2.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 151 Svar

gjorde det som alle fraråder! gjorde det som alle fraråder!

ja så blev man alligevel en af de "dumme" folk som går og ud køber en hund uden vaccine, sundhedsbog og i det hele taget generel viden om hvalpen, havde aldrig troet det skulle ske men jo jeg faldt i fælden.

har købt den skønneste lille mopse-pige har for det første ønsket mig en mops i mange år og for det andet finder jeg så en annonce på et par hvalpe forholdvis tæt på hvor jeg bor. vil lige understrege at hun IKKE var billigere end normalt så det handlede ikke om at spare penge. nå men kommer ind i et hus der stinker værre end en kostald. der kommer 2 hvalpe løbende, den ene springer op i mine arme kæmper sig op til mit ansigt og giver mig verdens største møsser, den anden hvalp var smuttet igen, så ingen tvivl om at hvalpen valgte mig, den anden hvald var så i øvrigt også kun halv størrelse og så meget syg ud. "opdrætterne" havde både mor og far, som begge havde store sår i nakken fyldt med betændelse fordi de havde sprøjtet for lopper, de havde så bare valgt det man skal sprøjte gulv og huset i det hele taget med, og sprayet på hundene hvilket self giver en voldsom reaktion. ejerne spørg mig hvad for noget foder som er bedst at fodre med ! æhhhh jaa det burde vel så være mig der stillede de spørgsmål. nå men "min" lille hvalpepige har også sår i pelsen og på mandag har vi tid hos dyrlægen så hun kan få et sundhedstjek. man bør ikke støtte den slags opdrættere MEN hjertet løb af med mig og jeg købte den lille pige både fordi hun er bedårende og derudover følte jeg at jeg virkelig gjorde den hvalp en tjeneste.. ønsker den anden hvalp det bedste!! NÅ men min lille liva er en livsglad lille tøsepige der er fuld af energi og tror(håber) ikke hun fejler noget udover den reaktion på loppegiften. MEN at komme ud sådan et sted gør virkelig at jeg af hele mit hjerte ville ønske det omtalte hundekørekort blev indført. for det er handler jo ikke kun om muskelhunde ejere, der er mange andre hunde ejere der heller ikke bør have hund!!!

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gjorde det som alle fraråder!
  • #1   13. aug 2011 uha den er ikke god, there will be trouble in here.

Når jeg starter.......Dumt at gøre sådan noget selvom man ikke kan stå for de hundeøjne, men du burde klart have meldt dem for dyreplageri, og ja nu har du støttet dem i at fortsat sælge syge hunde, det lyder hvertfald til de er!

• #3   13. aug 2011 Årrrhh smiley Det lyder godt nok som noget værre noget. Som Jean skriver, så burde de blive anmeldt, da de sikkert ellers fortsætter deres "opdræt" ufortrødent.
    Men jeg kan godt forstå at du blev blød om hjertet og følte du måtte hjælpe hvalpen. Havde nok ikke selv gjort det, men jeg kan godt forstå at det sikkert har været svært og se en lille hvalp i den situation og ikke bare kan vende ryggen til det og gå igen.
    Håber at det går godt ved dyrlægen.

• #4   13. aug 2011 jeg ved det er en fejl.. og vil ikke forsvare mig selv for dumt er det. MEN har så fået en ekstra lang tid hos dyrlægen fordi hun godt ville hjælpe mig med at anmelde det som dyrplageri og som hun var så sød at sige, så er det rigtig nok at det er dumt at støtte den slags, MEN jeg bør alligevel give mig selv et klap på skulderen for at ha reddet 1 af de hunde. så sådan vælger jeg nu at se det. en redning af den skønneste hvalpepige!!

• #5   13. aug 2011 Uha, særligt med en race som fx mops kan det ende med at blive et rigtig dyrt familiemedlem..
    At støtte den slags avlere er absolut det dummeste man kan gøre, og det ved du desværre godt.. :o/
    Men forstår fuldt ud, at dit hjerte blødte...

• #6   13. aug 2011 Tillykke med din hvalp og jeg håber den er sund og rask og får et langt liv....

Og ja,.... Dejligt at "opdrætter" kom af med hvalpen så de kan få gang i et nyt kuld smiley Omend man ikke skal støtte sådanne avlere så forstår jeg godt at du købte hvalpen!

• #7   13. aug 2011
    Jalte H

hel
    t enig . det gælder sgu alle hundejere uanset race .
    mange hundeejere burde sgu ikke have hund uanset race eller størrelse ,,,,

• #8   13. aug 2011 Og netop derfor eksisterer den slags "opdræt", fordi folk vælger at støtte dem! Takket være dig og andre som dig fortsætter det.

• #9   13. aug 2011 tjaa ved ikke hvad jeg konkret ville med indlægget. bare dele min historie tror jeg!!! OG vil dog lige informere om at jeg sagde de burde tage til dyrlægen med ALLE hundene hvilket de gjorde dagen efter jeg havde været der og har fået "sladder" fra min dyrlæge om at de var der og nu er i behandling alle 3!

• #11   13. aug 2011 Synes det lyder rigtig godt at du vil anmelde dem for dyremishandling! Det lyder ikke som om de har bevidst været onde - bare dumme og uoplyste om hvordan man passer hunde smiley Men det er bare ikke nogen undskyldning...
    Og ja, det var - logisk set - dumt at du købte den hvalp, og derigennem inddirekte opfordrer dem til at få flere hvalpe.. Men hånden på hjertet ville jeg nok heller ikke bare kunne gå min vej igen smiley

• #12   13. aug 2011 Øv altså - jeg synes det er rigtig træls at du har støttet det sted, nu får de lyst til at lave flere kuld og endnu flere hvalpe misrøgtes ;-((((

Det eneste positive i din historie er, at du melder dem for misrøgt sammen med din dyrlæge.

• #13   13. aug 2011 uhhh man skal være klar som boksepude kan jeg godt se. men fair nok. har selv samme holdning som jer. og alligevel fortyder jeg ikke købet af selve hvalpen, for vigtigst af alt passer hun perfekt ind i min meget sunde familie med dyrelæge-tjekkede-i-hoved-og-røv hunde og katte! jeg har gjort en dum ting, er kun et menneske, MEN har fået noget fantastisk ud af det!!

• #14   13. aug 2011 Gud hvor er I godt nok hårde og kyniske hva smiley Man kan da ikke beskylde hende for at der findes så mange dårlige opdrættere her i landet. Desuden lyder det også til at hun har gjort noget ved sagen. Det er nemt at kritisere når man ikke selv har stået i situationen.

• #15   13. aug 2011 taak for de forstående beskeder:) og ja som skrevet før har jeg jo også selv flere gange sagt at det er noget af det dummeste man kan gøre MEN altid været bevidst om at endte jeg selv med at stå og se sådan en hvalp ville jeg med sikkerhed købe den da det er meget svært for mig at gå fra dyr i den situation!! har nu 2 hunde og 2 katte og kun min1 hund kommer fra det mest vidunderlige sturopdræt hvor han var opvokset trygt og godt. min 2 katte har jeg selv opfostret fra de var 1 og 2 uger gamle den ene kom fra et katte hjem og den anden fandt jeg i en container, så det er nok bare min største svaghed med de kære dyr!!

• #16   13. aug 2011 gentagelser fremmer åbenbart forståelsen... eller hvad?

Håber din nye hund får et skønt og dejligt langt liv. Håber du har lært af fejltagelsen eller hvad man siger, det er jo lidt svært at gøre om igen, især nu hvor du har forelsket dig i din lille nye hvalp smiley

• #17   13. aug 2011 Jalte - jeg forstår dig godt, jeg ville heller ikke kunne lade sådan en lille hvalp være.

