{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bare en lille tanke
  • #1   16. aug 2011 Det er fordi at alle har ret at få børn, ligesom et KVIK Køkken ;o//

• #2   16. aug 2011 spændende tanke/debat... meget svær at kommenterer..... :-)....

• #3   16. aug 2011 alle har også ret til at kunne køre bil... man skal bare have kørekort til det smiley

• #5   16. aug 2011 Hvad mener du?

• #6   16. aug 2011 Jeg mener, at man som forældre burde have et minimum viden om psykologi *s*

• #7   16. aug 2011 en minimum viden

• #8   16. aug 2011 Børn er jo en menneskeret......hvis man spørger de fleste

• #9   16. aug 2011 Jeg ved ikke så meget om processen "at få børn" - men går man ikke til jordmoder, læge osv. gennem graviditeten?
    Jeg kan godt se man nok bare kan lade vær at møde op - men så kommer kommunen vel på besøg?

• #10   16. aug 2011 René

Kunne heller ikke drømme om at ændre ved den menneskeret, - men undrer mig bare over, at man ikke går på kursus og lærer noget om børneopdragelse og almen psykologi.

Grunden til at jeg undrer mig, er, at jeg ikke sjældent har hørt, hvordan mange af de indgangsvinkler, man bruger i opdragelsen af hundene, kan bruges på børn, og at folk oplever, at de bliver bedre til deres børn ved at lære noget om hundeopdragelse.

Jeg mener selvfølgelig ikke teknikkerne, - men principper så som konsekvens, grænsesætning, negativ straf, positiv forstærkning.

• #11   16. aug 2011 Christina

Ved ikke om jeg mener, der skulle være noget obligatorisk. Jeg hylder jo det frie valg, - men undrer mig over at der ikke er opstået "forældrekurser", der ligesom adfærdstræningen underviser i problemløsninger.

Jeg har tit siddet og set de der programmer om børneopdragelse, som er gået helt galt og hvor forældrene ikke kan styre deres børn eller holde dem ud, og hvor de så har fået hjælp til opdragelsen a la de hundeprogrammer med eks. Victoria Stillwell.

Og har så lige fået aftenskolebladene ind af døren, - og sad så og funderede over, hvorfor den slags ikke bliver udbudt.

• #12   16. aug 2011 Christina

<b> vi er så forskellige og bruger forskellige metoder.. Og børn kræver bestemt ikk samme opdragelses metode.</b>

Kan man ikke sige præcist det samme om hunde og hundeopdragelse?

• #13   16. aug 2011 ...og hundeejere?

• #14   16. aug 2011 Nå - skal desværre lige ud og slå græs på min "mark" *s*

• #16   16. aug 2011 Lise i min verden er det ikke en menneskeret...

Men det er nok en helt anden diskussion

• #17   16. aug 2011 Hm ja...

En lille tanke herfra...

Man behøver vel ikke at være ekspert eller spørge eksperter til råds om alt man foretager sig?

Almindelig omtanke og empati rækker langt, både med børn og dyr.

Jeg har ikke kurser i som sådan i psykologi eller pædagogik, men har da læst haft fag indenfor Human Resources og Coaching og Mentoring, så de trækker da nok på nogle af de samme principper.

Og min sundhedsplejerske udleverede brochurer og eksempler og bagvedliggende teori på Marte Meo (ved egen kraft) til brug ved børneopdragelse smiley

• #18   16. aug 2011 Og når man har født, så er der en sundhedsplejerske der dels kommer på besøg og dels som man kan spørge til råds om alt muligt vedr. barnet.. mad, sovemønster, udvikling mm..

Og man tilbydes også et møde når barnet er 1½ år og er ved at danne sig sin egen mening... Til stor frustration for nogle forældre..

Hvis man føler man har brug for råd eller mere viden så søger man det bare...

• #19   16. aug 2011 flere af de andre nordiske lande tilbyder frivillige forældrekurser.

her i vesten er det ikke længere en selvfølge at man er med til at opdrage familiens yngre børn. derfor står rigtig mange nye forældre på bar bund, hvilket ses tydeligt da de er meget nervøse og bekymrede, og render meget til f.eks læge og andre instanser.

sundhedsstyrelsen har derfor kigget på hollandske og norske forældre-kurser og startet et pilotprojekt i 10 udvalgte kommuner ved navn En God Start..

kurset henvender sig til kommende forældre, og varer de første 2-3 år af barnets liv..

så der er noget på vej?..

