{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Frygtelig start på dagen:-( {{forumTopicSubject}}

Imorges gør jeg som jeg altid plejer og lukker Diva ud i haven. Haven er hegnet ind med 1.80m hegn. Idag sker det så at naboens kat er kommet ind i haven uden at jeg har opdaget det.. Diva får self fat i katten og årh gud nogle forfædelige minutter.. Katten får kradset Diva så hun slipper og jeg kan få fat i hende. Hun står bare helt stille og har fået et mærke på næsen som bløder..

Jeg løber ud for at finde katten som jo for længst er væk. Jeg går grædende over til naboen og fortæller hvad der er sket. De er heldigvis forstående og siger at det er kattens egen skyld når den har valgt at gå ind i indhegningen.. Men puha er stadig helt chokket..

Nå, jeg går så ind til Diva igen og vil rense hendes næse. Finder så ud af at hun har blod bag øret og på brystet. Får det hele renset og tror det meste er fra katten?:-(

Selvom jeg ikke bryder mig specielt meget om katte er jeg godt nok ked af det.. Har været ude at lede igen men jeg kan ikke finde den:-(

Suk, en hård start på dagen:o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frygtelig start på dagen:-(
  • #1   23. aug 2011 Jeg kan godt forstå, du er chokeret, men det er jo ikke noget, man lige tænker over, når man åbner døren. Desuden er der vel næppe nogen, der gennemtjekker sin egen have, inden man lukker vovsen ud ... Det, jeg mener er, at du selvfølgelig er helt uden skyld i det, men flot du lige kontakter naboen!

    I går var jeg ude og aftenlufte Buddy, og havde jeg ikke holdt rigtig fast i snoren, var han løbet fra mig, da han så en kat. Han plejer aldrig at gøre det, men han kastede sig frem i snoren smiley

    Så uheld sker, men hver glad for at der ikke skete mere ... Det lyder til, at katten havde alle 4 ben og at Diva er blevet eftertjekket også smiley


  • #3   23. aug 2011 Jeg ved egentlig os godt at det ikke er min skyld, har det bare så dårligt med det:-(

  • #4   23. aug 2011 Siger som Pia, du ser aldrig den kat i din have igen.
    Ka godt forstår du er chokeret, men det er kattens egen skyld.


  • #5   23. aug 2011 Puha, det må være grimt =(
    Har en gang oplevet katten ikke kom over hegnet i vores have, men da den stod stille vidste Nala så ikke riiigtigt havd hun skulle gøre - morss superkloge bulldog ;o)


  • #6   23. aug 2011 Kællingemor: Haha, mors hund:-P Her løb både kat og hund:-/

  • #7   23. aug 2011 Det har Nala også altid gjort, og frygter den dag hun får fat i en kat. Så blev kun glad da tumpen stod stille og gloede dumt på katten =D
    Håber da ikke Diva's morgenmad er kommet slemt til skade =(


  • #8   23. aug 2011 Øv en start på dagrn
    Men ja selvfølgelig slet ikke din skyld, og så vidt jeg ved oven i købet kattejerne der skal betale hvis din hund skulle til dyrlæge efter sammenstødet


  • #9   23. aug 2011 Æv altså, kan godt forstå du er chokeret, vi er jo alle dyrevenner, og det er da bestemt ikke sjovt at se på!
    Vi må håbe katten er okay, så den ikke sidder og lider et sted.
    Kram til dig!


  • #10   23. aug 2011 Sikke en oplevelse. Jeg håber katten bliver fundet og ikke ligger og lider et sted. At gi katten skylden, er da ude i hampen... Her må det da være den stakkels kats ejer der skal gokkes i hovedet og lære at tage ansvar

  • #11   23. aug 2011 JA, en grim oplevelse, men det er ikke din skyld, du har ikke gjort noget forkert og det har din hund heller ikke.
    Og flot at du gik over til katteejeren og fortalte om episoden, så de er orienteret.

    Håber katten er OK, men he he den kommer nok ikke på besøg igen ;-))


  • #12   23. aug 2011 Annelise
    Hvem giver katten skylden ?