Jeg ved godt at det er forkert at støtte den slags, men nu har du købt den hvalp, og ved at den vil få det godt hos dig, så jeg synes du skal klappe dig selv på skulderen smiley
    Og så håber jeg at besøget hos dyrlægen går godt smiley

Tillykke med din nye hund.

• #18   13. aug 2011 Christina, : Ts har jo støttet en sådan opdrættere og opdrættere laver jo kun hvalpe hvis det kan betale sig, og det kan jo åbenbart betale sig at at lave syge hvalpe for så er der mange mennesker der forbarmer sig over hvalpen, ret godt tricks hvis man vil tjene penge...

• #19   13. aug 2011 mic A smiley ja altså HÅBEDE jo at jeg i indlægget havde gjort klart at jeg godt vidste det var en fejl osv, men ja gentagelser er der jo kommet af nærmest det jeg selv startede med at skrive, så budskabet er ihvertfald sevet ind nu smiley og taaak !!

• #20   13. aug 2011 CKH taaak for opbakningen. jeg forventer ikke opbakning men den er alligevel rar at få:)

• #21   13. aug 2011 kan ikke se hvofor i skal hakke ts ned .
    hun har jo indrømmet at hun har lavet en fejl og fortryder ,. men at hun er glad for sin hund , hun har dog også handlet .
    forstå ikke folk der apsolut bare skal dømme og hakke på folk uanset hva og for det mindste ..

Held og lykke med hvalpen smiley

• #22   13. aug 2011 maya forstår dig. og jeg beskriver også selv at jeg er bevidst om at det er en fejltagelse, men dog en fejltagelse jeg ikke fortryder. og gør hvad jeg kan for at få dem stoppet!

• #23   13. aug 2011 og selv om ts tilmed har indrømmet hun har lavet en fejl og er ked af det . skal folk aligevel have sin kritik ud af sidebenet og hakke på ts .. hmmm utroligt

• #24   13. aug 2011 bonnie mange mange tak:)

• #25   13. aug 2011 Mit hjerte ville også have løbet afsted med mig der. Godt du melder dem, og forhåbentlig kommer de aldrig til at lave hvalpe igen..

• #26   13. aug 2011 Klart at TS får kritik!også herfra.... forstår ikke at man, velvidende at man støtter dyremishandlere, kåber en sådan hvalp smiley
    fornuften burde have sejret.... trist trist trist er det..... smiley

Men håber da ikke at historien gentager sig... at TS kæmper i flere år med en hund der fejler alt og ingenting og til sidst ender med at miste en god ven i alt for ung en alder...... smiley

• #27   13. aug 2011 der er vel ikke noget galt i at skrive sandheden? og være trist over, endnu et tilfælde af hundekøb uden omtanke?

• #28   13. aug 2011 Stakkels forældre dyr og sidste hvalp. Håber du melder dem så du ikke kun redder en men alle 4.

• #29   13. aug 2011 JEG forstår mog modtager gerne AL jeres kritik! var jeg ikke klar til det havde det været dumt at starte tråden. stratede den hovedsageligt også fordi nok mangle falder i men måske ikke tør stå frem. endnu engang kan jeg sige jeg er KUN et menneske. og at jeg trods alt har fået den hund som liiiige passer ind i min familie og mit liv. det er vigtigt for mig at man matcher sine dyr og liva er perfekt i mine øjne. at det så kostede en dumhed, den må jeg æde og tage med mig i graven for ville aldrig gøre dette om!!

• #30   13. aug 2011 T&M Hvordan kan du skrive uden omtanke?? Det lyder da som om købet er gjort med masser ad omtanke og hun har med det samme fået tid ved dyrlægen, så det synes jeg er helt forkert at skrive.

Synes godt nok folk herinde burde stoppe med at sidde foran computeren og være så skide hårde og kyniske. Der er ingen tvivl om at handel ved sådanne opdrættere burde stoppes, men det er fandme også alt for nemt og sidde her og pege fingrer smiley

• #31   13. aug 2011 sarah, de bliver meldt det LOVER jeg. på mandag sammen med min dyrlæge laver vi en anmeldelse. der hvor den gør lidt ondt er at jeg tror de bare ikke ved bedre og ikke gør det for at være onde MEN det kan en anmeldelse jo så evt hjælpe dem videre med så det får den viden de har brug for..

• #32   13. aug 2011 christina. takker for din fulde opbakning.. det er sødt af dig:) folk herinde har travlt med at kritisere, tiltrods for at jeg fra start har erkendt jeg godt kan se fejlen!! og JA jeg vil UNDERSTREGE at det bestemt ikke var uden omtanke. kunne aldrig købe en hund uden dette var gennemtænkt og overvejet. købet af hunden var perfekt, men købet fra stedet var det mest forkerte!!

• #33   13. aug 2011 Christina - det kan jeg da sagtens.... det er da bestemt uden omtanke... TS VED bedre... hun VED at det er forkert....

ved at købe en hvalp som dette, risikerer man bla. det jeg skrev tidligere......
    forældredyrene er garanteret ikke tjekket for noget som helst, så den lille hvalp kan fejle alverdens arvelige sygdomme....
    de har ikke haft en god opvækst... har ikke fået den korrekte ernæring....

og ved at støtte sådan en avler, bakker man op, om den måde at avle hunde på.... kan man komme af med en.... så kan man komme af med flere....

----

et køb med omtanke? det havde været en brandgod start, at finde en ordentlig opdrætter, hvor forældredyrene er tjekkede, hundene har haft en god opvækst og fået den korrekte ernæring... for ikke at tale om de relevante vacciner!

• #34   13. aug 2011 ***Synes godt nok folk herinde burde stoppe med at sidde foran computeren og være så skide hårde og kyniske.***

det er ikke kun ved computeren, at jeg er af den mening.... det gælder skam også IRL.... jeg var gået igen det er helt 100!
    og gu fanden gør det ondt! men man blir nød til at være realistisk og bruge hovedet i stedet for hjertet....

• #35   13. aug 2011 Dette handler heller ikke om hvad DU ville have gjort smiley Jeg havde skam slet ikke kigget efter hvalp sådan et sted og uden stamtavle, men det stopper mig da ikke i at snakke pænt og ikke dømme hende for at blive blød om hjertet og forbarme sig over en hvalp der hopper lige i skødet på hende smiley

• #36   13. aug 2011 synes da bestemt at jeg taler pænt?

og indlæg nr 2, var som du kunne se (citatet) et svar på at du skrev at vi sidder bag en skærm og er kolde og kyniske.....

• #37   13. aug 2011 Nu har jeg kigget Liva, og synes altså ikke hun ser slem ud.

Reddede sidste år 2 hunde fra mennesker som ja har dem i en form for misforstået kærlighed. Den første aflivede jeg pga en hjertefejl. Men hans søster kom sig og lever i bedste velgående hos en fantastisk familie den dag idag. 3 af hvalpene fra dette kuld kunne de ikke sælge, og de går den dag i dag bare og går. I hundegård. De får mad, og vand og kærlighed. Men intet andet.

Moren til disse hvalpe fødte få måneder efter endnu et kuld, hvor af ejerne lod 3 leve. Resten aflivede de selv. Disse hvalpe fik de solgt.

De to hunde jeg tog, fik jeg kvit og frit. Jeg støttede intet. Jeg reddede blot hundene til et bedre hjem.

Jeg ville have gjort det samme som dig Jalte, ingen tvivl om dette.

