{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hvalp vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Maggie har, siden den dag vi hentede hende, ikke villet spise, de mængder mad hun egentligt bør.
Vi har givet hende noget i en uge, og når der er gået 5-8 dage går hun helt fra foderet. Sommetider går der endnu kortere tid.
Sådan har det kørt siden vi fik hende, og nu har hun tabt sig smiley i onsdags vejede hun 2,46 kg i går vejede hun 2,4 kg lige ud.
Nu er det sådan at vi vejede hende ude ved dyrlægen i går, og vi fik noget foder med hjem, vi skulle prøve.
Hun har spist langt under halvdelen af, hvad hun egentligt bør, og her til aften næsten ingenting.
Hun er ellers frisk, fræk og frejdig, men hun sluttede på antibiotika, grundet formodet urinvejsinfektion, i går.
Er bare ved at være godt bekymret.
Tænker umiddelbart mit spørgsmål til jer er:
Dyrlæge i aften, eller i morgen? Samt har nogen af jer, prøvet noget lign?
Hun fylder 15 uger fredag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp vil ikke spise
  • #1   6. sep 2016 Jeg ville se tiden an.. hun spiser .. og mængde på pose er vejledende. Ingen raske hunde sulter sig ihjel, så hold øje og hvis hun taber sig yderligere så kontakt til dyrlæge.

  • #3   6. sep 2016 Ved egentlig bare, at hun er noget mindre, end normen... Hun har heller aldrig været hvalpetyk, mens vi har haft hende, nærmere til den tynde side.. smiley

  • #4   6. sep 2016 Hvalpe skal ikke være hvalpetyk... Det skal være slanke.

  • #5   6. sep 2016 Også som 8 ugers?

  • #6   6. sep 2016 Jeg tænker at I gør hende en bjørnetjeneste ved at skifte rundt i foder og tilbyde hende anden kost.
    Find et godt foder og tilbyd hende det i et kvarters tid.
    Spiser hun ikke, er hun ikke sulten nok. Vent nogle timer og prøv igen.
    Hunde lærer lynhurtigt at de ikke behøver æde deres mad, fordi ejer tilbyder et alternativ.
    Nogle hunde er småtspisende og her kan råt kød eller et højenergifoder være løsningen.


  • #7   6. sep 2016 da jeg fik min den ældste ( hun var da godt nok 19 måneder) var jeg nok gennem 10 forskellige tørfoder mærker .... det gik et par dage, og så gad hun ikke mere ....

    til jeg så gav hende noget råfoder, det var lykken .... så spiste hun og med tiden begyndte jeg at give tørt nogle dage og råt andre .... det fungerer fint ....

    af og til koger jeg også noget mad med enten kylling, eller fisk, søde kartofler, squash, gulerødder mm ..... så varierer en del .... det er som om at efter hun først fik appetitten gearet, så spiser hun hvad som helst .....


  • #8   6. sep 2016 Det er netop det vi har gjort hver gang, men når hun så taber sig, og ikke spiser i to døgn, bliver vi bekymret...

  • #9   6. sep 2016 Du nævner at hun har tabt sig 6 g... Det er jo minimalt.

    Tror I skal se tiden an og slappe af... hvis hunden er frisk og glad er det mere jeres behov for mere mad end hundens.


  • #10   6. sep 2016 60 g har hun tabt sig

  • #11   6. sep 2016 Du har selv skrevet 2,46 og 2,4?

  • #12   6. sep 2016 1 kg = 1000g


  • #13   6. sep 2016 Hvis vi skal tage den helt korrekt skulle der egentligt stå 2,460 og 2,400 så har du vægten i g.

  • #14   6. sep 2016 Ok.

    Jeg ville stadig slappe af.. Hunde sulter ikke sig selv, hvis de er raske.


  • #15   6. sep 2016 Ok tak..

  • #17   7. sep 2016 Ja ja Maj-Britt, men hvor stopper man så? Hunden vil bare fortsætte sin vane med at ville have mere og mere og nyt og nyt. Til sidst lever den af torskerogn, fordi der kun ryger én foderpiller med i maven ved den metode.
    Og det er virkelig ringe næringsværdi.
    Igen - bjørnetjeneste.