  • #13   23. aug 2011 Ej ved sgu ikk helt hvad jeg skal skrive til det her??
    men kan forstå på holdningen at hvis jeg, lukker min Rotte i haven i morgen tidlig og naboen gravhund står der, er det okay han nakker den?
    Eller er det kun okay hvis det er katten?

    Kan slet ikke forholde mig til at det er okay, hunden nakker andre levende væsen.


  • #14   23. aug 2011 Bettina
    Hvor læser du det?


  • #15   23. aug 2011 Bettina: jeg har på INTET tidspunkt sagt det er OKAY!!

  • #16   23. aug 2011 Bla bliver der skrevet : Du har ikke gjort noget forkert, din hund heller ikke.

    Diva: Nej kan godt læse du ikke synes det er okay.

    Men jeg læser det som om flertallet afdem der kommentere mener at det ikke er så forbudt at hunden nakker en kat, derud af kommer min spørgsmål om holdningen også gælder hvis det er naboens hund der står i haven.


  • #17   23. aug 2011 Tror det var mig der skrev det der - og jeg må sige, mine hunde går ud og ind fra haven dagen og aftenen lang, jeg går ikek ud og tjekker haven 100 gange om dagen. Komemr der en kat i vores have bliver den jagtet, så den må holde sig væk - kommer der en hund vil mine hilse på den - om de er venlige eller vrede kommer an på hunden der komemr på besøg.

    Meen som udgangspunkt mener jeg, at kommer der frememde dyr på vores matrikel der er indhegnet, jamen så vogter mine hunde på deres territorie - og så må de fremmede dyr se at forføje sig væk.


  • #18   23. aug 2011 Min den gammel hund kan ikke li små hunde, tilfældet vil at, vores nye naboer har en del små hunde, som ind imellem vivler rundt her, jeg er meget obs på om de er kommet indi haven hos os, da jeg overhovedet ikke kan have, hvis Ozzy skulle få fat i en af dem.
    I min verden er det No Go at vores tamhunde uden grund, skal fare i flæsket af et andet levende væsen, uden grund.

    Og jeg er da så sikker på at hvis naboens hund, mister livet i min have af min hund, så har vi en frygtelig ballade.
    Hvorimod holdningen oftest er at er det en kat, så er det nok det man må forvente?

    Den holdning har jeg meget svært ved, måske fordi jeg elsker mine katte på lige fod med mine hunde.





  • #19   23. aug 2011 Hvis en kat kommer ind i en have med hund, så må de jo tage hvad der kommer. Normalt når en kat at komme væk - den har det fint med at klatre.
    Man kan ikke holde katte inde på et bestemt område, de fungerer ikke som hunde.
    Det er ikke din "skyld", men det er da ikke behageligt.

    Forøvrigt er kat et dejligt dyr, så hvis i har aversioner mod kat, så prøv at komme over det.


  • #20   23. aug 2011 Bettina
    har det lige som dig, men normalt når katten heldigvis væk.


  • #21   23. aug 2011 Bettina
    Tror det kommer sig af at de fleste katteejere med vilje lader deres katte rende på må og få, hvor i mod med hunde er det et uheld hvis den er kommet ind i andres have, det gør ikke at kattene fortjemer det, men der render så mange katte rundt at det er umuligt at holde øje med, jeg har mindst 8 forskellige katte igennem min have i løbet af en dag, nu er min hund så ligeglad, men han er så selv blevet revet i øjet af en kat i vores egen have.

    Og skulle din hund fx æde en anden hund i din have ville det være forfærdeligt (lige som hvis det var en kat) men stadig ikke din skyld


  • #22   23. aug 2011 Ditte
    Man lader egentligt ikke sin kat "med vilje" rende på må og få. Det er kattens natur.
    En kat har et teritorium på omkring 1 km2 - 1.000 villahaver.
    De indretter sig så sådan, at de helst ikke møder andre katte på vejen.


