1.116 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvad betyder dette?? Hvad betyder dette??

Jeg har lige spist aftensmad, og benson har spist sit hundemad, han begyndte derefter at spise sit jumboben. Han hoppede så op til mig som sad i min seng, med sit kødben og lagde det på mit ben. Nu er han gået helt "amok"! Han over slikker mig fuldstændig! På arme og i hovedet han har nu gjort det i ca 5 min? Jeg har forsøgt at skubbe ham væk, sat han på gulvet, givet ham hans kødben, gået væk - men så snart jeg kommer tilbage forsætte han smiley
Lige nu er han helst stoppet - eller også holder han blot pause.

Hvad prøver han at fortælle? Kom endelig med bud

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder dette??
  • #1   20. aug 2011 Følger lige med - nogle gange gør Morris noget lignende hvor han bare kan slikke på arme, ben osv uafbrudt i op til 10 minutter

• #2   20. aug 2011 Præcis! Det var meget mystisk - han snuste helt vildt sammentidligt med han slikkede. smiley

• #3   20. aug 2011 Forresten: stavefejl er en gave fra mig til dig smiley

• #5   20. aug 2011 Det kan være et tegn på hengivenhed og kærlighed - det kan osse være grundet hudkræft, men det har du nok ikke ; )

• #6   20. aug 2011 Reiki: nej det håber jeg da ikke - ikke mig som sniger sig langs væggene for at undgå solen haha smiley

Bliver bare i tvivl om det kunne være dominans? Men jeg tænkte også at han viste Underdalende adfærd - altså viste at jeg har hans "leder"?

• #7   20. aug 2011 Calle gør det også. I hans tilfælde betyder det "mor hold mit ben mens jeg gnaver det er så hyggeligt" Oftest smider han det dog ned fra sofaen så det lander på mine tæer hvorefter han gør af det. Betydningen er den samme og han stopper først når jeg holder Benet for ham.

• #8   20. aug 2011 Tror han siger tak på en måde som kun hunde kan, måske han vil dele sit ben med dig

• #9   20. aug 2011 Jeg har hørt at hunde i flok slikker lederen af flokken, netop som du siger for at vise at de er underdanige lederen :-)... så måske han har foræret dig sit bytte (kødbenet) og derefter fortæller at du er lederen.

Aner ikke om dette er sandt men har hørt det, også derfor man egentlig helst ikke må "kysse" sine vovser for meget i hovedet da dette så kan få hunden til at tro at den er lederen.

• #10   20. aug 2011 Gitte b: det har jeg faktisk aldrig tænkt på, benson kommer stort set altid med sine kødben og giver dem til mig, så skal jeg passe på det, hvis jeg så lægger det tilbage i hans seng så kommer han op og ligger det hos mig igen smiley

• #11   20. aug 2011 Det er en sød og interresant tanke den omkring lederen og den underdanige smiley ....
    Vores gamle hund baloo slikkede aldrig, men han troede vist også han var leder herhjemme... til gengæld slikker vores Ami meget, og hun følger os overalt og viser vi er lederen på mange andre måder smiley

Har også fået at vide at hunde kan tygge og slikke på ting hvis de er stressede, da der skulle være noget afstressende ting i deres spyt... men tror jeg ikke er tilfældet hos dig Carina.. smiley

• #12   20. aug 2011 Natasja: ja han er en mops, men så voldsom plejer han dog ikke at være smiley
    Han plejer at skulle mysse 20-40 gange om dagen smiley især hvis man har været væk smiley

• #13   20. aug 2011 Ikke nogen? Jeg har bare nervøs for det kunne være dominans - fordi hans kødben var der. Men tror nu mere det var hans måde at dele det med mig smiley

• #15   20. aug 2011 Intet hjalp på benson smiley han havde helt vilde øjne og var "dybt forelsket". Det var først da han fandt ud af han var tørstig at det stoppede

• #16   21. aug 2011 Kan forsikre dig om at det ikke har noget som helst med dominans at gøre

• #17   21. aug 2011 Jeg fandt det her smiley

unge dyr/hvalpe, som slikker i mundvige og ansigt. Det er en naturlig adfærd, som er et levn fra hvalpetiden. En hvalp, der slikker forældrene i mundvigene, starter en brækrefleks, der får forældrene til at gylpe mad op til hvalpen. Vi ser samme hvalpeadfærd hos vores familiehund, når den underkaster sig og fortæller, at vi bestemmer. Hunden søger vores ansigt, for at slikke og formilde os.

det er fra familiehund.dk

Tror ingen har snakket om dominans... vi snakkede om det med hvem der var lederen i hjemmet, og det skulle jo helst gerne være mennesket smiley

Kommentér på:
Hvad betyder dette??

Annonce