{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Hvalp vil ikke spise.. {{forumTopicSubject}}

det er måske så meget sagt, hun kom hjem igår, 8 uger gammel. Hun et fuld af liv, glad og fræk. Hun har skidt en enkel gang oh tisset en masse, så gang i maven er der:) men hvordan får jeg hende til at spise ordenligt, vi har fået vanligt foder med, kunne de de var vant til at det stod fremme, men det kan jeg ikke her da både katten og min store labredor vil have det hvis hun ikke er der:( jeg har tilbudt hende mad x 3 i døgnet og fjerner det efter en halv times tid. Men hun spiser godt nok ikk meget. Hva kan jeg evt blande i uden at slå maven helt i stykker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp vil ikke spise..
  • #1   22. aug 2011 Giv det nu lidt tid. Det er en stor omvæltning at flytte og det er lidt et skråplan at begynde allerede nu at blande i maden- pludselig har du en hund, som kun vil spise, hvis der er guf blandet i maden.

  • #2   22. aug 2011 Eller også plejer en smule hvidløg i maden vidst at hjælpe...

  • #3   22. aug 2011 Rolig nu, jeg blander intet i, kan bare ikke huske hvor længe man skal lade dem gå uden de spiser ordenligt! Jeg har ikke haft hvalp før kun da jeg boede hjemme og kan ærlig talt ikke huske så meget af det. Jeg regner da med hun begynder at spise snart! Tak for svar..

  • #4   22. aug 2011 Jeg har indimellem kommet lidt A-38 i.
    Det plejer at være et hit smiley


  • #5   22. aug 2011 Hvis den er vant til foderet, så skal den nok spise, når den er sulten. smiley

  • #6   22. aug 2011 Nu ved jeg jo ikke hvad det er for en hund... Men jeg fik 9 ugers hvalp for 2 uger siden... Den er nu 11 uger og fodres stort set sådan her.

    Den får lidt havregryn rørt med varmt vand (havregrøds agtigt), med lidt A38 og så lidt kugler til morgenmad.

    Til frokost får den kugler med lidt paté, fiskeboller eller leverpostej i.

    Til aften får den en kogt kartoffel med lidt kugler og lidt paté, fisk eller lignende i.

    Der i mellem får den fx et stykke gulerod, eller hvis vi øver noget så nogle godbidder af forskellig art...

    A38 er godt for maven, så hvis den kan lide det så slår det ihvertfald ikke maven i stykker...

    Synes ikke der er noget galt i at blande noget i kugler, bare det er noget fornuftigt.

    Kuglerne er Royal Canin 1-10 kg starters eller Arion small breed (nu er hun en skotte)...


  • #7   22. aug 2011 Hvis du først har fået den hjem i går, så synes jeg di skal give den tid. Den skal nok begynde at spise, men du skal lade være med at stresse over det for det kan den mærke.
    Fortsæt du bare med at tilbyde den mad 3-4 gange om dagen, så skal den nok begynde at spise på et tidspunkt, sikkert før end du aner.
    Den skal jo bare lige lure sit nye hjem og den mangler sine søskende


  • #8   22. aug 2011 hvad er det for en race?? de helt små racer kan ikke tåles at gå alt for længe

  • #9   22. aug 2011 Hun er en coton/ malteser blanding. Hun drikker fint:) jeg vil prøve at få noget a38 hjem imorgen til hende. Hun er fuld af fis og ballade så bekymret er jeg nu ikke, men da meget rart at vide en nogenlunde periode man skal forvente at hun strejker lidt. Hun får en enkelt hapser og har et lille tyggeben også, men det har heller ikke stor interesse.

  • #10   23. aug 2011 jeg bliver nødt at fortælle dig en historie,,,derfor reagere jeg,,jeg sendte en poms afsted som heller ikke ville spise og det endte simpelthen med han blev rigtig syg,,,,

  • #11   23. aug 2011 Men den blev vel ikke syg af ikke at have spist dagen efter at den var flyttet i et nyt hjem. Det hele skal vel sættes lidt i perspektiv. Ingen grund til at male død og begravelse over at den ikke har spist det første døgn efter den er flyttet, men hvis der bliver tale om flere dage - ja så skal man begynde at bekymre sig .

    Man kunne prøve at sætte sig ved siden af hvalpen når den bliver tilbudt foder, istedet for bare at sætte skålen og så gå, og så forvente at den bare spiser. Måske den gerne vil have lidt tryghed, nærhed - den plejer jo at være omgivet af sine søskende.


  • #12   23. aug 2011 jo det kan man godt sige,,,den blev helt udmattet af ikke have fået noget og kom i drop osv

  • #13   23. aug 2011 Ognej jeg vil ikke male fanden på væggen men heller ikke nogen grund til at tage nogen chancer,,de små hunde er altså ret følsomme

  • #14   23. aug 2011 ville være rart med en up date fra trådholder

  • #15   23. aug 2011 Update, skal i da få:) Hun har fået A38 i maden her til frokost, slubre smaske og smiske:D Jow det var et hit, dog blev alle kuglerne slikket rene, men hun spiste:) Så det får hun lidt af på i aften også, og en smule leverpostej evt. Vil jo gerne hun begynder at spise sin mad ordenligt:) Og som sagt tidligere, hun skider og tisser normalt og er fuld af liv, og rigtig hvalpefræk;)

  • #16   23. aug 2011 Så skal hun nok bare have lidt tid til at falde til ro hos Jer og så begynder hun nok også at spise kuglerne.
    Sid hos hende når hun spiser, så hun ikke føler sig ene og forladt. Det kan hun godt vænnes fra igen senere. Jeg står nu altid lige i nærheden når mine hunde spiser, medmindre de har fået spredt foderet på græsplænen - så må de klare sig selv.


Kommentér på:
Hvalp vil ikke spise..

Annonce