{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Min hund døjer med maven {{forumTopicSubject}}

Min hund på 1 år har den sidste tid døjet med sin mave.
Det startede med lidt let tynd mave hvor jeg opdagede en lille bitte smule blod. Dyrlægen blev kaldt og hun blev behandlet for en tarminfektion. Hun havde let feber men var ellers helt normal.
Efter ca. 14 dage var det så galt igen.. let tynd mave en enkelt gang med en lille bitte smule blod (frisk blod) og 2 opkastninger dagen efter. Jeg tog til dyrlæge igen og dette er en uge siden. Her blev hun undersøgt igen, en afføringsprøve blev lavet men den viste ingenting. Hun er på pencillin igen og skånekost - nu har hun i en uge fået kylling, ris og havregrød. Jeg startede stille op igår med Royal Canine Intestinal (skånefoder) men her til aften kaster hun så sit mad op igen.. Det var hundemaden der kom op i hele stykker og en anelse af kyllingen.
Jeg er ved at blive vanvittig for jeg vil så gerne have at hun får maven iorden igen.. Hvad skal jeg stille op?
Det skal siges at hun gennem hele forløbet har haft det godt - hun har tabt sig lidt men har også taget på igen...Hun leger og spæner rundt som altid men jeg holder nøje øje med hende og hun får ikke lov til at spise græs... Nogle gode råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund døjer med maven
  • #1   24. aug 2011 jeg ville søge dyrlæge igen......

  • #2   24. aug 2011 enig smiley

  • #3   24. aug 2011 Min hund er ikke "mærket" af det men jeg har selv tænkt på om den kunne være en form for allergi.
    Havregrød og ris og kylling kaster hun nemlig ikke op!
    Jeg spørger dyrlægen i morgen! Tak for dit svar


  • #4   24. aug 2011 Teitur: Hvad får din hund så af mad idag?


  • #5   24. aug 2011 Teitur:

    Emma fik også Royal Canin hypoallergi efter første omgang ved dyrlægen. Min mors gravhund er nemlig allergisk i huden, så vi prøvede med hypo til emma lige efter.. Det kastede hun op.. Jeg er nok lidt pylret for hun har jo kun kastet to gange sidste onsdag og så igen her til aften. Det kan jo også være tilfældigt men jeg er da obs på hundemaden!


  • #6   25. aug 2011 Har du prøvet, at bløde tørkosten op? Hvis det virker, så blød det mindre og mindre op, sådan lidt efter lidt, så maven vender sig til det mere "hårde" foder, stille og roligt.

    Jeg har selv en som døjer med maven, men han får I/D og A38 over det (ellers gider han ikke spise ret meget) og det hjælper ham. Men jeg blødte hans mad op, når han gik fra skånekost (dåsemad) til tørkost, altså inden han fik I/D som fuldkost altid, men han spiste selv meget lidt, så hans mave vænnede sig til det stille og roligt. Ellers kunne han også godt kaste op igen efter en tur på blød skånekost.


  • #8   25. aug 2011 Myr M:
    Tak for dit svar - det er også sådan noget som jeg har gået og håbet kunne være årsag. Jeg har talt med min dyrlæge nu her kl 7 (man er vel en pyller) og han sagde at jeg skulle slå koldt vand i blodet og ikke bekymre mig - jeg kunne som du siger bløde maden lidt op - det må man altid gerne gøre. Derudover sagde han at det ikke var ualmindeligt at en hund kaster op en gang om ugen.
    Hun spiste også ret hurtigt igår og maden kom jo op i hele stykker så jeg prøver at knuse maden lidt og bløde det op. Hun fik havregrød i aftes og det kom ikke op, så jeg holder mig til den teori at hun har spist for hurtigt og måske en anelse for meget..
    Men tak for jeres indlæg - det beroliger lidt når man er i syv sind.

    Palle P. Du kan tro jeg har forsikring, og en rigtig god en endda. Emma er forsikret så alt er dækket incl medicin og genoptræning hvis sådan noget skulle komme på tale engang. Jeg har haft hund i mange år og kan kun anbefale folk at tegne en forsikring så man ikke skal stå med økonomiske kvaler når ens bedste ven er syg! Den bekymring er unødvendig oveni.


  • #10   26. aug 2011 ja, nu tager vi til dyrlæge igen. Hun skal i røntgen i dag så må vi se hvad det viser. Jeg tror selv hun ikke kan tåle foderet. I nat har hun kløet og kløet og tilsidst kastede hun op. Hun har fået hunde maden i to dage.
    Jeg er bare så bekymret.


Kommentér på:
Min hund døjer med maven

Annonce