BARF overvejer.... BARF overvejer....
Er der nogle med Cavalier herinde der barfer?
Har en veninde der længe har prøvet at overtale mig til at barfe, men synes det er for besværligt.
Synes det er ulækkert så Sille elsker at slikke... Tænker på baktier?
MEN... Efter hinanden analkirtel operation sidst i marts hvor hun ikke kunne tåle hendes smertestillende, er det bare gået skidt.
Hun kan ikke tåle Orijens mere. Hvilket betyder at hendes pels er mat, hun fælder meget, det ser meget tottet ud, når man kigger på det....
Samtidig har hun stadig problemer med maven ind imellem... Spurgte om rådt kød ikke bare ville være for hårdt mod maven, men min veninde mener, at det vil det ikke.
BARF er det eneste rigtige.... siger hun....
Har så ondt at Sille når hun får ondt i maven, og ihh hun ser så forpjusket ud nu
Så skal man prøve barf? Og er det bare direkte over på det?
Hvor meget skal en Cavalier på 7,5kg, men lavt til normal energiniveau have om dagen?
Hvordan gør man?
Og hvad med bakterier fra kødet og i ørene (hun har jo hængeører :-))?
Og hvad med bakterier fra mund? Tænker på hvis hun spiser rå kylling og salmonella osv...
Hmmm hjælp... hvad skal jeg gøre?
Er der nogen steder man se en ugeplan for hvordan man barfer....
Har kun lige hurtigkigget på rigtighundemad.dk
Hjææælp
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Tror det bedste er, at tage kontakt til en forhandler, som kan hjælpe dig og lave planen til dig.
Du kan evt. kigge efter BARF gruppen herinde - jeg ved der er en!
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.063
de har fået den lækreste dejlige pels, og næsten aldrig dårlig mave, noget vi døjede meget med inden vi skiftede.
bakterie tænker jeg ikke så meget over, der er jo bakterie alle steder.:)
med hensyn til mad i ørene har jeg købt disse skåle til mine,
http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=12rk12&ProductName=IncrediBowl+til+lange+%F8rer+%26+%22grov%E6dere%22&GroupName=Madsk%E5le+%26+Underlag&GroupGuid=16
jeg syntes ikke det er besværligt, mine får kun mad en gang om dagen, så det er bare at tage det op, lade det tø, og så give dem det:)
mine hunde får forskellige mængder, milo skal tabe sig, og får 80 g kød + frugt grønt fedt og indmad.
cuba er fin, og får 90 gram, og nala skal tage lidt på, og får 110 g.
det er bare at få lavet en foderplan, og så bare starte.
men kører ikke langtsom over på barf. det er bare lige over, vi startede med en fastedag, og derefter kallun i 3-4 dage.
vær ikke bange for at kast dig ud i det.
vi kan varmt anbefale det. (og det er jeg sikker på hundene også kan, de elsker det:)
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
aug 2004
Du skal beregne ca. 2% af din hunds vægt i foder og så tage det derfra,mere hvis den bliver for tynd og mindre hvis den bliver for tyk
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Men jo det kræver i mine øjne lidt mere rengørring af madskåle osv. Men når man ser hvor glad hunden er for det, så gør man det gerne
jul 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
http://www.bisketbaskets.com/snoodbybisba.html så undgår du beskidte ører
og i midt hoved må det være mere sundt en tørkost:) Man kan købe barf hvor det hele er med, hvis ikke man har overskud til at lave menuer
okt 2008
Michelle:
Så spørger jeg nok dumt. Tager man det op om aftenen, ligesom når man tager kød op til sig selv, og så får de det næste dag eller?
Nårh ja Incredibowl har jeg før tænkt på at købe. Tænkte bare at Sille nok ville bruge den omvendt af hvad der er tændt... Og så få ørene ned i alligevel
+ grønt, frugt, fedt.... Årh nej skal jeg til at lave helt mad til hende? Eller hvordan klarer du dette?
Jeg orker ikke engang at lave mad til mig selv (spiser ofte bare rugbrød), så det skal helst ikke være for besværligt.
Vi kan IKKE starte på en fastedag, da jeg har fundet ud af at når Sille ikke spiser sit tørfoder, så bider det sig selv i enden, for det er når hun så bliver oversulten at hun får ondt i maven, og bliver dårlig og ikke vil spise.
Daisie: SELVFØLGELIG må du anbefale selvom du ikke har cavaliere
Bodil: Mit problem er nok at jeg har en hund, der skal lægge alt der dufter på gulvet og kører ører og krop i det... Kan forestille mig at det bliver et roderi
Og ben... det tager vel tid at spise, så bliver det mon i skålen?
