{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Et helt nyt sæt tøj....... {{forumTopicSubject}}

Et helt nyt sæt tøj havde jeg glemt jeg havde købt for små 2 år siden.

Det hang bare der i skabet, ubrugt og glemt, ensomt og forladt, ingen opmærksomhed blev det givet…..


Nogen gange for jeg måske forkøbt mig lidt…. Deraf grunden til mandens og min separate økonomi…
Nogen gange køber jeg og fortryder..
Nogen gange køber jeg og glemmer…
Nogen gange køber jeg og bruger…

Men dette sæt tøj var bare glemt.

Sættet består af følgende dele :

- sort jakke som går til livet
- sorte matchende bukser
- lilla støvler

Jakke har en masse fede detaljer og sidder perfekt, strammer ind de rigtige steder og er løs de rigtige steder.
Bukserne har flotte skrålommer med usynlige lynlåse, sidder fint hen over bagdelen og har fine detaljer ved foden.
Støvlerne er flotte blanke lilla med en skrigende orange sål.

Og det sæt havde jeg bare glemt!!!

Jeg husker med dårlig samvittighed dagen hvor jeg købte det. Solen skinnede og mærkevarebutikken havde udsalg. Jeg tænkte;

” Er det nu jeg skal bruge penge på drømmesættet og hvordan forklarer jeg det når jeg kommer hjem ”
”Jeg kunne også bare købe det på Forbrugsforeningen og få procenter”

What ever ?

Jeg smutter ihvertilfald ind og kigger lidt på udbuddet. Ind i butikken , en flink ekspedient kommer mig i møde og tilbyder sin hjælp. Jeg takker nej med begrundelsen om bare at kigge lidt rundt.

Jeg snuser, jeg føler, jeg dufter og engang imellem kigger jeg på prisskiltene.

Hold da op …. 40 % !!! Det er sgu da noget man kan forholde sig til , og hvis så jeg køber det på forbrugeren , ja så kommer der yderligere 9 % oveni.

Det kribler og krabler , tankerne snurre og argumenterne flyver rundt i hoved på mig.

Jeg forcere hele forretningen på bedste Agilityfacon og handler korrekt uden førerfejl rundt iblandt alle stativerne og ser hele tiden nye forhindringer , tager stik af dem og kommer igennem uden fejl.

Men pludselig standser jeg op….. og

Ser sættet over alle sæt!! Her var hvad jeg søgte !! Sat flere hundrede kroner ned og i min størrelse. Det må være , det er det ……Et tegn for oven…. Spring til nu imens tilbuddet er der. Du trænger så forfærdeligt meget til et sort sæt tøj….Kom nu !!!! Glem Kim !!! Ham klarer du sikkert med lidt madbedøvelse ala Spaghetti Bolognese og så lidt kisse misse til dessert.

Adrenalinen farer i kroppen på mig og hjernen er slået fra , nu handles der udelukkende på impulsernes signaler…Alle argumenter er på plads og planen om hvordan jeg skal ” Handle ” Kim om aftenen sidder i skabet…

Go for it , Girl !!! And you make my day !!

På under et nanosekund finder jeg den korrekte størrelse , zig zagger hen til prøverummet og med øvede bevægelser begynder jeg at tage mit tøj af og det sorte sæt på.

Kigger i spejlet , tjekker forfra , bagfra , fra siderne , laver bevægelser med ben og arme … er der noget der ikke passer ?, kan jeg bevæge mig ?

Både jakken og bukserne er som syet til mig….

Prisskiltet fanger mit øje og straks går jeg i gang med en større matematisk udregning som vil efterlade min gamle matematisk lærer med tankerne ;

Så lykkedes det alligevel at lærer hende at regne til husbehov !!!

Jeg samler tøjet sammen og går til kassen. Betaler med Forbrugsforeningens kort og går atter ud i solskinnet.
Jeg kigger op på den smukke blå himmel og tænker straks…..

Hvornår fanden skal jeg bruge det ?? Nå pyt , nu har jeg det !!!

Men det er ikke gjort med det…..Jeg er jo som bekendt en pige der tænker meget nøje på mine Accessories og intet tøj kommer på uden jeg har fortøj der er indkøbt til samme.

Tankerne begynder igen at svirre. Jeg MÅ have et par støvler i en kontrast farve til at peppe sættet op. Jagten begynder og min indre GPS sætter i gang. Hvor er der en skobutik ?? Og hvad havde de sidst jeg var der ? Mon de har noget brugbart på tilbud ?

Endelig finder jeg støvlerne over alle støvler , passer i bredde , længde og ikke mindst i farve. De var på bud ……. Min reaktion og handlinger kan du nok tænke dig til.

Da Kim kommer hjem om aftenen småkoger Bolognesen og jeg modtager ham med et kys og en kop kaffe.
Han spørger ind til min dag og jeg kaster mig ud i en længere forklaring om mit behov for lige netop dette sæt tøj med tilhørende støvler til.

Kim smiler imødekomne til mig og siger …….

Det var da en god ide`…. Det kommer du helt sikkert til at bruge meget….Og det var da billigt…..Godt gået min pige !!! Kan du tage det på , så jeg kan se det ??

Hvad …hvad , hvad ……. ???
Har han fået en blødning og hvor fanden er Hansaplastret henne ???
Jeg kigger mere indgående på Kim , Tjekker hans blik i øjnene ud , Er han ironisk ?? Nææ , han er sgu klar i blikket og det ser ud til at han mener det han siger….

Jeg smutter ind i soveværelset og tager jakken , bukserne og støvlerne på.

Ind i stuen og begynde på min helt egen Catwalk hen af gulvet , dreje rundt , vise alle detaljerne og slutte af med et lille kys til tilskuerrækken …

Begejstringen er stor hos Kim. Han syntes for en gang skyld at jeg har købt lige nøjagtig det som jeg har allermest brug for. Han er overbevist om , at det nærmest vil hænge på mig alle årets 365 dage. Han aner en god investering af sine penge…..

Det er stadig sommer og solen skinner fra en skyfri himmel…..
Sættet er for længst glemt og gemt væk….

Månederne går og der sker mange ting i mit liv. Jeg fik aldrig brug for det….indtil sidste søndag hvor det …….

REGNEDE i kaskader og jeg skulle til Agility med Bertil……..

Sættet sidder stadig fint og jeg er temmelig glad for alle detaljerne med velcro ved buksebenene og ærmerne. Lynlåsene ved lommer er nødt til at være åbne nu , da det ellers vil stramme gevaldigt over en vis del af min anatomi. Støvlerne er dejlige rummelige og 100 % vandtætte.

Hurra for fremsynet og denne livslange investering af et sæt regntøj.

Kan i nu alle ha en god dag i Danmarks sommervejr. Nu smutter jeg til søen i silende regn sammen med Bertil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et helt nyt sæt tøj.......
Kommentér på:
Et helt nyt sæt tøj.......

Annonce