• #38   13. aug 2011 tak tornado, det er svært for folk der ikke har det der "redde alle dyr i verden hjerte" helt at forstå de "dumheder" man gør blot for at hjælpe et dyr.. sys det er mega sejt det du har opnået. du har hjertet på rette sted, det kan jeg li' smiley

• #40   13. aug 2011 snob tak for de søde ord!!

• #41   13. aug 2011 Jalte

Maj-Britts indsats redder jo faktisk hundehvalpe, din indsats...

• #42   13. aug 2011 TILLYKKE!!!. Håber der sker noget ved den anmeldelse ellers har du lige reddet en og været med til at et nyt kuld kommer til verden med måske 2-4 hvalpe der kommer til at lide....... Folk er kun hårde, kolde og kyniske fordi det virkelig rammer dem dybt i hjertet og de ved at sådan noget kun stopper hvis "opdrætter" ikke kan komme af med hvalpene.

• #43   13. aug 2011 det er som om indlægget om anmeldelsen er glemt lidt. MEN det er også sjovere at trække det negative frem, det kan jeg godt se;) meeen had mig svin mig til, jeg ved det var dumt og forventer ingen skulderklap. meeen har derefter også gjort hvad jeg kunne for at "hjælpe stedet med "lukke""

• #45   13. aug 2011 Hej.
    Tillykke med hvalpen.
    Ja det var dumt meget dumt enda og du ved det jo godt selv, men havde jeg kunne vende ryggen til hvalpen selv? Det er jeg ikke helt sikker på jeg kunne.
    Jeg frygter din lille hvalp bliver et meget meget dyrt bekendskab. Men forhåbentligt kommer det ikke til at gå så galt.

Jeg syndes ikke der er så meget at bebrejde dig. Du anmelder dem i samråd med din Dyrlæge. Du fik dem til at søge læge med de andre også. Måske anmeldelse og turen til Dyrlægen er nok til at de ikke prøver igen eller i det mindste sætter sig grundigt ind i tingene inden de får næste kuld. Man har da lov at håbe.

Held og lykke med den lille, må hun få et langt og godt live og gud give at hun intet andet fejler end effekten af loppegiften. Og at hun slipper helt uden men. Også held og lykke med anmeldelsen.

• #46   13. aug 2011 "det er som om indlægget om anmeldelsen er glemt lidt. MEN det er også sjovere at trække det negative frem, det kan jeg godt se;)"

Det eneste der måske kan hænde og blive posetivt er hvis anmeldelsen gør de mister ret til hundehold ellers er der INTET posetivt i denne historie

• #47   13. aug 2011 ventede bare på dig Maj-Britt ;o)
    lige netop sådan noget, må føles som... ja det ved jeg ikke.... ikke særlig fedt ihvertfald for dig.....

• #48   13. aug 2011 snob. du må meget gerne kritisere mig og have n holdning til det jeg har gjort, som jeg jo netop også ved er en dum ting, men du skal ikke fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal. der går grænsen for hvor nedladen man må være. tal du sådan til dine børn, dine hunde eller andre mindre kløgtige personer som finder sig i det, men her skal du ikke prøve på det... over and out smiley

• #49   13. aug 2011 tak renee smiley

• #52   13. aug 2011 Jalte - kan ikke se at majbritt fortæller dig hvad du skal/ikke skal ?

hun udtrykker at hun er ærgerlig... og det kan jeg dælme godt forstå.... for hende og en del andre herinde, gør et kæmpe stykke arbejde, netop for at stoppe disse steder....
    og holde uerfarne hvalpekøbere væk, så de ikke ender med at stå med håret i postkassen.... og så disse avlere, ikke skal tro at det er en ren pengemaskine de har gang i...........

• #53   13. aug 2011 snob. nu bad jeg heller ikke dine børn købe en hund, men at finde sig i at du taler nedladende til dem smiley

• #54   13. aug 2011 Altså jeg har misforstået indlægget, hvis hensigten var, at vi bare skulle sige tillykke med hvalpen!
    Men det synes jeg ikke fremgår af oplægget, det er vel meningen at vi ska lsige vores mening?

• #56   13. aug 2011 snob. læs alle mine indlæg og se at jeg gentagende gange skriver at jeg ikke forventer opbakning. jeg skriver også at jeg med glæde modtager kritik. men derfra og til at jeg som voksen kvinde skal lystre et menneske jeg ikke kender. det er en helt anden ting. JA jeg ved stedet var det dummeste at købe hund. jeg forelskede mig i hunden OG er ikke en af dem der falder for alle hvalpe har set på mange hvalpe inden liva. så det var pisse uheldigt at "min" hund lige skulle findes hos en lorte opdrætter. og jeg tager medglæde også mod de lussinger du gir og forstår fuldt ud din harme, respektere det arbejde du gør. og ville også ønske jeg ikke var en kæmpe svaghed i forhold til netop dette slags køb. men jeg vil ikke sige jeg fortryder, det kan jeg ikke for liva er den rette hund for mig, derefter må jeg så bekæmpe dem som opdrættere på bedste måde.

• #57   13. aug 2011 det er præcis meningen at man skal sige sin mening. men stadig respektere hinanden som individuelle voksne mennesker.

• #58   13. aug 2011 HVIS TS ikke er blevet snydt så ser det ud fra beskrivelsen for mig ud som om nettop disse mennesker har handlet ud fra manglende viden og muligvis også manglende økonomi til at have hund.
    Er dette tilfældet kan man jo vælge at tro at det netop var pengene fra salg af hvalp der gjorde de kunne få de andre i behandling.

Forhåbentligt taler Dyrlægen med dem om evt at kastrere han hunden så det ikke sker igen.

Jeg ved hvad det vil sige at være fattig selvom man bor i Danmark og kan sådan set godt følge denne tankegang, men jeg havde så bare den fordel at jeg vidste lidt om hvad hvalpe kræver også økonomisk og derfor ikke faldt i.

Jeg vælger at håbe at TS penge er gået til at rede forældre og tilbageværende hvalp OG til at undgå gentagelse.
    Håber virkeligt ikke det viser sig stald eller kælder var/er fulde af syge producerende hunde.

• #59   13. aug 2011 sabrina.. jaaa den anden lille hvalp er meget i mine tanker. så prøver at fortrænge den. jeg nyder hver time med min lille prinsesse

• #60   13. aug 2011 * ryste på hovedet knap *

• #62   13. aug 2011 Jalte H: Jeg kan godt forstå du gjorde det! Hvis du ikke havde gjordt det, så var der en anden som havde.
    Nej, sådan nogle hvalpefabrikker burde ikke eksistere, men jeg havde sq nok gjordt det samme, for at bare en af hvalpene skulle få det godt.
    Og som du selv siger, så vil dig og din dyrelæge prøve at få det meldt som dyremishandling, hvilket jeg syntes er rigtig godt!

Og ja, du skal have boksehandsker på herinde, ellers bliver du "nakket", hvis du forstår hvad jeg mener smiley

• #64   13. aug 2011 Jalte...Godt at der stadigvæk er mennesker som dig der handler med hjertet og ikke med hovedet....Jeg må tilstå, i. at jeg aldrig var taget der hen fordi der ikke var tavle på hvalpene...
    2. Hvis jeg var taget der hen alligevel for at kigge, ja så ville jeg ikke ha taget en hvalp....
    Jeg ville bag efter have haft dårlig samvittighed over at jeg havde vendt ryggen til disse dyr...Måske resten af dagen....
    Det er meget godt det der med at ville stoppe div. dårlige avlere....Men alligevel godt nok, at der er mennesker som dig som ikke kan få over deres hjerte, bare at gå igen...
    Håber ikke hvalpen kommer til at koste jetr en masse sorg og penge fordi den ikke er rask...
    Held og lykke med den.