Altså ellers har hun selvfølgelig bare kun adgang til køkkenet når hun spiser
Ginne: Tror også jeg bliver nød til det løsfrosne, da jeg kun har 1 hund på 7,5kg der skal have mad
Viveca: Griner. Gud hvor ser den sød ud. hihi
aug 2004
ang at tage mad ud,jeg tager det ud af fryseren en halv time før spisning,lægger posen i meget varmt vand så tør det hurtigt op.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.359
Vores hunde var dog så glade for det at jeg nu her til formiddag har købt ind igen. Jeg har ikke som for 2 år siden valgt selv at blande og sammensætte, men har købt NATURES MENU (se bla petfoods.dk) Det er BARF i nuggets. Samme størrelse som kyllingenuggets men her er alt tilsat. Du skal ikke blande indvolde, fedt, knogler, frugt/grønt osv i. Det er klige til at tage op og tø op og så i skålen :-)))
Vi vil så nok fodre med Fish4dogs om morgenen og nuggets om aftenen. Vores race har brug for rigtig meget fedt og fedt i ren form giver racermave
Prøv lige at tjekke dette froder ud. Jeg tror det er det du søger. Du behøver ikke at faste en gang om ugen som mange anbefaler, vores trives også bedst med mad hver dag. Det er dog somom mavesyren regulerer sig til et bedre niveau når man BARFer. Tror måske også at din hund bliver så glad for det at den ikke slæber foderet rundt i køkkenet men bare sluger det :-))
Held og lykke!!!
okt 2008
okt 2008
Men skal de have andet end kød.... Michelle skrive om frugt, grønt osv
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
jan 2009
jan 2009
Stavefejl er gratis
okt 2008
Man siger jo til mennesker at frosne grøntsager er lige så gode som friske.
Og hvad må der være i?
Har bl.a. nogle liggende hvor der er peberfrugt, broccoli, majs, ærter, sukkerærter, gulerødder i. Kan de tåle dette?
Hvilke vitaminer giver du? Hvad hedder de? Har du evt. et link?
jan 2009
Hmm i princippet ville du nok godt kunne gøre det. Jeg har det dog bedre med at give ham en rå gulerod, dusk broccoli, blomkål osv. Men det er dog mere for at han skal bruge sine tænder. Dog giver jeg ham kun kogte kartofler.
jan 2009
jan 2009
jan 2010
og nej du skal ikke lave et helt måltid, vores er løsfrosset, og jeg tager op en time eller to før de får det, indmad og fedt er også i poser på frost, så blander det lige når jeg tager op. det tager max 5, min at tage mad op til mine 3, så svære er det heller ikke:)
med hensyn til den skål, så kan hun ikke bruge den omvendt da den er så smal på den korte side, at hun skal virkelig mase hvis hun skal have hovedet i. jeg har dem i den lille str.
jeg syntes du skal tage ud og snakke med en forhandler, og så er det bare at komme igang:) hvis du ikke syntes om det, kan du jo skifte tilbage.:)
jun 2007
okt 2008
Så kan ikke helt tro på det
Har dog godbidder fra Natures Menu og dem elsker sille... Men..... kan du ikke tage billeder af det?
okt 2008
For ved godt at BARF er en fodermetode
okt 2008
Ved bare at min hund elsker deres godbidder, og kunne læse at det er noget der skal opbevares som frost, så det kunne jo være.... Er altid åben for nye imput
okt 2008
Tænkte jeg så bare ville købe ind til hakkebøffer til mig og kæresten, og tage noget fra til hende
jan 2010
men husk, at variation er en vigtig del i det at råfodre:)
okt 2008
jun 2007
Vi har selv BARFET i 2 år tidligere med kontakt til Dansk BARFcenter, så jeg mener da at jeg har en hvis erfaring og ikke bare prakker dig noget møg på!
Ja godbidderne er hundene helt vilde med...
jun 2007
Jeg viil hellere have at du fortæller mig helt præcist hvad der er galt med det pågældende mærke - her tænker jeg på sammensætning osv - det kan jeg bruge til noget. I øvrigt er det min egen dyrlæge som bruger det og har anbefalet det. Ja hun er nok heller ikke ekspert. Men hun har da en held del hunde da hun opdrætter og udstiller og interesserer sig for hundeernæring.
jun 2007
Jeg vil godt trække selve ordet BARF tilbage og så kalde det råt i stedet. Nej der er ikke ben i men det havde jeg nu tænkt mig at give alligevel. De elsker at gnaske i det. Ja og en halv kylling i ny og næ er heller ikke at foragte.
