{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Karelsk bj, labr, kl. münster ..God blanding? {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg kigger lidt på hund og faldt over de her hvalpe som er af blandingen:

Mor: karelsk bjørnehund/labrador (50/50)
Far: kleiner münsterlænder/labardor (50/50)

Men ved ikke så meget om den karelske bjørnehund, har læst lidt om den, men nu er det jo kun 25 % (selvfølgelig ved man aldrig hvad der slår igennem)

Men hvad siger I til en blanding af disse racer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karelsk bj, labr, kl. münster ..God blanding?
  • #2   9. aug 2011 der er jo jagtgener så det forslår noget vil blive helt ideelle til jagt....men kun familiehund? og ihvertfald ikke ideel lejlighedshund.........iøvrigt er karels bjørnehund en nervefast rolig god vagthund.......Ane

• #3   9. aug 2011 Det lyder som en rigtig skidt kombination i mine øre. Den indeholder jo modsatrettede drifter og du skal nok ikke regne med at forældrene er tjekket for arvelige sygdomme.

Iøvrigt er det nok værd at huske at det næppe er toppen af poppen der bruges til blandingsavl.

• #4   9. aug 2011 Anne Julie - lige mine ord

• #5   9. aug 2011 Mange tak for de hurtige svar allesammen smiley var også nogle af de tanker jeg sad med efter at have læst om bjørnehunden (men hold da op en køn og stolt race:) )

Det ville blive en lejlighedshund, men da jeg har skov, sø og park i baghaven plus havet 800 meter væk og skole 1,5-3 timer på dagen ville den blive meget aktiveret, er uddannet træner ved dch så det skal også være en hund jeg skulle kunne bruge til konkurrencer og træning ..

Ville helst have en blanding, da det skal være en lille(mellem) hund max ca 45 cm, og ville gerne have noget borderblanding, men synes det er svært at finde, synes alle border blandinger er med labrador, og er bange for det bliver for stort ...

• #6   9. aug 2011 Har også lige skrevet med ejer, de er ikke chippet og vaccineret.. såååeh det med at forældrene er tjekket for diverse sygdomme holder nok stik, hvis man ikke engang chipper sine hvalpe.

• #8   9. aug 2011 majbritt: vil gerne høre hvilke racer du tænker på smiley

Da jeg ikke er interesseret i ren terrier, og synes mange af de andre er selskabshunde og lidt for små ... har bare ikke fundet en lille race jeg er faldet for, de to racer jeg skal have langt ud i fremtiden er australien sheepdog eller borde collie og rottweiler, og ja ved godt det er dybt forskellige hunde af sind, men de passer bare rigtigt godt med mig, begge to smiley

• #9   9. aug 2011 Har også tænkt på ren border... men ved ikke, ville bare gerne have en blandingshund pt, ved godt at man aldrig ved hvad man får osv. kan også være det ender med en ren race, er kun lige begyndt at kigge jo .. så skal lige have det zoomet helt ind..
    '
    længe siden jeg har stået i denne situation jo, så man vil gerne starte med at søge lidt bredt til man finder hvad man vil have smiley

• #11   9. aug 2011 og mht ren border, så ville jeg komme op i prisklasse på 7-8000, og de penge har jeg ikke lige nu..

Ved godt jeg bare kunne vente, men nu er det jo en blandingshund jeg gerne vil have, og jo har råd til uforudsete dyrlægeregninger, godt foder osv for lige at få det på plads smiley inden jeg bliver udråbt som en der ikke skulle have hund.

• #12   9. aug 2011 Jeg ville ik ha blandingshund, efter mange år med Rottweiler, men min barndomshund var verdens bedste og en total rundkørsel,, så da jeg så Carlo på nettet, var jeg solgt, det var han så os, men dem der havde reserveret ham, hentede ham aldrig, han har nu boet hos mig nogle uger, i Lejlighed og er simpelthen så go som dagen er lang. Alle hunde, racerene som blandinger, kan ha en brist, så man kan ik rigtig sige om det god eller dårlig blanding, alle hunde er jo forskellige.

