hjælp til hvalp der gør og ikke vil være renlig... {{forumTopicSubject}}
Ja min lille volpino dreng er ikke helt så let at opdrage på, som Alf var da han var lille... Og det er ved at drive både mig og kæresten til vanvid!
Han gør af ALT! Har prøvet at fange hans opmærksomhed når han gør det med alt fra godbidder til rolig stemme til skælden ud... Intet hjælper...
Så købte jeg det her såkaldte antigø håndbånd, som siger en høj lyd når han gør... Det virker heller ikke...
Han har også problemer hvad angår renlighed... Han tisser og sk*der indenfor selvom han har fri adgang til haven... Nogen dage kan han sagtens finde ud af at gøre det udenfor, og andre dage er det ligesom om han i ren protest sætter sig og gør det indenfor... (Nogengange lige foran terrasse døren, selvom den står åben og han bare kan gå ud...)
Er der nogen her der har nogle gode råd til hvordan jeg kan få styr på min lille volpino dreng?
Han er ved at ødelægge både min og min kærestes tålmodighed...
(Han er 6 mdr. Gammel nu)
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Jeg kan kun sige , at ting tager tid ....... længere tid med nogle end andre....
Min Bertil var først renlig da han var over 8-9 mdr. , så ro på .....
men skæld for guds skyld ikke din hund ud , det kommer der intet godt ud af....
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Smiler lige lidt for mig selv ........
For det jeg mente var ........ ro på , nogle e renlige når de er 4 mdr. andre når de 9 mdr.
ikke om hvor tålmodig man skulle være under lufteturene
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
I stedet for at have døren åben så han "har fri adgang" så sørg for at tage ham ud hvergang han har lavet noget, eller der er gået en hvis rum tid..
Han har tilsyneladende ikke lært at det er udenfor man gør det endnu..
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 613
mht til når han gør, det problem havde jeg so med nelli, nogle er måske imod det, men det virkede altså her, hver gang hun gøede to jeg en blomster forstøver og sprøjtede vand på hende, bare lige et enkelt sprøjt, og så stoppede hun faktisk efter et par dage
og igen tålmodighed det skal nok komme
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.112
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
Skrev bare at jeg var altså tålmodig så du ikke troede at jeg kammede over hver gang;0)
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Man skal IKKE skælde en hund ud, den forstår ikke hvad den har gjort galt, heller ikke selvom den ser skyldig ud.
Det med renligheden, Silje er heller ikke renlig - endnu. Man skal bare væbne sig med masser af tålmodighed, det hører med til at have hvalp. Når hunden gør noget udenfor roser i helt op i skyerne, samt giver en rigtig god godbid.
Når hunden tisser/skider indenfor, ignorer det fuldstændig. Bare tør det op. Nogle hunde er længere tid om at blive renlige end andre hunde. Tag foreksempel mine hunde. Emil var super hurtig til at blive renlig, på det punkt er Silje et stykke bagud.
Det er ikke nok at den har fri adgang til haven hele dagen, det har Silje også, men hun er da ligeglad, hun ved jo ikke hvad vi tænker. Gå små lufteture med jeres hund jævnligt, flere gange om dagen.
Jeg forstår godt at I kan blive frustrerede, det tror jeg alle hvalpeejere bliver engang imellem, inklusiv mig selv, men det må man leve med. Kan man ikke klare det, er man ikke klar til at have en hvalp.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 98
Skal lige siges at det med at skælde ud altså heller ikke er noget der sker tit... Men igen... Frustration over at han (når han lige har været ude, eller når jeg går hen for at åbne døren så han kan komme ud) sætter sig og gør det indenfor i stedet...
Han har ikke fri adgang til haven hver dag.
Vi går ture med ham, og han bliver skam rost til skyerne HVER gang han laver udenfor... Desuden går jeg altid med ham ud i haven når vi er hjemme netop for at rose ham når han gør det derude...
Jeg siger heller ikke at han gør det i protest... Jeg siger at han LIGNER en der gør det i protest:-)
Hvad angår bestøver når han gør, så tror jeg at det er noget vi skal prøve igen... Har prøvet det udendørs (det er dér han gør mest) med en vandpistol, og det hjælp da lidt... Ved godt at nogle er meget imod det, men det er virkelig ekstremt så meget han gør!
Jo volpinoen er en alarm hund, men det betyder da ikke at han skal gø HELE tiden!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Jeg forstår til fulde jeres frustration...Jeg har en bjæffer som nu er 3.5 md. Og når det har regnet rigtig meget så kan hun godt finde på at tisse inden for, selv om døren står åben, og hun normalt går uden for og gør det, så jeres kan måske heller ikke lide det regner....Er han alene hjemme, og i er på job....Så tager det jo længere tid at blive renlig fordi han må lave det inden for når I er på job.
Hanhunde kan være længere tid om det med renlighed, fordi de også som renlige tisser dagen lang for at markere deres areal...
Når det er sagt....Så ville jeg hvis jeg var jer...Og hold nu på hat og briller...for de protester som der kommer efter dette.
Jeg ville sige 6 mdr. Han har ikke fået en oplevelse af havd I forventer, så hvis og når, han lægger an til at tisse inden for, og kun der når I ser det, Så snup ham op, og om på ryggen i jeres arme, der kan han ikke tisse...Og så uden for, Vent til han tisser og så rooos ham...
Hvis i kommer lidt for sent, så han er begyndt at tisse, så sig meget bestemt fyyy. Op med ham og uden for....
Med mindre han er en meget dum hvalp...finder han hurtigt ud af, at det IKKE er ønsket han tisser inden for, men uden for....Men det kræver jo at I virkelig holder øje med ham....For hver gang han tisser ellr mere inden for jo længere tid tager det for ham at forstå hvor det er det skal foregå henne.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.863
Hvis han selv går ud og får fornæmmelsen af "nåe det var det hun mente", så går processen hurtigere.
hjælp til hvalp der gør og ikke vil være renlig...