865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Tanker fra en bekymret hundeejer (meget lang) Tanker fra en bekymret hundeejer (meget lang)

Jeg vil prøve at dele mine oplevelser med mine hunde med jer andre, for på den måde at høre om jeg er den eneste som er ret hysterisk på min hunds helbred. Jeg oprettede et emne forleden dag som omhandler min elskede lille 1 årige blandingshund Emma. Emma har haft en del bøvl med maven og jeg har nu været afsted til dyrelægen 3 gange. Jeg opdagede en smule blod i hendes afførring i forbindelse med lidt tynd mave. Det var små blodpletter men jeg reagerede med det samme og tog til dyrelæge. Her bliver det behandlet som en tarmbetændelse da hun har let feber - hun går på skånekost og får antibiotika. 14 dage senere er der igen små bitte blodpletter i afføringen. Jeg sætter hende på skånekost i dialog med dyrelægen. Det går godt men efter en uge kaster Emma op. Jeg tager til dyrelæge igen og hun bliver sat i behandling igen. Hun har tabt sig lidt og jeg skal følge en kostplan. Emma tager på og har det godt men hun har kastet op igen lige som jeg starter med hundemaden igen.. første gang tænker jeg at det kan være tilfældigt men da hun kaster op igen dagen efter kører jeg igen til dyrelæge og her får vi taget et røntgenbillede og dette er helt fint. Der er ingenting galt. Hun fik også lavet afførringsprøve og resultatet var fint.. ingen bakterier der og ingen orm Vi er nået frem til at hun kan have det som hedder foderintollerance eller også er hun bare en af de hunde som er sarte ved foderskift.. Dette startede da jeg skulle skifte fra junior til voksen mad, så nu skal jeg til at finde ud af hvilket foder der vil være godt til hende. Men er jeg for pylret, hun har jo på intet tidspunkt været skidt tilpas, man kan absolut intet mærke på hende. Hvis ikke man skulle samle hundelort op efter sig havde jeg nok aldrig opdaget de små prikker blod..

Min anden hund Nanna døde sidste år 24. september. Hun var schæfter og 11 år gammel. Hun var jordens bedste hund og jeg savner hende utrolig meget. Hun var igennem mange ting bla. en mavedrejning og hun blev aflivet fordi hun fik store problemer med maven til sidst. Hun kastede op - fik antibiotika og blev helt frisk men blot en måned senere var den gal igen og hun sad op af mig og jeg kunne se i hendes øjne at hun var udkørt. Jeg tog den svære beslutning og hun fik fred. Det var så hårdt og det er nok derfor jeg nu reagerer så volsomt og bare vil have fundet ud af hvad min nye dejlige hund kan fejle.
Hun er jo kun et år og dyrlægen siger jeg skal slappe helt af og hun nok skal komme sig..
Bare lidt tanker.. men er der nogen som kan følge mig?
Er det ikke okay at være pylret med sin hund når man nu har haft grumme erfaringer med den gamle hund?

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gorenje opvaskemaskine viser fejl F11 på display 1.120 kr.
  • Reoler op og hænge 500 kr.
  • Toilet løber konstant 2.200 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Havearbejde for to friske gutter 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tanker fra en bekymret hundeejer (meget lang)
  • #1   26. aug 2011 Kan sagtens forstå dig. Har det ligesom dig. Jeg er lige så plyret og havde jeg ikke været det havde jeg ikke haft Luna i dag. Hun har også altid haft problemer med maven.

Og en nat gik det helt galt. Kunne bare se på hende hun ikke havde det godt. Hun begyndte at trække sig væk, og vandrede meget frem og tilbage. Jeg sov ikke, da jeg lå og holdte øje med hende, så jeg opdagede heldigvis at hun blev meget oppustet i maven. Så der vidste jeg straks at det var nu vi skulle af sted. Ringede til dyrlæge vagten, men han sagde bare at jeg skulle tage det rolig og give hende noget A38. Det ville jeg ikke høre på så jeg lagde på. Og så ringede jeg til en anden. Og han blev vores redning. For han konstatede at det var en mavedrejning. Så jeg så ikke Luna de næste 5 dage, hvor hun blev behandlet, men snakkede med dyrlægen time og time, om hvordan det gik. Og så kom dagen hvor vi fik at vide at Luna hun overlevede, Dog blev vi enige om at Luna skulle ha' fikseret mavesækken så det ikke kunne ske igen. Så vi fik en meget træt og afkræftet hund hjem, jeg græd da jeg så hende men det var mest af glæde og så af chokket. Men i dag lever Luna i bedste velgående. Hun skal dog leve på skånekost resten af sine dage, men ellers er der intet og mærke.

Så det korte af det lange hsvde jeg ikke været "pylret" så var hunden død smiley Så forstå dig godt.

• #2   26. aug 2011 Christina D
    uha mavedrejning er en grim grim ting. Som beskrevet havde min gamle hund det og hun overlevede også kun fordi jeg var lynhurtig. Hendes far havde også mavedrejning - faren til hende havde mine forældre så jeg havde set det tidligere.. Det ser så grimt ud men det gik også godt for dem begge. Nanna havde det som 8 årig og blev 11 år - Bonzo hendes far havde det som 2 årig og blev også 11 år.
    Håber da at du tog kontakt til den første dyrlæge og gav han en ordentlig skideballe. Mage til frækhed!!!

• #3   26. aug 2011 kan bestemt også godt forstå dig, en ting er at man er bekymret, en anden ting er at man næsten ikke orker at starte forfra når man lige har haft et forløb med en gammel hund og så tror at når man får ny så skal man da ikke lige starte med at rende til dyrlæge hele tiden.

Vores Dafne døde i januar efter næsten 1 år hvor vi var til dyrlæge og mange undersøhgelser hele tidenm hun havde problemer med blæren, nu har vi så fået 2 nye hunde og den ene er nu på det 3. præparat mod blærebetændelse fordi medicinen bare ikke virker, og vi synes det er møg synd for hunden, men har nok også lidt ondt af os selv da man jo netop tænker at en ung hund ikke skal blive syg sådan lige med det samme. den anden hund vi har taber sig og har ondt i ryggen og er nu på smertestillende, så jo forstår dig bestem t godt... man vil gøre alt for hundene men vil også bare så gerne så at det hjælper og hundene får det gidt så man kan få en normal hverdag med dem som jo var det man håbede på.

Kommentér på:
Tanker fra en bekymret hundeejer (meget lang)

Annonce