1.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Schæferhund og foder. Schæferhund og foder.

Hej alle:

Jeg er i den lykkelige omstændighed at jeg får min nye dejlige Schæfertæve hjem på lørdag. Hun er 8 mdr. og når vi overtager hende er hun vant til at blive fodret med Vet Pro (Junior) fra dyrelægen.
Nu vil jeg bare undersøge markedet og høre om andres erfaringer... Så nemlig indholdet af fodret og undrede mig over at kød ikke står først, da hunden jo nedstammer fra rovdyrene.

Ingredienser
Majs, ris, kyllingemel, byg, roefibre, hydrolyseret kyllingemel, sildemel, æggepulver, kyllingefedt, globinpulver, vitaminer, oksetalg, lammekød, lakseolie, gær, hydrolyseret kyllingelever, lecithin, kaliumklorid, hørfrøolie.

Næringsstofindhold
Råprotein: 22,5% - Råfedt: 11,2% - Råaske: 4,9% - Råfibre: 2,3 % - Vand 8,6%
- Calcium: 0,72% - Fosfor: 0,57% - Natrium: 0,17% - Linolensyre: 1,80% - Arakidonsyre: 0,02%
- Alfalinolensyre: 0,24% - EPA: 0,14% - DHA: 0,12%.

Ser det fornuftigt ud I jeres øjne?
Er det det bedste foder jeg kan kan give min kære tæve??

Håber det er okay, at jeg tager det op, emnen med foder. Vil jo kun min nye hund det allerbedste og fodret er ret vigtigt i den sammehæng, smil.

Pft.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæferhund og foder.
  • #2   19. aug 2011 Tak, det bekræfter nemlig oz min mistanke.
    Pt. hælder jeg nok mest til at få hende over på Arions Large Breed Puppy. De lyder mest fornuftigt.

Vores kat får oz Arion, og det er vi meget tilfredse med.

• #3   19. aug 2011 der er vist mange foderfirmaer der "sponsorere" dyrlæger. Jeg bruger Hike foder

• #4   19. aug 2011 En ting er at katten trives på det en anden ting er om hunden trives på det... smiley
    Vi har før i tiden brugt Arion til hunde, og jeg har ALDRIG været mere skuffet over et foder... smiley Vores hunde var på Arion i knap 2 mdr. hvor efter vi skiftede over til Nutra Nuggets, fordi hundene begyndte at spise deres egen afføring, de tabte sig ekstremt meget og hurtigt, deres pels blev mat og fedtet, og de spiste dobbelt så meget af foderet end anbefalet og de var stadig sultne osv. smiley De var af racerne: Berner Sennen, Newfoundland, Schæfer og Labrador..

Idag bruger vi Josera til vores Berger Blanc Sussie, men overvejer atter at skifte foder, denne gang til Markus Mühle eller James Wellbeloved, idet kød er et af hovedingredienserne i disse fodre.. smiley og det er meget vigtigt at hunden får et godt foder idet han er meget aktiv, og fortsat skal være det..

• #5   19. aug 2011 Sorry for OT, hvad blev det til med den schæfer du ikke vidste om du turde tage ? smiley Er blot nysgerrig.

Min schæfertæve på 4 får Wolfsblut og hun elsker det!

Min schæfertæve på 2 år får Nutra Nuggest smiley

• #7   19. aug 2011 Vores får Olivers Large breeders start smiley TRor jeg nok det hedder smiley

• #8   19. aug 2011 Jeg har brugt Arion til både schæfer og Berner Sennen med fint resultat, så jeg kan ikke genkende Tanja's beskrivelse.
    Vores Berner Sennen fik tilskud af Lakseolie for pelsen og Schæferen fik tilskud af spormineraler pga. HD, men ellers intet ekstra.

• #10   19. aug 2011 Arion har jeg også super gode erfaringer med.

Josera derimod køber jeg aldrig nogensinde igen

• #11   19. aug 2011 Nu som medløber DKK snob. .
    : Helt okay, den sprang jeg fra, fordi jeg fik en del andre tilbudt som var meget interessante smiley
    Nu har jeg fundet min drømmehund, og hun kommer i morgen.
    Glæder mig som et lille barn.

Tak for jeres meninger, som sagt er jeg ret lun på at få hende over på Arions Junior.

Kirsten R: Jeg er glad for at høre at du har gode erfaringer ihvertfald.

• #12   19. aug 2011 Forresten har jeg et hold venner, der fodrer deres schæfertæve med Arion laks og ris pga. hendes allergiske reaktioner på tidligere fodertyper, bl.a. RC. De har brugt det mindst et år, tror nærmere det er to år og hun har aldrig haft det bedre eller set bedre ud. Smuk i huld og pels, og ikke mindst ingen kløen......

Og så glemte jeg helt at ønske dig tillykke med den "lille" ny, det er jo nærmest en ranglet teenager du får ind i huset;-), kan godt forstå du glæder dig!

Et lille p.s.: Vi overtog Cindy, vores sidste schæfer som 9 mdr. med prædikatet totalt umulig at opdrage - sludder, hun var bare understimuleret teenager på junkfood, de havde givet hende frolic og lign. Sikke en dejlig hund vi fik ud af hende med lidt aktivering, kærlig opdragelse og ordentlig foder.

• #13   19. aug 2011 Kirsten R: Dejligt at høre. Og mange tak, jeg glæder mig meget til hun kommer dem kære "teenager" smiley

Ja man kommer langt med den rigtige aktivering, kærlighed og godt foder. Dejligt med jeres Cindy.

• #14   19. aug 2011 Jytte: fordi min hund ikke får det optimale ud af foderet..

Kirsten: nu er det jo også individuelt fra hund til hund.. Desuden var det også blot mine erfaringer jeg delte, har ikke sagt nogen steder at det ville være det samme for alle hunde...

• #15   19. aug 2011 At kødet ikke står forrest kan handle om at det er så specificeret ud, hvad der er i.
    Hvis der kun havde været en type kød, der var i, kunne det jo hænde, at det ville stå forrest.

Nå - jeg kender ikke til det foder der.

Mine to sidste schæfere er blevet fodret med Olivers fra starten, begge har haft en lille afstikker, men er vendt tilbage. Startede med Large Breed Start indtil det ikke holdt længere og så over til Selected Fish, som jeg har været meget tilfreds med.

Det er i øvrigt kornfrit, som mange jo anser som værende en fordel.

Kommentér på:
Schæferhund og foder.

Annonce