• #65   13. aug 2011 Nakket og nakket er vist en pæn overdrivelse, man har vel lov til at give sin mening til kende - og det stunt der med at støtte folk der misrøgter dyr - tja den er ikke populær på et hundeforum, det er vel logik for burhøns!!!

• #66   13. aug 2011 godt du reddede en hvalp, håber hun er iorden..... Men endnu bedre at du følger sagen til dørs og sammen med din dyrlæge får det anmeldt, så kan det jo være de enten stopper eller bliver oplyste og klogere....

• #68   13. aug 2011 Ussel hvalp? Hold da op ....

• #69   13. aug 2011 Jeg fattes ord!!!!

At folk ikke fatter at de bare støtter avlerne når de gør sådan noget tåbeligt noget!!

Men jeg ved da hvem jeg synes er klogest, køber eller sælger?

• #71   13. aug 2011 Jeg har gjort det samme smiley Fik en hvalp der havde stået i en gang de første 8 uger af hende liv i hendes eget pis og lort og de sidste 2 uger uden hendes mor smiley Hun lugtede så grimt at det tog 4 dage at vaske hende nogen lunde ren. Hun var den kærligste hund men hun blev kun 1år og 3måneder da vi var nød til at aflive hende pga en arvelig sygdom smiley Og hendes opdrætter har lige pt hvalpe selvom hun godt kender til sygdommen!

• #73   13. aug 2011 Hun er heldigvis ikke kommet af med dem alle og de er ved at være ret gamle nu smiley

Hun solgte dem først med stambog men har så sat dem ned til halv pris uden stambog.. Sådan noget fusk!

• #74   13. aug 2011 Jeg forstår godt den vrede og ærgelse der ses her mod TS handlinger.
    Jeg forstår bare også at hun ikke kunne efterlade hvalpen.
    Fordi jeg ved, jeg selv ville have overordentligt svært ved at stå ved mine principper og gå uden, hvis jeg var i samme situation. Sætter jeg mig ikke i den slags situationer. Jeg ville aldrig selv kigge på hvalp uden tavle og aldrig et sted jeg ikke havde forhørt mig grundigt om først. Jeg er blevet klog af skade,
    Men håber ikke jeg nogen sinde uforvaren "kom til kaffe" sådan et sted for så er jeg jo ikke sikker på jeg kunne gå uden hvalp. Derfor har jeg en vis forståelse for TS også.

• #77   13. aug 2011 Håber jeg er stærk nok til det skulle jeg havne i situationen.
    Måske bare det at vide jeg kunne få hjælp til anmeldelse her ville give mig styrken til at sige nej.
    Det er mit håb.

• #78   13. aug 2011 Ved jeg ikke smiley Men det er DDH..

Vil lige sige at vi er blevet klogere og har lige købt hvalp af en super opdrætter smiley Vi skal hente hende mandag og hun er med stambog smiley

• #80   13. aug 2011 Tillykke hvor spændende.
    Glæder mig til at se den lille oprettet 8-)

• #81   13. aug 2011 Usmageligt at se alle dem som kunne finde på at støtte sådan et sted.

• #83   13. aug 2011 Vores tæve var ikke med stambog da faren ikke var avlsgodkendt smiley Begge hendes forældre er med DKK, eller var.. Hun har vel flyttet tæven over i DDH for at kan lave de stambøger på hvalpene??

• #85   13. aug 2011 det er svært for folk der ikke har det der "redde alle dyr i verden hjerte" helt at forstå de "dumheder" man gør blot for at hjælpe et dyr.
    Jeg mener selv jeg har et meget stort dyrehjerte. Har arbejdet med dyreværn i mange år.
    Det eneste gode der er og sige om dit køb er jo nok at din hund får det godt.
    Men man stopper altså ikke dårlige hundehandel ved og købe deres dyr.De lever nærmest af og avle hvalpe som folk får ondt af og køber af medlidenhed. Det eneste man får ud af og støtte dem er endnu flere hvalpe, der vokser op i dårlige forhold.
    Nej jeg støtter ikke den slags steder, og ville kører derfra uden hund.
    Den slags mennesker skal ikke have den glæde og sælge dyr til mig.

• #86   13. aug 2011 Haha maj-britt "ryste tråden af dig" lyder fandme morsomt smiley Gå lige op i det! Jeg ser da ikke denne tråd som at folk selv ville købe hvalp sådan et sted. Når hun nu melder dem, så er det vel for at prøve og sætte en stopper for det smiley

• #87   13. aug 2011 majbritt - gustent link alligevel... selvom man er klar over det, bliver jeg lige chokeret hver gang jeg ser/hører/læser om det smiley

og jeg synes virkelig det er skræmmende, at så mange herinde, ville falde pladask for disse menneskers simple salgstricks.... smiley

den kloge narrer den mindre kloge?

• #89   13. aug 2011 Jeg er godt klar over at der findes mange dårlige opdrættede og mange som desværre køber hunde af dem. Og det er da også rigtig godt at nogen prøver at sætte en stopper for det. Meeen jeg kan tvivle lidt på hvor meget en tråd på HG vil hjælpe. Men man kan da have lov at håbe smiley

• #90   13. aug 2011 Trist læsning - kommer aldrig til at forstå at man støtter den slags avlere.

Stakkels hunde, og med folks misforståede "godhed" er disse overgreb på hundene godt nok kommet for at blive ...

• #92   13. aug 2011 Ligefremt at støtte en hvalpefabrik/hundehandler gør TS da ikke - når man støtter noget, så er det vel fordi man synes det er en god sag og det synes jeg ikke at TS melder ud nogen steder.

At sådan noget skal stoppes er vi fuldkomne enige i, men det kan være svært være kold og tænke på det lange seje træk, der skal til for at få det stoppet, når man ser en lille hvalp under så dårlige betingelser.

Jeg kunne have gjort det samme.

• #93   13. aug 2011 Uanset hvad så smider man penge efter den hund som gør de tænker fedt jeg tjener styrtende på det her for de går jo hverken til dyrelæge med de små eller noget, så jo de har en udemærket indtjeningskilde..Så hvorfor stoppe der? de bliver sku da ved er i ikke enige

• #94   13. aug 2011 Hvem er de "mange"? For jeg kan ikke finde dem smiley

• #95   13. aug 2011 der er dælme mange, der skriver, at de kunne finde på det samme....

• #96   13. aug 2011 Hm, jeg synes ellers der er mange der skriver at de netop ikke ville gøre det samme. Men så må man da håbe at de anmelder samtidigt og sætter en stopper for at de avler igen.

• #97   13. aug 2011 Jeg skriver ikke at jeg bevidst ville tage ud og købe en sådan hund, men hvis jeg lige pludselig stod i en situation, hvor en lille misrøgtet hvalp var til salg - ja, så kunne det godt tænkes jeg købte den.

• #98   13. aug 2011 Anita, hvilken klub er der tale om og hvilken arvelig sygdom?

Hvis det er en DKK opdrætter, kunne du så ikek se sundhedsstatus på hundewebben på forældrene?

• #99   13. aug 2011 Hør nu. Det er jo ikke fordi man gerne VIL støtte sådan et sted. Jeg er MEGET imod sådanne steder, da jeg måtte aflive mit et og alt i en temmelig ung alder, fordi han bar præg af hvad han havde været igennem.
    Men, jeg ville have så utrolig svært ved at få mig selv til at "vende ryggen" til hvalpe jeg kunne se IKKE havde det godt. Det ville min samvittighed have meget svært ved at bære. Ja, jeg kunne melde dem, men det er altså bare desværre ikke i alle tilfælde der bliver gjort noget. Og nogle gange, skal der MEGET til før der bliver gjort noget.