  • #23   23. aug 2011 Peter
    Jo når man lukker en kat ud uden snor eller i voilliere så er det med vilje


  • #24   23. aug 2011 Du har pligt til at holde din kat på egen grund lige så vel som du har med din hund

  • #25   23. aug 2011 smut lige en tur forbi dyrlægen efter noget pencilin:-( har prøvet det en del gange desværre, og hver gang er der gået betændelse i det kort tid efter:-( Man skal altid ved hunde eller katte bid gå til dyrlægen:-(

  • #26   23. aug 2011 Jeg ville også sige, at du lige skal have noget pencilin til Diva..

  • #27   23. aug 2011 Bettina:

    Nu er det de færreste små hunde der kan komme ind, når du har et 1.80 hegn op. Vi har også 1.80 hegn op. Og er ret sikker på naboens Chi, ikke kommer ind over. Men katte kan. Og jeg nægter at lave en voliere (staves) til mine hunde, for at beskytte nogle af de katte herude. Mine hunde er forsvarligt lukket inde, og hegnet er højt nok, til at holde de flest uvedkommende væk. Får en kat vildledt sig over, ja så håber jeg for den, enten jeg har set den først, eller den er lige så hurtig til at hoppe ud. Dog kigger jeg ikke hele min have igennem, for at se om der skulle sidde en kat.
    Diva: sikken grim og irreterende oplevelse. Men det er ikke din skyld!


  • #28   23. aug 2011 Vil lige komme med en update på det hele:o)

    Katten er ikke kommet hjem endnu.. Har været ude at lede uden held. naboen har åbenbart set den gå rundt men den ville ikke komme hen til ham..

    Diva har som sagt en masse små sår og har i sammenråd med dyrlægen renset det og skal self holde øje med det.

    Jeg er dybt ulykkelig over situationen og jeg synes det var frygtelig at stå der imorges og være vidne til det. Det er først nu jeg kommer til at tænke på at Diva egentlig er heldig med at han ikke fik kradset hende i øjnene.

    Jeg synes på ingen måde det er fedt at det skete, men som Ina skriver, så nægter jeg altså at bygge tag på min have.. Hegnet er så højt som det må være.

    Jeg forstår bare ikke hvad han skulle i min have!! han har tit siddet på rækværket og holdt øje, ligesom om han godt vidste hun er der.
    Naboen har for et stykke tid siden fortalt at hende der boede her før mig plejede at fodre deres katte. Af samme grund har jeg sjældent mine vinduer ud til vejen til at stå åbne, for kattene var vant til bare at gå ind til den gamle lejer.. DET vil jeg så ikke risikere:o(

    Tusind tak for jeres søde ord:o)


  • #29   23. aug 2011 Ina T : Jeg har ikke et 180 cm højt hegn omkring min have. jeg har faktisk ingen hegn, da mine hunde ikke går nogensteder og ikke er i haven uden opsyn.
    Men jeg synes, stadig ikke det er iorden, at mine hunde, på nogen måde, nakker andre dyr, om det er hjemme eller ude.

    Ved slet ikke hvordan vi ville reagere hvis det skulle ske, tror jeg ville miste en del, for den af mine hunde der kunne finde på det, samt finde det svært at stole på den igen !


  • #30   23. aug 2011 Men hunden er da et rovdyr og har stadig nogle af de instinkter intakt.

  • #31   23. aug 2011 Bettina:

    Jeg ville nu også synes det ville være frygteligt, hvis mine hunde nakkede et andet dyr. Men jeg ville aldrig miste tilliden til dem, og stadig elske dem lige højt.


  • #32   23. aug 2011 Begge mine er opvokset med katte, fælles kurv, legetøj, ja alt med kattene.. Plus de aldrig er blevet opfordret til at tage katte.. Ingen af mine ser en kat som et bytte, hvilket jeg er overbevist om, i store træk, er vores holdning der skinner igennem..
    Men forskellige er vi alle, og nogen synes jo det er sjov deres hund flår katte..
    Her skal det bare ikke ske, så kommer hunden med hjem i en sæk.
    Synes det er så sygt, når man opfordre sin hund til det.
    Ved godt denne tråd, overhovedet ikke, har noget med det at gøre, tværtimod, er Diva jo ked hvad der skete.


