{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.339 visninger | Oprettet:

frøer i haven {{forumTopicSubject}}

Er der intet man kan gøre for at gøre sin have uinteressant for frøer, min hund på knapt 2 går efter dem af og til, men hun har haft en ordentlig omgáng med fråde, hovedrysten og opkast så hun holder meget igen som om hun har lært lektien...
Men, men vi har en del af dem og de er ret små altså lige en mundfuld og på lørdag henter vi en 9 uger gammel tæve, og ville så gerne undgå at den fik sådan en gang frø gift i sig, men er der noget at gøre ????

Er glad for at de tager sneglene, men er bange for at sådan en lille hvalp kan blive voldsomt syg... Er de mest almindelige havefrøer giftige, kan hunden dø, eller bliver den "bare" dårlig ??

Vi har desværre også dræber snegle som vi dog hver aften jager konsekvent, det undrer mig at hunden ikke bider i dem, er der nogen der ved hvorfor, bider jeres hunde i dem, eller går de også udenom dem ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frøer i haven
  • #1   2. aug 2011 Vi har lige pt også rigtig mange små frøer i vores græsplæne, vi kan næsten ikek få slået græs. Vi ser dem ellers ikke når vi går derude, men kommer vi med plæneklipperen springer de rundt.

    Mine hunde tager dem ikke og de tager heller ikke nogen form for snegle - vi har nu heller ikke en eneste snegl.

    Hvad du skal gøre ved jeg ikke, vi skal jo også passe på de frøer vi har, men kan godt forstå du er nervøs ift din nye hvalp.


  • #2   2. aug 2011 Jeg mener kun det er tudser og ikke frøer, der er decideret giftige. Om de ligefrem kan dø? Tjoh, hvis hunden er tilpas lille og tudsen tilpas stor, kan de veel godt. Mine tager heller ikke dræber/skovsneglene.

  • #3   2. aug 2011 Mener kun det er tudser der er giftige.

    Det med at jeres hunde spiser snegle, det kan give lunge- og hjerteorm. Bare sådan du ved det. smiley Hver aften inden jeg går i seng, rydder jeg hele haven for snegle og små frøer. Jeg har heldigvis ikke så mange frøer som jeg har snegle.

    Sneglen bliver lige hapset med skovlen, også kastet over hækken ind til en lille bitte skov. Ville ikke have døde/levende snegle i min have eller terasse. AD!


  • #4   2. aug 2011 ja ved godt det med hjerte-lungeorm, men den voksne er behandlet med advocate da hun har været med i Frankrig i sommerferien, og der er tropisk hjerte-lungeorm, så hun er dækket, må høre dyrlægen om det kan gives til en hvalp, tror måske det er lidt for krads for sådan en lille skottetæve...
    Jeg har egentlig ikke noget i mod hverken snegle eller frøer i en rimelig mængde i haven, vi bor naturskønt så det kan ikke undgås, men er bare bekymret for at den lille er for lille til sådan en omgang som en voksen hund kommer igennem uden problemer, så derfor tænkte jeg om der var en mulighed for evt at sprøjte med noget frøerne synes var træls, men selvfølgelig uden det skal være giftigt..


  • #5   2. aug 2011 hehe, det med hunde lære hurtigt kan jeg kun sige ja til. min fik fat på en hveps den anden dag og blev stukket omkring poten. de er ikke så sjove at jagte mere i dag...

  • #6   3. aug 2011 Du kan også overveje at købe en stork smiley

  • #7   3. aug 2011 hmm, mon det er nok med en af dem af plastik ;=)

  • #8   3. aug 2011 hanne
    Næppe, men det er da et forsøg værd før du køber en ægte. Det KUNNE jo være, den virkede som frø-skræmsel smiley


  • #9   4. aug 2011 : ) det ville da være dejligt hvis noget skulle være så nemt...

Kommentér på:
frøer i haven

Annonce