• #100   13. aug 2011 Som Kaospiloterne skriver, ville jeg ikke OPSØGE sådanne steder. Men stod jeg der, jaa.

• #102   13. aug 2011 Hvor er jeg glad for at jeg går med livrem og seler, og derfor ALDRIG kunne finde på at købe hvalp sådan et sted.

Og jo. At købe en hvalp sådan et sted ER at støtte dem. Det er at støtte dem økonomisk, og de kan jo se at hver gang de avler noget nyt lort kommer der nogle godtroende blødhjertede mennesker og køber hvalpene. Og vupti har man plads til næste kuld, og pengene ruller ind..

• #103   13. aug 2011 Jeg er godt nok også forfærdet over hvor mange der hvis de stod i samme situation ville ta hvalpen med. I kan godt se at man støtter de opdrætter men ville vælge at gøre det alligevel. Undskyld mig men så er man da vist ikke ret klog.

• #105   13. aug 2011 Tillykke med din hvalp - Og med at have støttet at en masse andre hvalpe skal lide :S

Håber du har en rigtig dårlig smag i mundne over det du har gjort - Især når du har været fuldt bevist om at din handling medførte lidelse for en masse hunde!

• #107   13. aug 2011 Vi har åbenbart ikke samme opfattelse af termen Hvalpe fabrik, Som jeg læser TS indlæg drejer det sig mere sandsynligt om nogle mennesker som ejere 2 hunde uden at have forstand og råd til at gøre hvad de skal.
    Disse 2 får så naturligvis hvalpe. Historien fortæller ikke om det var først og sidste gang eller noget som er sket gang på gang de sidste mange år.

Hvis det var en one time only hændelse kan man da ikke kalde det en fabrik. Desuden har TS jo Dyrlægens ord for avler rent faktisk fulgte hendes råd og gik til Dyrlægen med forældre hunde og tilbageværende hvalp.

Jeg undskylder ikke for hvad TS har gjort, det er forkert og det ved hun godt selv men jeg er stadig ikke helt sikker på om jeg ville kunne gøre mig hård nok til at gå uden hvalp. Noget andet er at jeg nok ikke ville have betalt for den men sagt at det kunne vi tale om når vi vidste hvad prisen for at gøre den rask ville løbe op i.

• #109   13. aug 2011 Helst ikke. Men jeg er ikke sikker på jeg kunne lade den side og dø uden at prøve at forhindre det.

• #110   13. aug 2011 PS: Det er jo også derfor jeg undgår at opsøge den slags steder. Ja jeg er svag og jeg ved det så tager mine forholds regler.

• #111   13. aug 2011 æhhh hvor har jeg skrevet at min hund mangler pels??? en fjer bliver hurtigt til 10000 høns.. og hvalpefabrik.. hmm tjaa tæven var 4 år og har fået et kuld hvalpe... en sløv fabrik efter min mening... min kære veninde som er dyrlæge har været her til eftermiddag. bare ofrdi jeg godt ville have de sår ud af verden og kære bedrevidende folk så er dette blot en reaktion på loppemidlet .. puuuha lettelse i mit hjerte. og ser nu endnu mere frem til at komme op på dyrehospitalet mandag hvor alle de andre grundlæggende undersøgelser klares... i har på mange områder fat i den lange ende. men pokker hvor har i også ondt et vis sted og er pokkers kloge.. i kunne som undværre hovedet hvis ikke i skulle spise med det... ha en rigtig dejlig weekend!!

• #112   13. aug 2011 og lige en ekstra bemærkning er hundene løbende med denne tråd blevet mere og mere syge kan jeg se... ingen af hundene så ud til at være døden nær. men så ud til at have ejere der ikke aner noget om sund kost osv..

• #114   13. aug 2011 linda R som jeg skriver fordi hun var MIN hund fra første øjekast smiley har set på mange andre hunde.. men liva skulle bo hos mig. OG igen dette er ikke en hvalpefabrik de har kun haft 1 kuld hvalpe.

• #116   13. aug 2011 I er så dømmende at det er lige til at få ondt over, og så har i en ualmindelig grim måde at skrive til folk på. Ja, undskyld jeg siger det!

Jeg ville aldrig opsøge sådan nogle steder, da jeg VED mit hjerte ikke kunne bære det. Og da jeg allerede har været det igennem en gang. Man lærer af sine fejl her i livet! Når det så er sagt, så kan jeg desværre ikke være så kold at jeg bare kan vende ryggen til hvalpe (ALLE dyr, gamle som unge) der ikke har det godt!! Jeg kan ikke uden at stå i situationen sige præcis hvordan jeg ville reagere, men et eller andet havde jeg i hvert fald gjort! Jeg havde i hvert fald IKKE bare vendt ryggen til!

• #117   13. aug 2011 det er det uden tvivl. og jo min dyrlæge mente at kunne se at tæven ikke havde prøvet det her før og og af en 4 årig hund var hun ikke slidt.. længere nede i tråden kan du læse dig frem til min kontakt med dyrlægen og deres kontakt med samme.. så nej der er ingen garanti men dyrlægen mente ikke at skimte en hvalpefabrik i tæven.. og nej forsvare ikke "opdrætter" men tror ganske enkelt de er folk som ikke aner bedre..

• #118   13. aug 2011 Kære Jalte H.

Hvor er det dog dejligt, at der stadig er mennesker af din slags. Tillykke med din dejlige lille hunde pige. Jeg havde, med risiko for at blive skudt herinde, FANDME gjort det samme!

Jeg tror, at der er mange, der er som du og jeg, først og fremmest tænker på det lille individ, der sidder og har ondt i livet, og først efterfølgende tænker på alt det man skulle og burde....

Og ja, jeg tror samtidig nok at budskabet om, at det var DUMT gjort, efterhånden er feset igennem......jeg kan sgu ikke se, at det er så dumt gjort, når "opdrætterne" efterfølgende bliver meldt i samråd med en dyrlæge.

Ja, ALLE har en mening om en sådan sag som denne, men jeg mener bare, at ting kan siges på mange måder. Som ny bruger herinde på HG synes jeg bare, at der er en generel "lynch"-stemning, ligeså snart nogen har gjort det mindste, som ikke er efter bogen.

Undskyld, men får bare i nogle tråde fornemmelsen af, at dette virkelig er et forum, hvor man får lukket sin indre "bitch" ud (men det er jo også en hundeside;0).

Hvorfor ikke sige tingene på en pæn måde, med mindre man er blevet direkte personligt fornærmet??

Og ja, så må I gerne skyde mig.....

• #119   13. aug 2011 Er det da dine hvalpe, vi snakker om her?

• #120   13. aug 2011 Man er ikke godhjertet fordi man køber en hund sådan et sted. Det har INTET med godhjertet at gøre. Du er godhjertet, hvis du redder en fugl, harer, hjort etc. men ikke fordi du køber en hund hos en skodavler.

Det har intet med godhjertet at gøre, det er og bliver naivt og dumt. Du hjælper ikke hunden eller de andre hunde, du gør det blot værre jeg forstår ikke hvordan man overhovedet kan få sig selv til at sige det er godhjertet fordi du har fået en hundehandler til at handle flere hunde. Det giver ingen mening i mit hovede.