• #13   9. aug 2011 maj-britt:

Har lige taget et kig og genkig på de hunde du nævnte, vil helst ikke have så langhårede hunde i lejlighed, også grunden til jeg er lidt tilbageholdene med ren border.

Men appenzelleren havde jeg aldrig hørt om, det ser ud til at være en rigtig dejlig hund, med en god højde, selv hannerne er jo ikke så store, men den er vidst ikke så udbredt, må lige forhøre mig hos de avlere der er af den smiley

• #14   9. aug 2011 Stinne: ja ender det nok ´med, medmindre jeg falder over HUNDEN, er jeg gjort en gang, men den kunne desværre ikke komme til DK smiley

Så må jeg jo smide nogle billeder ind når jeg endelig finder en smiley racere eller ej..

• #15   9. aug 2011 Rikke:

Din carlo ser godt nok også kær og dejlig ud smiley men hold da op han ser ud til at blive en stor en:)

• #16   9. aug 2011 Jeg ville nok gå uden om - selv om jeg jo ellers er glad for de blandinger jeg har og har haft...

• #17   9. aug 2011 Sandra: hehe ja det sagde dyrlægen os, pt er han på størrelse med en golden retriver på samme alder, han fylder slet ik så meget når pelsen er våd,, men han er skøn og rolig

• #18   9. aug 2011 en del af spanielsne er ikke ret store (og det er jo ikke terrier) smiley

• #19   9. aug 2011 Tag dig tiden til at spare op, som andre også nævner.

Jeg synes ikke det hænger sammen, at du skriver, at du ikke har råd til en hund der koster 7000-8000 kr., men du har råd til uforudsete dyrlægeregninger, det modsiger da hinanden?

• #20   9. aug 2011 Tysk pinscher
    Puddel

Den blanding du snakker om bliver da heller ikke nødvendigvis særlig korthåret... Og alle de labradorfolk jeg kender siger at labben FÆLDER

• #21   9. aug 2011 Border collie fåes jo også i en korthåret udgave. Jeg vil dog ikke anbefale dig at købe en border blanding eller en uden papirer. Borderen døjer med øjensygdomme og HD, så køb en med tavle, hvis du gerne vil have din hund i mange år. Jeg vil mene at det er ventetiden værd at spare op.

• #22   9. aug 2011 Ja ved godt labradoren fælder, tror ikke jeg har mødt nogen hund der fældede så meget som min gamle smiley der var godt nok ikke labrador i, men hold da op smiley han havde så også en virkelig tyk pels, men heldigvis ikke så lang som bordercollie...

Ja mht spaniels har jeg også kigget lidt på smiley da de jo heller ikke er store og kunne blive en rigtig god træningshund.

Og mht økonomi, vil ikke gennemgå min privatøkonomi her, men når jeg siger jeg har råd til det er der nok noget om det, og skulle der nogensinde komme en kæmpe regning fra dyrlægen ville jeg kunne klare den, og har også et godt bagland, har også hest og der har jeg da aldrig sat dyrlægen til side for pengenes skyld, og ville jeg heller ALDRIG gøre ved en hund. Længere er den ikke.

Rikke: så gælder det jo bare om at holde ham våd hvis du mangler lidt plads eller savner en lille hund smiley hehe

• #23   9. aug 2011 Charlotte: netop derfor hvis jeg skal have en ren border collie skal det være med en god tavle ..

• #24   9. aug 2011 Charlotte: er helt vild med de farver din Guldenland har smiley

• #25   9. aug 2011 Han holder sig selv våd hehe hans hoved ligger i vandskålen når han sover, alt der har med vand at gøre udenfor skal han da lige igennem hehe

• #26   9. aug 2011 Rikke : åårh smiley har altid ønsket mig en hund (og hest smiley ) der var vilde med vand .. hehe .. Hunden gjorde det kun for at hente noget og hesten han skal hvertfald overtales smiley

• #27   9. aug 2011 Men lidt irriterende hvis man bar elige skal et hurtigt smut uden for døren og han finder en vandpyt at smide sig i smiley må tage lang tid at få ham tørret ..

Kommentér på:
Karelsk bj, labr, kl. münster ..God blanding?

Annonce