• #20   16. aug 2011 Rigtig nok som winnie N skriver, at man fra naturens side er programmeret til at tage sig af sine børn.
    MEN ............ der er da vitterligt nogle som godt kunne bruge et kursus alligevel.

Mange kan også tegne, men går på et tegnekursus for at lære nogle teknikker.
    Nogle er også naturtalenter til at spille på f.eks. klaver, men går på kursus for at lære teknikkerne eller grundprincipperne.
    Nogle er hammer gode til at lave mad, men går på kurser for at lære nye teknikker og få inspiration.

Så ja, hvorfor kunne der ikke også være kurser i det at have børn, grundprincipperne, inspiration, opdragelse etc. Der er med garanti nogle som gerne ville på sådan et kursus for at få hjælp til evt. problembørn eller børneproblemer. Det er jo ikke alle som kan være med i diverse TV-programmer så som "HJÆLP vi har børn" eller "Mig eller Barnet"

• #21   16. aug 2011 Nåh nej, de hedder Hjælp vi har hund (tror jeg) eller Mig eller Hunden.

• #22   16. aug 2011 lena,
    og det er jo den forfærdelige sociale arv, som kun et fåtal formår at bryde.

men kunne man gøre anderledes? tvangssterilisation og -abort er tanker der dukker op hos mig - men aldrig i livet om jeg ville gå ind for det.
    kan man gøre andet end at følge sådan en mor nøje, og så træffe de nødvendige beslutninger før det er for sent?

mange mennesker, især unge, vokser og modnes jo helt enormt med foældrerollen..

af og til, i nogle tilfælde, bør tvivlen komme den vordende mor til gode..

• #23   16. aug 2011 christina,
    jeg gik på kurset de par gange inden min fødsel men er stoppet, for det var slet ikke som jeg forventede, jeg vil hellere læse nogle fagbøger.

men det er jo et godt tilbud, og så er måske nogle som er lidt udsatte, og kunne have gavn af at blive pålagt sådan et kursus.

• #24   16. aug 2011 Der er sku mange forældre der burde have en ordentlig bundgarnsfisker lussing. De har overhovedet ikke noget begreb om hvad der er bedst for et barn. De kan ikke sætte sig ud over deres egne behov, og det går i den grad ud over børnene.

Nej, at få børn er ikke en menneskeret i mine øjne.

• #25   16. aug 2011 Wauuu - en lille tanke er vist ikke helt så lille endda *s*

Der er da masser af mennesker, som har "sund fornuft", - men der er da så sandelig også dem, som enten ikke har eller er meget i tvivl.

Man kan gå til kurser i ALT......også i hvordan "man skal leve sit liv"..................hvad vil man ellers kalde alle de coaching kurser, stress managenment-kurser osv osv. som folk valfarter til?

Hvorfor der ikke er kurser som TILBYDES nybagte forældre tillader jeg mig bare at undre mig over.

Og Torben.....
    Hvorfor synes du der er grund til at blive personlig?

Crazy Dog
    Jeg ville meget nødigt være i et samfund, hvor det kun var nogle bestemte mennesker forundt at få børn.

Christina
    Jeg SIDESTILLER bestemt heller ikke børn og hunde, men man kan godt SAMMENLIGNE og drage visse paralleller i forbindelse med principper indenfor noget af opdragelsen.

Og ligesom man kan sige, at det jo ikke er raketvidenskab at få en velopdragen hund, så kan man vel hurtigt blive enig om, at et menneske er langt mere kompliceret end en hund, så børneopdragelse må vel i sagens natur kræve væsentlig mere end opdragelse af en ( pardon my French ) "bette hund".
    Men selv det at opdrage en hund er jo en vældig kompoliceret sag for ret mange.....ellers ville ca. 50 % af hundeejerne vel ordne det selv og bare som én siger "bruge deres sunde fornuft".

• #26   16. aug 2011 Mødregrupper er først når man har fået barnet !
    Der kunne da godt være kurser til kommende-ikke-gravide-forældre, så de kan få en indsigt hvad det er de går ind til inden de overhovedet begynder på den seriøse "lagengymnastik" og bliver gravide.
    Så de kan få spørgsmål på nogle spørgsmål på forhånd, så de ikke står med håret nede i postkassen, når junior lige pludselig er der og kræver ind.