Et skulderklap til dem som kæmper for at få de steder lukket.
    men kun dårlige tanker til dem som så meget som tænker på at det er godhjertet at køber hos sådanne mennesker. : )

• #121   13. aug 2011 Kan vi trods alt blive enige om, at det i dagens Danmark er lovligt at have forskellige syn på forskellige ting?

Og P.S. Jeg FORSTÅR altså godt, at det ikke er smart at støtte sådanne hundehandlere, men synes dog stadig, at det er en yderst menneskelig handling, som TS har foretaget sig....

• #122   13. aug 2011 charlotte. tadaa nej siger ikke min hund er rask, siger blot at de eneste fysiske tegn på at hun skulle fejle noget, "blot" var bivirkningerne af dette loppemiddel, og mandag kommer liva så igennen en helt bunke undersøgelser oppe på klinikken, ikke at jeg skylder dig en forklaring MEN den anden hvalp, havde orm, og hårsækmider. og var lille pga forkert ernæring og da hun var den lille i kuldet, har hun ikke kæmpet for at få hvad hun skulle. hvilket min har og derfor ikke er underernæret. derudover kan du læse ca 1000000 gange i tråden og de følgende beskeder at NEJ jeg forventer ikke ksulderklap og JA jeg ved godt at det er den helt forkerte måde at købe en hund sådan et sted. men for helvede jeg ville lyve hvis jeg sagd ejeg fortrød, ligesom folk der får uplanlagte børn. oftest elskes disse børn ligeså højt. og liva er den enste rigtige hund som lige passer ind i min familie, i mit liv og mit hjem...

• #123   13. aug 2011 Jeg har gjort det... Vendt ryggen til mange hvalpe.

Min søster arbejdede på et tidspunkt for en ældre herre som meget ofte have DS gårdhundehvalpe der havde en meget ringe opvækst. Forfærdelige omgivelser og INGEN socialisering.

Har mange gang hentet hende derude, været inde og se hvalpene(tage billeder) og nusse og kæle med dem. Og hvor havde jeg lyst til at tage alle 30 hvalpe med mig(ja, det var han op på på en gang), men jeg vendte mig om og gik.

For 4 år siden havde jeg helt sikkert købt en. Men nu er jeg blevet ældre og indflydelsen herfra HG har faktisk været UTROLIG stor.

Mit hjerte skriger når jeg tænker på de stakkels hvalpe, men min hjerne råber at jeg skal lade den styre.

Denne BIB er blevet meldt utallige gange for vanrøgt at hunde og heste, men intet er sket og DV, DB og andre instanser er obs på ham, men han er åbenbart ikke slem nok. Vil nødig se dem der er slemme så!

• #124   13. aug 2011 og anne.. tak for at dele mit synspunkt... føler efterhånden min handling er på stadige med et barnemord.... og som en tidliger skrev tror detvar renee, kan mine penge være dem som gjorde at de havde råd til at tage til dyrlægen dagen efter hvilket jeg jo rent faktisk ved de gjorde da de valgte min dyrlæge og min dyrlæge informerede derom!!!

• #125   13. aug 2011 Nana O: Det er jeg altså ikke enig i. Ens hjerte kan sku løbe af med en. At man så senere hen bliver ved med at forsvare det fatter jeg ikke. Men er sikker på at TS har gjort det af et godt hjerte og IKKE for at avleren skal fortsætte sit arbejde. (selvom det er det der er sket i sidste ende.)

• #126   13. aug 2011 Jalte: Hårsækkemider?? Er det ikke arveligt? Det skal du godt nok være obs på i hvert falde

• #127   13. aug 2011 Indfør forbud mod sex med dyr nu !

Jeg tror heller ikke at folk køber hvalpene fordi de ønsker hundehandler skal avle videre. men det er ikke fordi man er godhjertet. Du kan tro du kan hjælpe hvalpen/hunden du køber, men det er ikke godhjertet.. smiley

• #128   13. aug 2011 jo det skulle være arveligt.. MEN ingen af forældrene havde det det var kun den lille hvalp. jegmå så sige at jeg ærlig talt tror at denne lille hvalp var faldet fra hvis det var i naturens orden og de ikke selv havde spædet til med modermælk... i mange kuld hos alle dyr er ofte en der er svagere end de andre og ingen tvivl om at hun var den "udvalgte"!! min veninde som er dyrlæge og som tjekkede min i dag mente ikke liva havde disse hårsækmider. men derudover tager jeg hver 6 måned afsted til dyrlæge med alle mine dyr og får dem tjekket igennem, så hvis de er grundlæggende i nogenlunde form så skulle der ikke være nogle sygdomme der kan snige sig udenom her hos mig...

• #129   13. aug 2011 Nana: Hvad vil du så kalde godhjertet?

Jalte: Jeg krydser fingre for dig smiley

• #130   13. aug 2011 æhhh og nu vil jeg endnu engang UNDERSTREGE at ja det var en dum handling MEN med mit ønske opfyldt. den hund jeg VILLE have. og vil gerne understrge at jeg IKKE fortryder det. så tag det endelig ikke somom jeg forsvare mig selv. denne handling er gjort med hjerte og hjerne. så folk skal endelig ikke undervurdere mig og mine handlingsegenskaber. jeg er 100% bevidst om hvad jeg har gjort og står ved dette.. og når jeg ser på liva som nu putter i kurven er jeg pave stolt. og hun er ligeså meget værd som en hund med de fineste papire, nej det var en fejl, hu er meget mere værd, for hun sidder i mit hjerte og ingen pris er høj nok for hende...

• #131   13. aug 2011
    Indfør forbud mod sex med dyr nu !

Det har jeg lavet en kort beskrivelse af i mit første indlæg.

• #132   13. aug 2011 Ja tak, en forklaring på ordet GODHJERTET:0)

• #133   13. aug 2011 Jalte: Der er jo ingen der betvivler at det er en sød hund du har købt, men du kan da ikke sige at du har brugt hjernen ved det her køb??

• #134   13. aug 2011 Nana: Okay, det er jeg så slet ikke enig i...

• #135   13. aug 2011 Nu er der jo forskel på hårsækmider, der er nemlig to typer, den lokale form og den generaliserede form.
    Mange hvalpe får den lokale form og den er ikke så alvorlig, da det kan skyldes en lidt forsinket udvikling af immunsystemet.Den generaliserede form er langt værre og kan skyldes arv, men også behandling med eks prednison,
    Hårsækmider starter ofte, hvis hunden har et svækket immunforsvar, men der er en arvelig disposition og især mopsen får hårsækmider, så det skal du være opmærksom på.

• #136   13. aug 2011 Jalte: Du SKAL heller ikke blive ved med at forsvarre dig....der er ingen tvivl om, at du har gjort det, fordi du rent faktisk er GODHJERTET (og så er det sgu da lige meget om det er en rotte, en hare, et rådyr eller en hund!)

• #137   13. aug 2011 Kennelmor: Okay det anede jeg ikke... Men lige meget hvad, selvom forældrene ikke havde det er der jo stor sandsynlighed for at nogle andre forfædre har haft det...