  • #33   23. aug 2011 Bettina:

    Nu synes jeg der er stor forskel på at bevidst sætte sin hund efter en kat, og synes det er sjovt at hunden flår den,. Det synes jeg også er sygt! End at lukke sin hund ud i sin forsvarligt indhegnet have, hvor der tilfældigvis er en kat der har forvildet sig ind, og der opstår en meget uheldig situation.



  • #35   24. aug 2011 Vores have er også forsvarligt indhegnet..... og forvilder der sig en kat herind, bliver den også ædt.....(eller kommer voldsomt til skade) vi har aldrig opfordret Nala til at jagte katte, men hun HADER dem....

    naboen har en stor rød hankat.... men han er heldigvis ret realistisk omkring, at det KAN ske, at den en dag kommer til skade herovre...

    jeg bryder mig egentlig ikke om katte... men ville alligevel have det rigtigt dårligt over der, hvis vores hunde fik fat i en...

    men det er vores have, og den er hegnet forsvarligt ind (ligesom Divas) og så kan man ikke rigtigt gøre mere.. hundene har sq ret til at være i deres egen have....


  • #36   24. aug 2011 Ej Bettina, undskyld mig, men det er sku en lyserød verden at leve i! Hunden er og blir et rovdyr og nogle instinkter kan man ikke forvente de ikke har mere bare fordi vi har gjort dem tamme..
    Jeg har ALDRIG opfordret Diva til at jagte nogen form for dyr, men på trods af det har hun et stort jagtinstinkt.
    Jeg har overhovedet ikke mistet tilliden til hende, men jeg har self ondt af katten. Jeg synes da på íngen måde det var et fed oplevelse og jeg håber snart katten kommer hjem i live.

    T&M Hysted: Jeg er SÅ enig:o)


  • #37   24. aug 2011 Altså, derer da en kæmpestor forskel på at sende sin hund efter en kat bevidst og så lukek sin hund ud i haven, hvor der så er en kat der har trængt sig ind!!!

    Vi har ikke kat, så for mine hunde er katte noget man jager væk. Jeg ved de ikek vil gøre katten noget hvis de kommer tæt på, for det har de været nogle gange. de stopper forvirret op når katten stopper sit løb og vender sig om, og så fortrækker mine hunde. Men skulel der ske det jeg ikke kan forestille mig sker, nemlig at de slår katten ihjel elelr skambider den, jamen så er der ikke noget at gøre ved det. Jeg vilel være ked af det og forskrækket ligesom TS, men så var det også det.


  • #38   24. aug 2011 Ville bare lige fortælle at katten lever.. Han har fået nogle skrammer og er sef omtumlet.. men han lever:o)

  • #39   24. aug 2011 Miriam: WHAT??:o)

  • #40   24. aug 2011 Haha oki så:o) Så drømmen havde ikke noget med mig at gøre? du er bare glad til at stå op og få en positiv "oplevelse":o)

  • #41   24. aug 2011 SÅDAN:o) Nu fattede jeg det:o)

  • #43   25. aug 2011 jeg her helt enig med hysted
    og man kan altså ikke bebejde en hund at den har instinkter.

    vores gamle schæfer ELSKEDE vores katte, sov med dem og vaskede dem, men kom der en fremmed kat på grunde, der så oven i købet løb, ja så løb han altså efter


  • #44   25. aug 2011 Jeg kan virkelig ikke se sammenhængen mellem denne tråd, og at sende sin hund efter en kat med vilje?

    Jeg tvivler på, at der sidder nogen herinde, der synes det er fedt, hvis deres hund tager en kat - men det betyder da ved gud ikke, at man skal hegne hele sin have ind med tag, for at undgå risikoen.

    En hund er et rovdyr, lige meget hvor meget vi prøver at benægte det, og pakke det væk.

    Og at de er vokset op med katte har intet at sige. Jeg kender flere, hvis hunde er vokset op med katte - som alligevel ville nakke en fremmed hvis den kom ind i haven.


Kommentér på:
Frygtelig start på dagen:-(

Annonce