{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.867 visninger | Oprettet:

jack russel terrier? (: {{forumTopicSubject}}

er det en god begynder hund? (: til en familie på 4 (; (2 børn begge over 13) alle har få erfaringer med hunde (nogen mere end andre)
den yngste barn har tit passet hund (stor labrador på knapt et år, hvilket er gået fint) begge forældre er begge vokset op med dyr. (: men an hunderacen godt være alene hjemme i 6 timer ca. (men der efter blir hygget nusset og leget med..!) og godt kan leve med (tror det hedder parselv hus..? sårn et hus ikke en villa men ikke række hus.. større end række hus og så ikke hænger sammen med andre huse og der er en ret stor have..)
har læst nogen skrive det er en lille hund men lige så godmodig som store hunde (; eller hvad man kan sige (snak saglig bjæffer ikke såå meget, elsker at lege træne og er meget trofaste.. ved ikke om det passer)
måske noget kluder værk jeg har skrevet (:
håber i/du kan svare mig! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jack russel terrier? (:
  • #1   29. jul 2011 Vil stadig foreslå det andet smiley

  • #2   29. jul 2011 okay (;

  • #3   29. jul 2011 Det er en jagthund og den kan være en stor mundfuld som førstegangshund:-(

  • #4   29. jul 2011 Ok (:

  • #5   29. jul 2011 Vi har en JRT som førstegangshund, og jeg vil ikke anbefale det...
    Det kræver et enormt arbejde, og det er en brugshund.
    Den er mega selvstændig, og kan godt være lidt hidsig (det er vores nu ikke).
    Den har brug for rigtig meget hjernestimulering, og ikke kun nus og kæl.

    Vi har heldigvis en rigtig god hund, og vi vil gøre alt for ham, men det kræver virkelig arbejde.
    Ellers skal man vælge en nemmere race, som en lab. eks.

    Vil jeg mene.


  • #6   29. jul 2011 Pas på med sundheden, det er hvad jeg har hørt!!!

  • #7   29. jul 2011 De er en gøende race, og som de andre skriv en meget krævende hund.
    Hvis jeg var jer ville jeg nok se mig om efter en mindre krævende race.
    Jeg går lange ture med mine hver dag div 8-10 km om dagen, og de kan stadig holde gang i hus og have og naboens temprememt.


  • #8   29. jul 2011 ok, (;

  • #9   29. jul 2011 Min søster har en, og ja det er en meget krævene hund. Og har brug for masser af aktivering og motion, han er 8 1/2 år nu og stadig sprængfyldt med energi:) og han er MEGET gøende, min søster har virkelig arbejdet meget med det, og det er da heldigvis blevet en del bedre. Og ja så kan han godt være en lille hidsigprop, og det har jeg hørt mange af dem kan være.

  • #10   30. jul 2011 Jack Russel er en suuuper hund, hvis man ved hvad man har med at gøre, og hvordan man skal gøre det :o) Men ikke en hund jeg normalt ville anbefale som første hund... Min kærestes er halv Jack Russel, og det har det med at slå igennem, specielt hos hans søster, Mille, som er min kærestes mormors - den er skide sød, men hold KÆFT hvor den gør og larmer, og jager alt der bevæger sig :o)
    Kan kun foreslå at du kigger lidt rundt på http://animal.discovery.com/tv/dogs-101/ (hvis du forstår det?? smiley Kan godt hjælpe dig lidt, hvis det er) smiley


  • #11   30. jul 2011 Jeg vil nu sige der er kæmpe forskel på dem, syns de langbenede er gøende.
    Men de lavbenede er ikke.

    Nu har vi selv en lavbenet i huset, min far har 5 lavbenede.
    Syns slet ikke de er som i beskriver dem.

    Jeg har aldrig oplevet så nemme hunde som dem, nemme at opdrage, gøre renlige og de tilpasser sig aktivitetsnivuaet.

    Men men men det er en kæmpe hund i en lille krop, så de skal opdrages som en stor hund.
    Læs: dette er IKKE en taskehund (det er ingen hunde) Men dem her er slet ikke.

    Nu er jeg self heller ikke begynder har selv haft, ruhår, og amstaff, og er så vokset op med ruhår og JRT.

    Jeg kan ikke nikke genkendende til det i skriver =)


  • #12   30. jul 2011 Der er enormt stor forskel på deres temperamenter.
    Især alt efter om man vælger dem efter brugslinier eller efter "udstillingslinier".

    Har selv kun efter sidstnævnte, og kunne ikke drømme om andet, for jeg har hørt en del problemer fra folk, som har efter jagtlinier, og som gerne vil have en "hyggehund".

    Dem jeg har er utrolig nemme, men de skal selvfølgelig stimuleres i hovedet ( aktiveres med næsearbejde, problemløsning m.m. ), heldigvis bor vi på en gård nu, så de finder selv stimuli i stalden, på foldene m.m.

    Mine er ikke larmene, men jeg har bestemt hørt JRT der er det smiley


  • #13   30. jul 2011 Min søsters er en lavbennet JRT, og spørg min kæreste om han er ved at få spat når den er ved os på ferie:) og der er bestemt ikke nogen jagthund gemt i ham:)

  • #14   30. jul 2011 Der er ikke to hunde der er ens, men generalt er JRTén en meget aktiv og gøende hund:o)
    Min han siger heller ikke ret meget i forhold til tæven.


Kommentér på:
jack russel terrier? (:

Annonce