Jeg ville overhovedet ikke være påstående men bare fortælle TS at dette produkt altså findes. Det virkede til at TS ikke brugte meget tid på mad til sig selv, ikke kunne have at hunden tog maden op af skålen osv. Derved tænkte jeg at disse nuggets var løsningen
jun 2007
Ja mine forældre begyndte også at barfet og min far hyggede sig med det. Problemet er at da hans hund elsker kylling, ja så er det primært det hun får!!! Hun er allergihund (lagermider/husstøvmider/græspollen osv) men hvem siger ikke at hun heller ikke tåler kylling. Hendes allergi er ret slem i øjeblikket
Vi gav hest, ko, fjerkræ af forskellig slags, fisk, indmad, kallun og lam/ged. Jeg syntes vi varierede ret godt men måske ikke nok. De havde en fat bendag og så det løse der falst af i løbet af ugen.
Mine forældres hund har jeg sat på fish4dogs da fisk ikke er en proteinkilde hun kender. Håber det hjælper. Mine er ikke så starte og jeg glæder mig til at se om de kommer til at trives på Natures Menu. Der hvor jeg købte det, bruger de det selv til dres hubde. De blander dog med wolfsblut - tørt om morgenen og nuggets om aftenen.
jun 2007
jun 2007
Jeg håber at fisk og kartoffel kan gøre det. Ellers må de prøve at BARFe igen dog uden kylling. Der er humant set krydsallergi overfor kartofler hvis man har nogle af de andre. Men vi kan kun forsøge os frem...
okt 2008
Var bare nysgerrig efter at høre om dette Natures Menu, men har fået at vide at jeg pænt har at starte med Kallun, inden jeg begynder på noget andet, så min hunds mave kan vende sig til det.
Kender 2 der barfer, men det er jo nemmere at spørge herinde
Men hvor længe skal hun have kallun før man prøver noget andet?
Og jeg vil gøre alt for at min hund får det godt igen.
Er ikke så sart om det kommer ud på gulvet... Sgu mere min hund der er lidt mærkeligt og skal kører ører i alt der "dufter"
Louise: Hvad går det der calcium/fosforbalancen ud på?
Kan man læse om det nogen steder, og er der noget man kan gøre for at modvirke det?
okt 2008
okt 2008
Så du behøver ikke skrive det igen og igen.
jan 2010
okt 2008
Min kæreste henter forråd af BARF d. 22 og så er det ellers bare om at komme i gang
Kan ikke klare at se min hund med så dårlig pels og man ved at det stammer indefra. Hun er blevet tyndpelset og pjusket. Har mistet glansen, og er ikke længere massiv rødbrun som hun var før.... Men nu bare brun... Og hun har tabt sig (ikke meget, men nok til at det kan ses).
Indtil da fodrer jeg hende med ziwipeak, for det kan jeg få i hende
Er dog stadig lidt i tvivl om man også skal give grøntsager og vitaminer, men snakker lige med dem, hvor kæresten køber det for mig
jan 2010
men super for jer at i starter.
en god ide er at tage billeder inden, og igen efter noget tid, og så sammenlign. det fortryder jeg lidt jeg ikke gjorde.
for er overbevist om at mine hunde har fået en mere blank og blød pels:)
okt 2008
jan 2010
jun 2007
okt 2008
Så vidt jeg ved, står BARF for Bone And Raw Food (knogle- og råt foder). Så når jeg skriver jeg vil prøve BARF, hvad tror du så selv jeg mener?
Hvis du ikke ved det, så mener jeg at jeg vil prøve at fodre med knogle og råd foder!
Louise: Tak skal du have
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
Ved I om det kan lade sig gøre at supplere med BARF til tørkost eller er det all-or-nothing?
Undskyld jeg stjæler din tråd Cirkeline
okt 2008
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
jul 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
Hvordan gik det med "barfhunden"??+
okt 2008
Hun bliver fodret morgen og aften, da hun ellers går kold i maven. Hun er lige sat ned fra 200 gram til 150 gram dagligt da jeg opdagede hun havde taget 2 kg på
Govæder. Hihi
Hun kan godt få lidt tynd mave af kallun, så hun fårnormalt lidt hakkede kyllingehalse sammen med.
Hendes pels er helt fin igen.
BARF overvejer....