• #27   16. aug 2011 Det hedder selvfølgelig "få svar på nogle spørgsmål"

• #28   16. aug 2011 Hvorfor tvangssterilisere bare fordi børn bliver fjernet. Det er da ikke udelukket at de forældre med den rette guiding og hjælp kan blive rettet op og få et fuldstændig velfungerende familie med børn.

• #30   16. aug 2011 Torben
    Jeg taler om kurser inden folk overhovedet bliver gravide, for der snakker man IKKE med nogen jordmoder.

Mht. til det andet, så er det bare ikke noget man kan, man kan ikke tvangssterilisere folk i dag. Udviklingshæmmet m.v. kan heller ikke tvangssteriliseres/"kastreres".

• #31   16. aug 2011 Nej men det burde være muligt at tvangssterillisere, det par i Sønderjylland der havde banket hendes søn ihjel burde ALDRIG nogensinde have lov til at have børn igen.

• #32   16. aug 2011 hva blir det næste at vi skal have tilladelse til at pisse og skide...

helt ærligt...
    hvorfor indføre kurser hvor folk kan sidde og trille tommelfingre...

jeg har hverken gået i mødregruppe, jeg har ikke gået på kursus men alligevel så har jeg altså en velfungrende lille pige på 14 mdr, hun er dog et sygehus barn så jeg har rendt mere til læge med hende end de fleste gør på et helt liv...

mennesket er bygget til at føde børn, vi er ikke født til at føde hunde, katte, heste osv, vi er ikke født til at kunne køre bil..
    jeg mener ikke det er en menneskeret at få barn, men jeg mener at folk burde lade være med at have så travlt med hvem der får børn og hvem der ikke gør...

• #34   16. aug 2011 Torben R
    Der er med garanti også nogle derude i det ganske danske land som planlægger at få børn, som måske nok kunne finde på at melde sig til et sådan kursus - alt efter hvad kurset ville dreje sig om og hvordan det blev "solgt" får at få noget forhåndsviden.
    Det er lidt svært når man først står med baby i maven at tænke alt igennem og evt. få nogle ting på plads inden.

• #35   16. aug 2011 God debat... Spinder lige videre på TS' lille tanke..

...Vi burde få undersøgt vores egen stamtavle inden vi begynder at avle løs - lige som med hundene....

• #36   16. aug 2011 Jeg ved ikke, om nogle ser "God Morgen Danmark" af og til. Det gør jeg, og de har ofte besøg af familieterapeut Lola Jensen.

Og sjovt nok skorter det ikke på spørgsmålene til hende.

Men sjovt, at det for nogle er en SÅ provokerende tanke, at der blandt et utal af andre kurser, som tilbydes vedr. livsstil osv. er SÅ meget modstand mod en slags "forældre-kurser" i opdragelse af børn.

Det vækker da til eftertanke.

• #37   16. aug 2011 man kan heller ikke tvinge rygere til kurser om rygning hvorfor skulle man så tvinge forældre til kursus om børn, min viden fortæller mig at rygning er farligere en børn, men hva ved jeg, jeg er jo bare en tumpet mor der ikke har taget noget kurus...

• #38   16. aug 2011 Hvem snakker om at disse kurser skal være obligatoriske?

• #39   17. aug 2011 De kurser skal selvfølgelig være frivillige, IKKE obligatoriske.
    Jeg tror måske at der ligefrem var nogle som ville tilmelde sig, fordi så var de fri for at høre på irriterende gode råd fra forældre eller svigerforældre smiley

• #40   17. aug 2011 Og jeg kunne stadig godt tænke mig at høre, hvor der bliver lagt op til, at de omtalte kurser skal være obligatoriske.

• #42   17. aug 2011 Daisie

Winnie N skriver:
    <b> det der virker provokerende er at der er lagt op til at de skulle være obgliatoriske..
    </b>

Jeg er godt klar over, hvad JEG har lagt op til, - men jeg kan stadig ikke finde dem, som lægger op til, at det skal være obligatoriske kurser?

• #43   17. aug 2011 Daisie

Men tak fordi du lige gad at pointere overfor vildfarne, at jeg ikke mener, de skal være obligatoriske. *s*

• #45   17. aug 2011 Daisie

<b> men som det efterhånden er for vane herinde, så tolkes der som det passer en bedst eller også læser man som det passer en bedst til at de kursus nu skal være obligatorisk og sandelig ikke valgfrit. *SSS*</b>

Der bliver til gengæld udbudt mange "Læs & Forstå" kurser. ;-0

Kommentér på:
Bare en lille tanke

Annonce