• #138   13. aug 2011 jo hjernen var med for jeg var ganske bevidst om handlingen, OG som også skrevet før, beder jeg dem kontakte dyrlægen dagen efter pluuus opfølger at de rent faktisk gør det pluuus har en aftale med dyrlægen om hvorvidt sagen skal anmeldes som bevidst vanrygt eller om det er mangel på viden om hvrdan disse hunde skal holdes.... så jo min hjerne var med er medheeele vejen

• #139   13. aug 2011 kære anne du har misset nogle af mine beskeder kan jeg se. JEG bad dem om at tage til dyrlægen hvilket de gjorde dagen efter jeg havde hentet min hvalp, dette VED jeg da de tager til MIN dyrlæge som holder mig godt orienteret og har fortalt mig hvad hver enkelte hund fejlede, min dyrlæge har tilmed været hos mig idag da det er en veninde, og har vurdere at disse sår er grundet dette loppemiddel, men er overfladiske sår gudskelov. så de skulle ikke have betydning for hendes fremtidige ve og vel. så NEJ har ikke bare spist mig af med en forklaring fra avlerne er IKKE dum..... den lille liva fiksig lige for en sikkerheds skyld en ormekur idag og nu ser jeg frem til hendes helt igennem store sundhedstjek på klinikken på mandag:)

• #140   13. aug 2011
    GODHJERTET

omsorgsfuld, hjælpsom og godgørende mod mennesker i nød

Jeg vil ikke sige man er omsorgsfuld når man faktisk "hjælper" en hundehandler med at lave flere hvalpe.
    Jeg vil sige man er hjælpsom overfor hundehandleren.
    Jeg vil heller ikke sige man hjælper hundene og hvalpene i nød. Du køber en, hjælper måske en, men det resultere så i at der nok skal komme flere fra det sted.

Så jo på en måde godhjertet, men det er overfor hundehandler ikke hunden. smiley

• #141   13. aug 2011 åååh gud jeg er træt af at gentage mig selv.. har før skrevet hvad meningen med denne tråd var;) har man holdninger om en tråd går jeg udfra at man læser det hele igennem. ellers er det lidt som at snakke med om en bog hvor man kun har læst bagsiden;)

• #142   13. aug 2011 Har en dyrlæge ikke tavshedspligt?

• #143   13. aug 2011 Demodex skal konstateres ved hudskrab, så har hunden ikke fået taget det, så kan dyrlægen reelt ikke udelukke det.

Jeg har selv en hund med demodex og der troede dyrlægen først det var eksem, så svamp, så skab, aå allergi... MEN det var hårsækmider viste det sig, da vi kom til hudspecialist.

• #144   13. aug 2011 Nana: Jeg er stadig ikke enig... Måske TS ikke har været godhjertet eftersom TS ikke er naiv (altså gjorde et helt bevidst køb og støttede en BIB) men hvis man ser et dyr i nød og hjælper det dyr, så er det da godhjertethed. Måske en blanding af godhjertethed og naivitet, men bestemt godhjertet...

• #145   13. aug 2011 Jamen er det ikke bare her denne tråd stopper????

Jalte: Nyd din lille hund og så håber vi, at der sker noget videre i sagen mht "opdrætterne", efter dit dyrlægebesøg mandag.

• #146   13. aug 2011 mette. ved faktisk ikke om en dyrlæge har tavshedpligt, men jo formegentlig. får heller ikke daglige opdateringer fra klinikken. men i denne sag har jeg valgt at spørge indtil hvad der var med hundende og jeg har valgt at bruge det i forhold til jeg netop gjorde dette "dumme" køb for at følge det helt til døren er jeg blot heldig at have denne veninde til dyrlæge som så også kunne se formålet i at vi får det "bedste" ud af denne sag!

• #147   13. aug 2011 charlotte læs hele denne tråd igennem gider ikek gentage mig selv hele tiden for DIN skyld. jeg har sørget for den lille hvalp kom til dyrlæge og nu er i behandling.. og nu stopper jeg med at svare dig hvis det blot er for gentagelsers skyld;)

• #148   13. aug 2011 så forstår jeg ikke hvorfor du spørg om ting der er svaret på:)

• #149   13. aug 2011 Indfør forbud mod sex med dyr nu !

Det er ikke noget du kan være uenig i. Det er sådan det er. Selve ordet betyder det som jeg lige har beskrevet : D

• #150   13. aug 2011 hvis du antyder at JEG ikke behandler mine hunde ordentligt så slutter samtalen her;)

• #151   13. aug 2011 og anne. jeg har ikke skrevet at min dyrlæge siger nej din hund er tip top frisk og i orden. hun har lavet et overblik idag og vurderet visse ting. og på mandag kommer den helt gennemgående sundhedsundersøgelse hvor der tages prøver osv osv osv osv osv osv skal jeg sende beskeden 15 gange så kan det være alle forstår hvad jeg skriver???? smiley så nej min dyrlæge skal ikke skiftes, hun er vanvittig dygtig og blev veninde med hende frodi hun var min dyrlæge ikke inden hun blev det. så det handler ikke om særbehandling... smiley

• #152   14. aug 2011 Anne -med rotterne .

enig . synes Anne -med rotterne . skriver utrolig pænt og stille og rolig fortæller hva du skal være ops på . og at hun så ikke er enig synes jeg så også at hun fortælle meget pænt .
    ikke som mange af de andre den virkelig hakker dig ned jalte .
    Anne-med rotterne skriver sin kretik utrolig pæn det kunne mange lære noget af ..

jalte men en rigtig dejlig og sød hund du har smiley

• #153   14. aug 2011 Tillykke med din nye hund - hun ser dejlig ud. Hvad siger Jalte til hende?
    Synd at hun kommer fra sådan et træls sted, men kan på en måde godt forstå at du valgte at tage hende med - ens hjerte kan jo ikke bære at efterlade sådan en lille uskyldig hvalp sådan et sted, selvom man ved at det er dumt.

Håber at hun er sund og rask trods alt og at hun får et langt og lykkeligt liv hos dig, ligesom Jalte smiley

• #155   14. aug 2011 Jeg begriber ikke hvordan man kan støtte et sådant sted.
    Og jeg er mindst lige så nervøs for hundens mentale ve og vel!
    En god gerning er at hente en internat hund, dette er blot dumhed.

• #157   14. aug 2011 Hold da op sådan et emne kan få folk op af stolene. I stedet for at skælde Jalte ud, så brug lige den energi på at anmelde de hundehandlere, der ikke behandler deres hunde godt!
    Jalte du har reddet en hund og du redder forhåbentligt endnu flere med din og dyrelægens anmeldelse. Din hund er jo en form for bevismateriale, hvis de har fjernet sporene efter sig, hvilket de hundehandlere er gode til! Håber du har taget billeder. Hvis nu folk som elsker hunde, lod være med at hakke på hinanden og i stedet kæmpede for bedre dyrevilkår i DK, så kunne det være vi fik lidt resultater. Vores dyrelovgivning er simpelthen for dårlig, og tillader alt for dårlige vilkår for dyr, derfor og kun derfor kan sådan noget foregå. Det foregår ALLE steder, selv hos anerkendte kenneler. Folk der har 20 - 50 hunde. Ingen kan passe så mange hunde, men da lovgivningen siger, en hund kun skal have et kvarters samværd foruden fodring, ja så kan man godt magte så mange hunde. Der skal være synlige tegn på vanrøgt, dvs underernæring, misligeholdelse, men der skal meget til, tynd og filter i pels og skræmmer på kroppen er ikke nok.
    Vi kan fraråde folk at købe hund rigtig mange steder i DK, rigtig mange af os, har også mærket det på egen krop. Men at nedgøre "Jalte" på den måde fordi hun er faldet for et par hundeøjne og fået medlidenhed, det er så fejt af jer. Hvis alle havde et hjerte som hendes, så ville der jo ikke findes disse hundehandlere.

• #159   14. aug 2011 Det er sgu da ikke svært at forstå....MEN jeg synes, ligesom Diana J, at I skal lade være med at hakke sådan på Jalte, fordi hun har handlet, som hun har....Budskabet om, at det er dumt gjort er jo efterhånden slået ret fast, ikke?

