{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Hvad laver Bertil så i øjeblikket ?? {{forumTopicSubject}}

Bertil har det skønt.....
Han trives med Fru Nielsens og mit arrangement , som nu fordeler sig med 3 overnatninger hos Fru Nielsen og 4 hos mig om ugen.
Vi træner 3 gange om ugen ude i Herringløse og så noget herhjemme også de andre dage.
Han bliver bedre og bedre og tager alle forhindringer sikkert og nu er fokussen kommet på træning af min rolle på banen.
Det er straks svære at fjerne uønsket adfærd hos handleren end det er hos hunden smiley
Men jeg arbejder intens på det og lytter meget opmærksomt på alle de gode råd der bliver givet til træningen.
Til træningen i mandags brugte jeg tiden på , at vise Bertil med mit kropssprog hvilken forhindring han skulle forcere og han lyttede intens til mit kropssprog.
Tænk at sådan en lille hund både kan tage afstik af en forhindring og så samtidig med holde øje med mine epileptiske fagter.
Bertil er nu blevet 16 måneder og jeg har netop tilmeldt ham DGI`s stævne i Barthahus ridehal d. 5 - 6 nov . i Kokkedal
Han skal løbe 1 AG , 1 spring og et for sjov løb om lørdagen og 1 Ag og 1 spring om søndagen.

Vi har taget lidt tid på vores løb når vi træner og den bedste tid har indtil videre været 1min. og 13 sek. , men den obligatoriske banetid var 48 sek. , så vi har stadig en del at indhente.
Men når jeg tænker på , at den lille fyr blot har trænet 3½ måned er jeg ganske tilfreds med vores resultat.

På hjemmefronten har jeg / vi slet ingen problemer med ham , what so ever. Han tusse stille rundt , laver ingen ballade og lystre det mindste vink fra mig.

Jeg kan mærke OG høre på Fru Nielsen , at hun inderst inde ikke længere kan undvære Bertil og nok fortryder at hun ikke takkede ja , dengang jeg tilbød hende Bertil.
Hun snakker meget om , at hun ikke længere kan undvære at sove sammen med ham og jeg kan tydeligt se på hendes ansigt når jeg henter ham , at nu går der ex. antal timer til han kommer tilbage til hende igen.
Hun omtaler sig selv som mor overfor ham og siger mors dreng til ham.

Dette giver selvfølgelig mig nogle tanker om hvad jeg har begivet mig ud i .... , men nu er jeg kommet så langt med Bertil og hans træning , at jeg ikke vil tilbyde hende ham endnu engang at overdrage ejerskabet til hende.

Jeg husker tydeligt , hvor frusteret jeg var over , at være kommet så langt med Simmer og da det hele var lige i skabet skulle begynde forfra med en ny hund.
Det store arbejde har jeg ikke lyst til at påtage mig endnu engang , lige nu , men i stedet høste frugterne af mit store arbejde.

Jeg er stadig meget glad for vores arrangement og fortryder intet , men det skærer i mit hjerte når jeg henter ham og ved 100 % , at nu sidder Fru Nielsen så der de næste mange timer og bare venter på at han kommer hjem til hende igen.

Men er vejer min magelighed tungere end Fru Nielsens ensomhed ??
Jeg ved det ikke ........
Og hvordan ville Bertil reagere hvis han ikke længere skulle til AG , men " nøjes " , med de 5-8 kilometers gåtur hverdag nede ved søen.

Som jeg føler det , er skibet sejlet og der er ingen vej tilbage pt. , da det vil være synd for Bertil.

Men hvem er det mest synd for ?? og hvilken ordning ville skade mindst ??

Fru Nielsens ensomhed , Bertils AG eller at jeg skulle begynde forfra endnu engang ???

Disse tanker deler jeg med jer , fordi jeg føler det er vigtigt at give mine erfaringer videre til andre , det måske kunne finde på samme arrangement.
Der er både gode og mindre gode sider af samme sag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad laver Bertil så i øjeblikket ??
  • #1   7. sep 2011 Den er svær!!

Skrev du ikke engang at agility'en hjalp utrolig meget på Bertils selvtillid? Kan fru Nielsen tilbyde ham nogen form for træning?

• #2   7. sep 2011 Nej Fru Nielsen kan desværre ikke tilbyde nogen former for træning med fart på , da hun jo som bekendt er 84 år , men tilgengæld tilbyder hun ham kærlighed , omsorg , lange rolige gåture og masser af godbidder smiley

• #3   7. sep 2011 Jeg står lidt i samme situation- eller ikke helt, men jeg har tænkt på dig og Fru Nielsen i forbindelse med det.

