{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.103 visninger | Oprettet:

Jagter fugle {{forumTopicSubject}}

Milo er efterhånden intensivt begyndt at jagte fuglene i haven, og det er for voldsomt.

For et par uger siden tog han en solsort og lige nu røg han på en due og nåede desværre at skade den så meget inden vi nåede derud, at kæresten måtte aflive den.

I starter sagde vi ikke noget til når han løb efter fulgene, for han løb bare lidt efter og gøede af dem.
Men siden det med solsorten har vi sagt NEJ når han jagtede dem, men uden held kan jeg så se.
Vi måtte virkelig råbe højt før han slap duen.

Hvordan kan vi træne det af ham?
Godt nok er han jo jagthund, men ikke ligefrem på fugle...

Håber virkelig i har nogle forslag...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagter fugle
  • #1   29. aug 2011 Men det må kunne trænes væk? Det duer jo ikke, så skal jeg have ham i snor konstant i haven. Det er uholdbart både for hunden og mig smiley

• #3   29. aug 2011 En jack russell er jagthund på alt der bevæger sig. Men sæt en lang snor på ham, når han er i haven. Og lad være med at lade ham være alene ude. Ser i en fugl, så råb nej, og ellers hold fast i snoren, så han ikke får held med at fange fuglen. Og lær ham en nej kommando, så den sidder fast. Min egen jack russell jager ikke med fuglene mere,nok fordi jeg hver vinter fodre fuglene ved stranden og på fælleden. Der har han lært at fugle ikke er jagtbart vildt. Dette gælder dog ikke fasaner, men der gør han som en stående hund, tager kortvarig stand, rejser fasanen og kommer selv tilbage. Men det er hårdt arbejde, skulle jeg hilse og sige

• #4   29. aug 2011 Så må vi have sporlinen frem igen.
    Han kan nej-kommandoen til punkt og prikke - pånær når han jager fugle!, og pindsvine... Men dem dasker han dog bare til..

Det er da hæsligt at han jager dem så meget nu. Altså døde de med det samme, så var det da knap så slemt, men det gør de jo ikke smiley
    Puha altså.

• #5   29. aug 2011 Min hund fanger mus, hvis han kan nå det, de er hurtige. Men de er tendøde med det samme, og det tror jeg også en fugl ville være. han er i den grad jagthund, at selv en stor kronhjort ville han gå på, hvis han fik lov. Det gør han så ikke.
    Men jeg har set ham stille et rådyr, så det var klar til afskydning, og det har han ikke lært. Så jagtgener, det har han, og så må jeg jo bare træne ham til ikke at jage med råvildtet. Det er nu også umuligt, for han har ikke gået løs siden han fandt det

• #6   29. aug 2011 En mus tror jeg også dør med det samme hvis han fanger en, men fuglen er jo lidt større.. Især en due. Men jeg håber bare at vi kan lære ham det.

Han skulle jo gerne kunne være i haven uden opsyn.

• #7   29. aug 2011 Jeg vil mene at tricket må være at sige "nej" INDEN han når at tænke på at jage fuglen. Altså i det MEGET korte øjeblik fra han får øje på den til han når at tænke på at løbe efter den. Og så selvfølgelig rose når han lader den være og tager kontakt til dig.

• #8   29. aug 2011 Ja der er jo nok ikke andet for. Det må vi i gang med.

• #9   29. aug 2011 Og husk at rose, rigtig meget, når han gør det rigtige. Og aldrig skælde ud, ignorer det forkerte og ros det rigtige, så skal det nok lykkes

• #10   29. aug 2011 En Jack russel er jo lavet til at slå ihjel!! Han gør hvad han er programeret til! Så at skælde ham ud for det ser jeg som en dåprlig løsning. Det er nu en gang den type hund i har valgt! Undskyld min hvis jeg virker pissimistisk, men bliv ikke for skuffet hvis ikke det lykkes at vende den af med det! Ellers er jeg da helt enig med Maj-britt, i de øvelse hund nævner! Lang snor på.. Retter han sit fokus mod en fugl, har du lidt af en udfordring i at være mere interessant. Jeg tænker at et stykke skind og en ruskeleg hvor han vinder "byttet" de fleste gange, kan være det du kalder ham ind til! Pøj pøj. Det for i brug for;-)

• #11   30. aug 2011 Ellers må vi jo have hegn over haven smiley

• #12   30. aug 2011 Min mops har også en forkærlighed for at jagte de flyvende bæster *G*

Jeg har lært at "fange" hende LIGE inden hun tonser efter den - Med ROS - "iiih hvor er du dygtig - kom og få en godbid" - det har hjulpet ekstremt hos os - Nu sker det ofte at hun ser fuglen og derefter kigger på mig smiley :)

Det er deeejligt smiley

• #13   30. aug 2011 Min jack russell havde en forkærlighed for kondiløbere, hvilket de ikke syntes var morsomt. Og jeg gjorde lige som dig, Frejamus, kaldte på ham, ned at sidde og få en gu, for at kigge op på mig. og det virker, for hver gang han ser noget der bare minder om en løber, ja så kigger ham op og får selvfølgelig en godbid.
    Hans fasan lydighed har jeg lært ham ved et fløjtesignal, når han hører den, kommer han tilbage, men kun ved fasanjagt

• #14   30. aug 2011 Det er lidt det samme vi har lært ham med andre hunde på gåturen.. Primært når der er en anden hund så går han ind på plads og kigger op på mig, fordi der jo plejer at falde godbid ned smiley

I dag har han ikke jagtet noget, men han har heller ikke været ret meget i haven og vi holder øje med ham.

Kommentér på:
Jagter fugle

Annonce