hund, måske I skulle få afstemt hvad i forventer jer af det at have hund, og tale om, hvad I selv kan tilbyde den - det er altid en god idé at afstemme forventningerne.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 74
Så jeg bliver nok den der står for træning, aktivering og evt. pelspleje, mens vi bliver fælles om opdragelsen, gåture og leg.
Er der ikke flere som formåede at blive enige ;-)??
maj 2008
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
At din kæreste gerne vil lege med den og klø den bag øret tæller ikke så tungt.
maj 2008
Min tidligere hund, blev valgt af min ekskæreste men endte med at være min hund. Han var det bedste jeg havde, men var for meget for mig på grund af sit køn, race, størrelse og ud af meget stærke brugslinjer. Så han måtte omplaceres. Det er også grunden til at vi tager os god tid til at finde hunden som skal blive gammel sammen med os
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 532
Dog ville jeg gerne have en hund der var forholdsvis let at træne, da jeg gerne ville gå til træning med hunden.
Så efter at have basøgt forskellige kenneler - fald valget på en SBT, utrolig menneskeglad puttetrold og samtidig en mellem størrelse der bestemt ikke bare sådan lige går i stykker
Og indtil videre har vi absolut ikke fortrudt vores valg.
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 488
men efter det tid fik vi tilbudt en karelsk bjørnehund som vi efter meget overvejelse tog imod. så blev jeg overbevist om jeg ikke skulle have buhund igen vi snakkede meget frem og tilbage om hvilke race det skulle være, men kunne ikke blive helt enig andet end vi ikke skulle have kareler da det nok ikke ville være racen for os, men vi ville gerne have en den mindede om Liva som ikke ligefrem er en typisk kareler..
Jeg har så længe været lidt forelsket i American akita og havde vendt den flere gange med kæresten men sådan en var en bestemt ikke til lige indtil han mødte en så var han solgt
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.977
med min nuværende kærste,ja der havde jeg 3 rotter og det er mine hunde til hver en tid.. han må godt klappe dem og forkæle dem.. Alt andet gør jeg selv
Så mine hunde,mit valg og mit ansvar.. Ingen af mine kærster har været,hunde mennekser.. Nok med en skør person i forholdet
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.977
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.235
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 86 Hunde: 9 Emner: 530 Svar: 12.844
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.071
Så begyndte han selv at snakke om en hund mere, fra hvalp, så han kunne være med fra starten, og han sagde med det samme, at det da skulle være en Bull Terrier mere.
Helt fint for mig (selvfølgelig hehe), men sagde nu til ham, at jeg alligevel syntes han skulle sætte sig ned og kigge mange racer igennem og læse på dem, måske han fandt noget der passede bedre til ham - det gjorde han så, men nej, han vendte stadig tilbage til bulleren
Om der kommer en anden race ind om nogle år, det vides ikke, men pt. er vi begge ret enige i, at bulleren er den bedste hunderace for os
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.078
... men så "lånte" vi mine forældres gamle, dejlige, rolige husky - og så var han solgt.
Men det er da ikke umuligt, at vi en dag vil overveje andre racer... men ligenu er det husky!
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Jeg kan allerbedst lide Cavalieren, synes det er en super race. Tror aldrig jeg finder en race der passer bedere til mig end den her gør.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.812
Ej, mads har tit været vild med lidt store hunde, men det fik jeg ham fra, da det er besværligt at have en stor hund uden nogen bil, når man skal steder hen
Så var vi begge ret vilde med franske bulldogs, men da de har så mange skavanker og jeg fordi at jeg gerne vil gå til agility med vufferen, så fandt vi boston terrierén i en hundebog tror jeg faktisk at det var, det krævede ikke megen overtalelse, Mads var solgt
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Det skulle være min hund .. Han var ikke hundemenneske, men "gav mig lov" til at købe en hund.
Jeg fandt så et par racer, som for mig var interessante, viste dem til ham, så han kunne vælge hvad han ville bo med ..
Derefter tog vi ud og kiggede på dem .
Og endte med den dejlige Taiko mus
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 57 Svar: 455
Ja du ved hvad jeg vil sige til det *GGGG* - Tag din kæreste med ud til os, så han kan møde vores dejlige bullere og vores golden retriever!!
Jeg fik vores gamle Bella med i købet, da jeg mødte Peter, og hun er en skøn og dejlig hund...meeen en golden fælder en gang i året, og det er hele tiden, og det synes jeg er anstrengende, så må indrømme at jeg godt forstår din kæreste på det punkt.
Vh. konen
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
han har aldrig haft hund men da han mødte en bull terrier var han fuldstændig solgt fra første øjekast så det var jo perfekt
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 199
Min mand og jeg har ret ens temperament, det er vist et godt udgangspunkt for at blive enige om hunderace. Men vi har faktisk aldrig været i tvivl om at vi skulle have bullmastiff - har man først mødt sådan en, er det svært at tænke på andre racer. Det eneste vi snakkede om, var om vi kunne leve med andre folks skæve blikke og fordomme - men det mente vi nok vi havde brede skuldre nok til at kunne. Alligevel tog det over 5 år før vi fik vores hund, for vi skulle lige flytte fra 3. sal i Kbh og ud på landet...
PS
Du har faktisk mødt os - vi har jo en fælles interesse med fjer på, og vi sad ved bord sammen på Gavnø
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.863
Hvordan blev i enige om race?