{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

bur i bil? dyrplageri?? {{forumTopicSubject}}

Max har jo som tidligere skrevet smadret hans knæ...

har et lille problem med at køre bil. ved ikke helt hvorofr eller hvordan, men efter længere køretur, virker han træt og går lidt træls på det ben...
muligvis er det, det med at skulle korigere vægt i sving, acceleration osv...

vil det være synd at sætte ham i et bur, som han kun liiige kan være i?
altså så han er tvunget til at sidde/ligge lidt klemt. forstå mig ret, der skal være plads til han kan gå ind og vende sig, men så han har meget støtte ved siderne af et bur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bur i bil? dyrplageri??
  • #1   16. aug 2011 Nej, ikke med mindre I skal køre langt? Hvor langt drejer det sig om?

  • #2   16. aug 2011 jamen det er alt fra 10 km til 400 km...
    når vi kører langt er vi selvfølgelig ude på lufte-ture undervejs af og til


  • #3   16. aug 2011 Altså, mine tøser har ikke meget plads i deres bure. De kan vende sig, sidde og ligge ned og nix mere. Det skal jo ikke være en væddeløbsbane?

  • #4   16. aug 2011 Jeg vil ikke mene, at det er dyrplageri, så jeg holder med dig smiley
    Men hvordan er status med knæet? Jeg mener, at han måske burde tjekkes af en dyrlæge, der kan fortælle, hvor meget eller lidt pres, han må lægge på knæet om dagen? smiley
    Det kunne jo være, at det er fordi han ligger for stille, for meget vægt, og så de grunde du selv skrev? smiley


  • #5   16. aug 2011 han er lige blevet tjekket, og jeg har også konsulteret med Claus Sloth, bare for at få en uvildig ind over.

    Der er ingen begrænsninger for hans liv, udover at væddeløb/coursing er forbudt.

    Han skal have fjernet det metal der er sat ind om en måneds tid. når vi er helt sikre på, knæet er stærkt nok tiul at holde sig selv;)

    han lever til daglig et forholdsvis aktivt liv. gåture, løb udover markerne og leg.
    det eneste tidspunkt han halter lidt på, er når vi har kørt bil


  • #6   16. aug 2011 Så kunne årsagen måske være en helt anden, f.eks. hvis han sover på det ben (og når det jo så i forvejen har en skade evt.)?
    Vi mennesker har jo også vores egen sovestilling, som vi finder bedst smiley Så måske skal du bare se det an smiley


  • #7   16. aug 2011 Hvis det eneste tidspunkt han halter, er når han kommer fra bilen, så ville jeg også finde et bur eller andet, hvor han mere eller mindre var pacificeret

  • #9   17. aug 2011 Max er også fint glad for hans bur.
    men det er et stort bur hvor han fint kan stå op og bevæge sig lidt rundt (120x120x100.

    det jeg tænker er, at han skal have et der dæmper hans bevægelse mens vi kører.
    men det lyder til at det ikke vil være synd for ham smiley


  • #11   18. aug 2011 Da vi købte et bur til Sofus (pæn stor labber) synes jeg det så lille ud, og det var da synd at han skulle "klemmes" derind - men nu.... han elsker det, og ligger der helt frivilligt smiley Men han ser stor ud ift. buret - eller også ser der bare lille ud ? Har vænnet mig til tanken, og nu hvor jeg ved han gerne vil være der, så har jeg det fint med det...


  • #13   18. aug 2011 Hvad siger dyrelægen ?
    Tænker dyrlægen må vide om det er bedst Max kan gå lidt rundt i buret og dermed kan finde de stillinger der er bedst for ham og hans knæ eller om det er bedst han kan bevæge sig så lidt som muligt under transporten.


Kommentér på:
bur i bil? dyrplageri??

Annonce