Min mors kæreste elsker Louie. Det er altid ham og min mor, eller bare ham, som passer ham, når vi skal noget, og han kører gerne til Aarhus fra Aalborg for at hente ham, og tilbage igen for at aflevere. Han er gået på pension, så han har kun tid. Tid til at gå ture, til at lege i flere timer, til at lave god mad til hunden osv. Han elsker det og Louie elsker det. Og jeg får det så skidt, når han kommer hjem fra "ferie" (med lommepenge til is og pølser- jep, han betaler for at passe ham) for jeg ved bare, at nu skal han ind i hverdagen igen med to mennesker, som arbejder fuld tid plus transport på halvanden og to timer om dagen. Tiden er ikke til 15 km gåture om dagen, som han får hos min mors kæreste. Tiden er ikke til, at vi får oksesteg til aften, for det kan Louie bedst lide. Tiden er ikke til, at han ikke bliver ladt alene. Og det gør ondt, at man ikke er det 100 % bedste sted for ham. Men han er vores hund, vi er hans flok, og min mor og hendes kæreste er bedsteforældrene, som kan passe, nyde og forkæle ham.

Hvad med at Fru Nielsen fik sin egen hund?

• #4   7. sep 2011 Så er spørgsmålet, hvis man altså kun ser på Bertil, er det nok for ham?

• #5   7. sep 2011 Set fra Bertils synspunkt er jeg sikker på, at han synes hans liv er perfekt lige nu - og at han ville føle han mistede noget, hvis han skulle undvære dig og træning. Så jeg synes absolut ikke, du skal føle, at det er pga din "magelighed" at I skal fortsætte uændret, men derimod at det er optimalt for Bertil.

Og så må du på ingen måde føle, at du "bør" give Fru Nielsen mere, end hun allerede har. Synes det er HELT fantastisk, at du overhovedet har tilbud hende, at Bertil kan være en stor del af hendes liv, og dermed give jer begge to så meget glæde. Og sådan er jeg sikker på, at hun også vil se det, hvis I kan tale om det?

• #6   7. sep 2011 JEG tror......... at Bertil lige nu har det bedste af det bedste. Han har Fru Nielsen til at hygge med og gå lange ture og dig til at træne ham og bruge ham.

Jeg var SÅ meget for at Fru Nielsen fik ham dengang du tilbød ham til hende. Men det var INDEN I to fandt sammen om agilityen. Det ville være SÅ synd for ham at skulle undvære den nu, Charlotte.

• #7   7. sep 2011 Enig med Karina, der er ikke mange fru Nielsn'er der er så heldige at have én som dig.

• #8   7. sep 2011 Fru Nielsen har sidste år overdraget sin egen hund til andre , da hun fik konstateret KOL og dermed ikke længere ville have det ansvar , hvis hun skulle blive indlagt igen.
    Derfor skulle jeg stå som garant for , at Bertil blev passet hvis det skulle opstå igen det problem. Så nej ingen hund til hende på papiret. Og så tror jeg heller ikke at hun ville være interesseret i andre hunde end lige netop Bertil smiley
    Hun elsker ham jo smiley

• #10   7. sep 2011 Jeg personligt hælder også mest til at " beholde " Bertil selv set ud fra hans livskvalitet , men prøver måske som alle kvinder gør , at påtage mig noget dårlig samvittighed , med at kalde det magelighed smiley

• #11   7. sep 2011 Du skal absolut ikke have det mindste dårlig samvittighed over at ville beholde din egen hund, især ikke når han som det er nu får det bedste af begge verdener.

• #13   7. sep 2011 Maibritt .....

Hvilken farve skulle den så være ??

Ej spøg til side , Fru Nielsen må bare " nøjes " med at have en ½ hund ligesom jeg må .... for tilsammen bliver en .....

½ Bertil hos Fru Nielsen

og

½ Bertil hos mig

EN HEL BERTIL

og sådan er det bare ....

takker fordi i lige gav jeres besyv med og så vil jeg putte den dårlige samvittighed en vist sted hen smiley

• #14   7. sep 2011 "og så vil jeg putte den dårlige samvittighed en vist sted hen :-)" Gør det, for den er absolut ikke berettiget :o)

• #15   7. sep 2011 Charlotte - det kan være at det kan hjælpe dig at tænke på hvor meget du og Bertil giver til fru Nielsen ved at hun har ham til låns, istedet for at tænke på hvad du evt. tager fra hende - det er de færreste hundeejere der er så gavmilde med deres hund som du er, og til med til glæde for jer alle tre.
    At hun savner Bertil er et tegn på hvor godt det er at du deler, men jeg er slet ikke i tvivl om at det er bedst at du "beholder" ham.

Vi krydser fingrer for jeg til november smiley

Kommentér på:
Hvad laver Bertil så i øjeblikket ??

Annonce