{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Begyndende gigt i hofte... {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Min ældste chihuahua fik for nogle uger siden konstateret begyndende gigt i hoften, det er intet der påvirker ham på nuværende tidspunkt.. Men vil selvfølgelig gerne gøre det bedste for at minimere udviklingen...

Lige pt for han en blanding af foder totw og RC Hypoallergenic(fordi min anden hund har allergi er det det foder jeg bruger til søgning, derfor han også får en smule af det hver dag)

Han får olie i maden EFA Prescription olie
Og er begyndt på Canosan hver dag..

Er der mere jeg kan gøre, eller noget andet jeg kan gøre der er bedre...

På forhånd tak:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begyndende gigt i hofte...
  • #1   19. aug 2011 Vi har faktisk svømmet meget engang, men transporten er lidt dum derud til og har ingen bil, så 2 gange om ugen kan det nok ikke blive til...

    Men da min anden hund også har lidt problemer med hoften og går til kiropraktor og massage, har jeg fået en masse øvelser, så som vippebræt, at gå på stranden skulle være godt for at styrke musklerne, og går i terræn som jeg prøver at ligge ind på ihvertfald en af gåturene hver dag, med lidt bakker ujævnt underlag....

    Jeg tænker hvad med Waterwalk kunne det være godt?? Det har de både ved massøren og på dyrehospitalet i byen??


  • #2   19. aug 2011 Ja oki, altså fx ligge en lille gåtur eller 2 mere ind om dagen bare for han lige kommer igang??..

    Og ja trapper går han selvfølgelig aldrig på og har aldrig gjort... Og op til sofaen har jeg altid haft sådan nogle "puf-puder" som de bruger til at komme op og ned. Så de ikke skal hoppe så langt op og ikke skal få nogle dumme stød når de hopper ned....


  • #3   19. aug 2011 Oki, det var måske en ide at beynde på det så, da det er meget lettere at komme til end svømmehal for mig:o)

    Mange tak for hjælpen..


  • #4   19. aug 2011 Min jack russell har også slidgigt i hoften. Han må ikke løbe ved cykel, dyrke agility og andre ting hvor der er mange spring. Men han hopper op i sofa, på bænkene i parkerne, går på trapper hver dag, jeg bor på 2. sal, og spæner rundt i stuen og leger. Og jeg har ikke tænkt mig at ændre på det, for han skal have et ordentligt hundeliv, uden flere begrænsninger. Så må han leve den tid han kan

Kommentér på:
Begyndende gigt i hofte...

Annonce