    Det er altså en hund. Ikke et barn.
    Der findes masser af produkter til kræsne hunde, som giver god næringsværdi.


  • #23   7. sep 2016 Jeg fatter ikke , hvorfor en hvalp / hund absolut SKAL æde de kedelige tørre piller hver evig eneste dag hele dens liv ... uden at der må komme lidt lækkert " på toppen "
    Jeg har altid kommet lidt lækkert i ---> .... tun ... kyllingetern ... ost ... makrel ... torskerogn .... vådfoder ... lidt rester fra middagsbordet eller måske bare lidt revet gulerod .

    Og jeg har aldrig gennem 52 år , haft en hvalp / hund , med spisevægring .

    Prøv selv kun at spise tørre tvebakker 3 gange om dagen hele livet .... pyh for pfyffer ... smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #27   7. sep 2016 Måske du kunne få det til at lugte lidt mere? Hvis det er tørfoder så hælde lidt kyllinge boullion udover det? blande lidt andet lækkert ned i, bare så tørfoderet lugter af kylling/frikadelle/hvad I nu lige har.

    Hunde lever jo med deres snude, så det er synd at de ikke får lidt der river i den engang imellem. Noget af det bedste Albus ved er stinke-frikadeller fra Netto, eller stinke-kyllingefiletterne. Jo mere jeg gagger ved lugten, desdo vildere er han for at få tænderne i det smiley


  • #32   7. sep 2016 Hvis der er noget, der er befængt med myter, så er det dælme hundefoder *GG*

    Og helt ærligt, de kan tåle det meste og også leve af det meste, så det går nok smiley

    I forhold til det med den småtspisende hund - argumentet om at en rask hund ikke sulter sig holder ikke.
    Nogle hunde er ekstremt småtspisende og det giver alle mulige irriterende problemer. Og med en hvalp, bliver man nødt til at gøre noget, når den taber sig.

    Jeg har ingen skrupler ved at hælde noget superlækkert henover maden - det vigtige er, at skidtet bliver spist....

    Jeg vil anbefale en anden ting, nemlig at lege med hunden lige inden spisetid og gerne fodre på en anden måde end i skål.
    Det kan nogle gange trigge appetitten - det bliver mindre overvældende på den måde og legen før stimulerer sult.

    Så prøv smiley


  • #35   7. sep 2016 Jeg har heller ikek nogen skrupler ved at hælde et eller andet over tørfoderet hvis vovse ikke vil spise det og er lidt en kostforagter. MIn gamle Carlson var ikke ligefrem noget madøre. Han var radmager som hvalp og unghundnd og spiste kun lige til toppen af sulten var væk. Vi lavede ofte brun sovs (på gammeldags facon med en god kraftig stegesky) og havde stående i køleskabet til hunden. Han fik en deciliter over sin mad og så røg maden ned. Havde vi ikke andet kunne han også vældigt godt lide Bearnaice. Det var først da han var 6 år gammel at han pludselig besluttede at han forresten godt kunne lide mad og begyndte at kaste sit tørfoder indenbords - det skete nærmest fra den ene dag til den anden.

  • #36   7. sep 2016 Hun skal scannes i blæren fredag, da der ingen bedring har været ift. antibiotika behandling, så nu må vi se, hvis hun har smerter, kan det jo være derfor hun ikke spiser...
    Men pas, ved det ikke, kan ikke tale for Maggie..


  • #38   11. sep 2016 Scanningen viste ingenting, men hun er kommet på en ny slags antibiotika, efter dyrkning af urinprøve, hvilket vi håber kan gøre det.


  • #40   12. sep 2016 CEFA-CURE VET 50 mg
    En halv to gange om dagen...
    Hun har fået det siden lørdag...
    Hun har det som altid, frisk men spiser ikke rigtigt, hyppige tissetåre, og betændelse dernede.


Kommentér på:
Hvalp vil ikke spise

Annonce