Schæferhund og foder. Schæferhund og foder.
Hej alle:
Jeg er i den lykkelige omstændighed at jeg får min nye dejlige Schæfertæve hjem på lørdag. Hun er 8 mdr. og når vi overtager hende er hun vant til at blive fodret med Vet Pro (Junior) fra dyrelægen.
Nu vil jeg bare undersøge markedet og høre om andres erfaringer... Så nemlig indholdet af fodret og undrede mig over at kød ikke står først, da hunden jo nedstammer fra rovdyrene.
Ingredienser
Majs, ris, kyllingemel, byg, roefibre, hydrolyseret kyllingemel, sildemel, æggepulver, kyllingefedt, globinpulver, vitaminer, oksetalg, lammekød, lakseolie, gær, hydrolyseret kyllingelever, lecithin, kaliumklorid, hørfrøolie.
Næringsstofindhold
Råprotein: 22,5% - Råfedt: 11,2% - Råaske: 4,9% - Råfibre: 2,3 % - Vand 8,6%
- Calcium: 0,72% - Fosfor: 0,57% - Natrium: 0,17% - Linolensyre: 1,80% - Arakidonsyre: 0,02%
- Alfalinolensyre: 0,24% - EPA: 0,14% - DHA: 0,12%.
Ser det fornuftigt ud I jeres øjne?
Er det det bedste foder jeg kan kan give min kære tæve??
Håber det er okay, at jeg tager det op, emnen med foder. Vil jo kun min nye hund det allerbedste og fodret er ret vigtigt i den sammehæng, smil.
Pft.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 618
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 133
Pt. hælder jeg nok mest til at få hende over på Arions Large Breed Puppy. De lyder mest fornuftigt.
Vores kat får oz Arion, og det er vi meget tilfredse med.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 618
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 446
Vi har før i tiden brugt Arion til hunde, og jeg har ALDRIG været mere skuffet over et foder...
Idag bruger vi Josera til vores Berger Blanc Sussie, men overvejer atter at skifte foder, denne gang til Markus Mühle eller James Wellbeloved, idet kød er et af hovedingredienserne i disse fodre..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
Min schæfertæve på 4 får Wolfsblut og hun elsker det!
Min schæfertæve på 2 år får Nutra Nuggest
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 90
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Vores Berner Sennen fik tilskud af Lakseolie for pelsen og Schæferen fik tilskud af spormineraler pga. HD, men ellers intet ekstra.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
Josera derimod køber jeg aldrig nogensinde igen
feb 2007
: Helt okay, den sprang jeg fra, fordi jeg fik en del andre tilbudt som var meget interessante
Nu har jeg fundet min drømmehund, og hun kommer i morgen.
Glæder mig som et lille barn.
Tak for jeres meninger, som sagt er jeg ret lun på at få hende over på Arions Junior.
Kirsten R: Jeg er glad for at høre at du har gode erfaringer ihvertfald.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Og så glemte jeg helt at ønske dig tillykke med den "lille" ny, det er jo nærmest en ranglet teenager du får ind i huset;-), kan godt forstå du glæder dig!
Et lille p.s.: Vi overtog Cindy, vores sidste schæfer som 9 mdr. med prædikatet totalt umulig at opdrage - sludder, hun var bare understimuleret teenager på junkfood, de havde givet hende frolic og lign. Sikke en dejlig hund vi fik ud af hende med lidt aktivering, kærlig opdragelse og ordentlig foder.
feb 2007
Ja man kommer langt med den rigtige aktivering, kærlighed og godt foder. Dejligt med jeres Cindy.
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 446
Kirsten: nu er det jo også individuelt fra hund til hund.. Desuden var det også blot mine erfaringer jeg delte, har ikke sagt nogen steder at det ville være det samme for alle hunde...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvis der kun havde været en type kød, der var i, kunne det jo hænde, at det ville stå forrest.
Nå - jeg kender ikke til det foder der.
Mine to sidste schæfere er blevet fodret med Olivers fra starten, begge har haft en lille afstikker, men er vendt tilbage. Startede med Large Breed Start indtil det ikke holdt længere og så over til Selected Fish, som jeg har været meget tilfreds med.
Det er i øvrigt kornfrit, som mange jo anser som værende en fordel.
Schæferhund og foder.