2.441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvordan siger i undskyld til jeres hund? Hvordan siger i undskyld til jeres hund?

Tinke og jeg stod i gangen, vi var ved at gøre klar til gåtur. Tinke er lige blevet steriliseret, så hun er jo naturligvis ret øm i maven.
Jeg står i mine egne tanker, og har ikke set at hun er lige foran mig. Jeg svinger mit ben op, for at tage sko på, og helt uheldigt rammer jeg hende ved lysken - hun hyler op med det samme, og jeg bliver simpelthen så forskrækket og ked af det. smiley
Jeg skynder mig at sætte mig ned til hende, kæle og nusse og finde godbidder. Hun slikker mig i ansigtet, og bøjer hovedet... Uhhh jeg fik det bare så dårligt og var lige ved at give mig til at vræle...

Hvordan siger i undksyld til jeres hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan siger i undskyld til jeres hund?
  • #1   8. aug 2011 Jeg lader hunden sende sine dæmpende signaler og gør ikke mere ud af det.

Jeg vil ikke ynke hunden, så min dårlige samvittighed må jeg sende et andet sted hen.

• #2   8. aug 2011 Jeg siger hurtigt undskyld af reaktion - kæler hunden hurtigt og venter så på at den falder til ro - hvor jeg så begynder at kæle og tale til den. Mest for min egen samvittigheds skyld.
    Men vil heller ikke pyllere om hunden, for det kan også skade, derfor jeg venter til den er faldet til ro.

• #3   8. aug 2011 Jeg siger bare undskyld. Ren refleks.......*G*

• #4   8. aug 2011 Jeg siger undskyld og nusser helt vildt. Så jeg har en hund, som bliver MEGA glad, når han bliver sparket/jokket på. (og det sker altså jævnligt, når man er en lille vims hund, som altid skal være der, hvor der sker noget)

• #5   8. aug 2011 Siger ikke undskyld.....
    Hunden forstår det ikke alligevel og man risikerer at forstærke uønsket adfærd ( evt angst) hvis man ynker og trøster.

• #6   8. aug 2011 Jeg siger ... Nååååh.... DET var også synd.....(og "klapper " nusser lidt ).
    Men afslutter med... " men så kan du sgu også bare flytte dig lidt "...... Jeg vil ikke tage skylden , når det er hundene der altid render i vejen .... *LOOOOOL*

• #7   8. aug 2011 Siger også undskyld på refleks og det er vist også det eneste jeg gør. Thomsen er nemlig altid i vejen.

• #8   8. aug 2011 jeg har det som Mette, jeg kommer også til at sige undskyld af refleks, selvom jeg godt ved hunden ikke kender det ord eller kan bruge det til noget

• #9   8. aug 2011 Jeg siger også undskyld og så viser jeg den at jeg ikke er sur, den må jo ikke tro at jeg er gal på den. Jeg sidder nu heller ikke og ynker den, for så bliver den da bare endnu mere sølle.

Men man kommer jo langt med en lille guf og ved at vise lidt glad begejstring ;-)), så er den jo glad igen med det samme.

• #11   8. aug 2011 Tusinde tak for alle de dejlige kommentarer...
    Jeg er så glad for at have fundet dette forum. Jeg er nemlig ikke sådan en "hundenørd", og Tinke er min første hund, så der er meget der skal læres... smiley
    Min mor havde hund da jeg var barn, og jeg besøgte hende ind imellem i weekenderne, men NU kan jeg se at det var en helt FORKERT måde at holde hund på, men desværre mit eneste sammenlignesgrundlag. Men så er det jo dejligt at jeg kan hive på jeres ekspertice og erfaring...
    Næste gang lader jeg være med at ynke, hvis jeg kan... *GG*

• #12   8. aug 2011 Maria - Hi hi det må have set sjov ud, og sikke en forskrækkelse i sikkert begge to fik. smiley

• #13   8. aug 2011 Maria; Ville godt ha' været en flue på væggen! (c;

• #14   8. aug 2011 Siger os undskyld og kæler hende så lige hurtigt i pelsen, mest af alt fordi jeg gør det af ren refleks smiley

• #15   8. aug 2011 Min hund ved godt at han ikke skal pylre.. Hvis jeg kommer til at træde på ham eller hvad det nu skulle være, så pylre jeg om ham..

Men hvis han har fået skæld ud (for at have gøet f.eks.) så forventer han heller ikke at blive pylret om efter noget tid..

Så man kan sagtens pylre så hunden ved hvornår det er okay at blive pylret om smiley

• #16   9. aug 2011 Jeg siger hurtigt undskyld pr. refleks også en godbid og en masse nussen. Jeg får så dårlig samvittighed, fordi hun jo er så lille og ikke kan gøre for at hun altid skal imse rundt om fødderne på en, og gå i vejen. *G*

• #17   9. aug 2011 Vimse*

Kommentér på:
Hvordan siger i undskyld til jeres hund?

Annonce