Jeg synes på ingen måde, det er i orden, at hunde avles på den måde- kun med profit for øje, men jeg kan så sagtens forstå, at man som ganske almindeligt menneske lader hjertet rende af med sig.

Og ud fra beskrivelsen af opdrætterne, så lyder det mere som uvidenhed end egentlig hundefabrik-I MINE ØRER!

KONKLUSION: Vi er alle enige om, at hundefabrikker stinker.

• #162   14. aug 2011 Ej, undskyld mig, men stik dog lige piben ind!

• #163   14. aug 2011 Ej AD!!! sq da ikke på en højhellig søndag.... det hører sig til onsdag og lørdag :oP

• #164   14. aug 2011 Gud fader bevars...
    Hvordan kan man blive ved med at stikke så mange gange til en lort, når man allerede ved den lugter?

I går jo fuldstændig i selvsving, og har efterhånden skrevet de sammen ting en del gange. Den er efterhånden feset ind tror jeg. smiley Bare fordi man har haft et GODT hjerte og taget denne hund til sig, tror jeg godt man kan læse. smiley

Og vi er jo alle enige om at hundehandlere ikke skal eksistere, så hvori ligger den fortsatte debat? Som Anne også skriver, lyder det mere som total uvidende mennesker, og ikke hundehandlere.

Men hvad er der egentlig mere at sige?

• #165   14. aug 2011 Sabrina-lige præcis!

Det var ihvertfald sidste kommentar herfra!

Og Hysted: Det må man altså godt om søndagen os:0)

• #166   14. aug 2011 tror at ts er tung nem .
    siden folk gentagende gange skal smide ud hvor dumt det er hun har gjort . selv om ts selv ved det og mere .
    kan man ikke bare nøjes med at skrive sin mening en gang så slut . nej nej den skal da lige køre igen og igen .
    typisk HG

• #167   14. aug 2011 Bliver så alligevel nødt til at komme med en allersidste kommentar, bare for lige at opsummere noget, jeg skrev tidligere i denne tråd. Det er jo ikke sikkert alle har læst det eller FORSTÅET det:

Som ny bruger herinde synes jeg, at det ret hurtigt bliver klart, hvor man skal træde varsomt,,,,tonen herinde er simpelthen så grov og man får fornemmelsen af, at det er her, der er nogen der lukker deres indre "bitch" ud. Sig din mening, ja, men sig den da for helvede på en pæn måde. Måske de forskellige tråde så også bliver mere brugbare istedet for al den mudderkastning. Føj, siger jeg bare og øv.

• #168   14. aug 2011 Anne-med rotterne: Du har så absolut holdt en meget pæn tone, ingen tvivl om det. Det er nuheller ikke dig, der er i tankerne, da jeg skrev mit indlæg. Forventer ikke, at alle er enige, og det er ikke det, der irriterer mig ved denne tråd. Det er TONEN:0)

• #169   14. aug 2011 Anne - med rotterne : Der bliver jo ikke sagt man ikke må give sin mening til kende... Der bliver bare sagt at folks mening er feset ind efter de har skrevet den SÅ mange gange. smiley

• #170   14. aug 2011 Uha tonen synes jeg da ellers er fin i denen tråd - vi er ikek enig nej, men ellers synes jeg da dette er en af de mere pæne tråde med meningsudvekslinger;-)

og så synes jeg det er rigtig sjovt, at I bliver ved og ved og ved med at skrive, at trådstarter HAR forstået at det er noget skidt hun har gjort, og at vi skal stoppe med at fortælle hende det - OK, men kunen I så ikek også selv stoppe med at gentage jer selv i det uendelige, vi andre HAR forstået, at I er nogle der forstår trådstarter ;-))

• #171   14. aug 2011 kennelmor, haha. dobbeltmorale er en god ting. smiley

- Vil lige til slut understrege at jeg godt kan forstå TS. ;D

• #172   14. aug 2011 så vil jeg da lige understrege at jeg synes det er dumt gjort :oP

• #173   14. aug 2011 -T&M så lad gå... Hvis det absolut ikke kan være anderledes! smiley

• #174   14. aug 2011 Altså, jeg vil gerne understrege igen igen igen at jeg synes det var rigtig dumt gjort, bare hvis nogen var i tvivl ;-))

• #175   14. aug 2011 Enig med" Charlotte stolt DKKér med mundkurv"... du glemte vist mundkurven i dag Charlotte ;-))

• #176   14. aug 2011 Nååå, så du mener ikke du har været bidsk smiley
    Jeg er forøvrigt også enig med Hystaderne !!!

• #177   14. aug 2011 Og med Maj Brit - hende der snobben fra DKK smiley

• #178   14. aug 2011 Og jeg glemte at sige, at jeg også er enig med Anne ,ed rottehalerne smiley

• #179   16. aug 2011 nu vil jeg på pænest måde afslutte denne tråd. det har været i fornøjelse at se såmeget liv herinde både på godt og ondt. konklusionen må være at jeg er en dum og naiv tildels godhjertet person. helst ville jeg klades klog, sød nærværende og hamrende godhjertet. men det tror jeg bare vi kalder mig her hjemme så smiley NÅ men den tildels lykkelige slutning på denne tråd er at:
    Liva er sund og rask, og har med 99,9% sikkerhed ingen harsækmider de prøver der er taget i disse dage er negative og for at gå med både livrem og seler får hun et sidste skrab på tirsdag. hun havde fint hjerte, fine øre, tænder osv. er nu vaccineret og chippet. og disse sår der var bad om en helt konkret forklaring på som lyder at da de hersens mennesker boede meget uhygiejnisk, så har hundene efter denne forkerte loppe-behandling været ekstra sårbare og modtagelige og der er derfor kommet en smule sår. disse er næsten væk og må lige sige at jeg har haft 2 forskellige dyrlæger ind over. hun har fået ormekur og har ellers givet hende det grønne stempel i røven.
    mor-hunden er sat i intensivbehandling for disse hårsækmider. fået antibiotika for betændelsestilstanden disse mider har sat hende og og den kommende tid vil vise om hun står til at redde for disse mider dette kommer an på reaktionen overfor medicinen.
    Far-hunden er sat på streng diæt. kommet på antibiotika da han også havde sår pga loppemidlet men var derudover i god stand.
    søster-hvalpen. var i en feber-tilstand og underernæret, havde ikke håtsækmider, men var meget medtaget af disse sår da hun i forvejen var det svageste led... dyrlægen har vurderet at disse folk er ganske harmløse men meget uvidende i forhold til hunde. så farhunden bliver nu kastreret og når/hvis mor bliver frisk neutrlisseres hun osse. den lille hvalp skal løbende undersøges for evt følgesygdomme af hendes mangel på ernæring. og dyrlægen har givet disse folk chancen for at komme hver 14. dag til tjek indtil alle hunde er ok, købe den rette hundefoder hos dyrlægen så de alle kan blive friske, dvs 3 forskellige slags fodre. hvis dette opretholdes går dyrlægerne ikke videre med anmeldelsen men bryder de aftales ligger anmeldelsen klar. jeg syntes dette er en god løsning. og takker hvor herre for at min liva er en sund og rask hun tiltrods for de andre ikke var det..

tak for snakken alle sammen!

og de lever forhåbentligt lykkeligt til deres dages ende;)

• #181   16. aug 2011 ja jeg føler jeg har gjort en meget god gerning nu, netop fordi slutningen faktisk er relativt lykkelig..... jeg fik en skøn hund og de får hjælp nu:) så tak for forståelsen:)

• #182   16. aug 2011 mange tak det var sødt:)

Kommentér på:
gjorde det som alle fraråder!

Annonce