{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund fra Rusland
  • #2   7. sep 2011 Nu har en del kenneler i Rusland et noget andet forhold til hunde end vi selv har - du lyder ret ny i at købe hund, så tænk dig nu godt om!

  • #3   7. sep 2011 Jeg leder efter noget blod fra udlandet - men jeg har ikke sat mig for om det skal være fra Rusland. - Har blot fundet en opdrætter med super lækre hunde, og derfor ville jeg høre om andre har fået hvalp hjem fra Rusland og kunne berette lidt om deres oplevelse med det.

  • #4   7. sep 2011 Jeg kender en, der lige har fået en hund hjem fra Rusland....... Du kan da spørge hende...... Skal lige finde hende:-)

  • #6   7. sep 2011 Af nysgerrighed må man spørge hvilken race du kigger på?

  • #7   7. sep 2011 Rusland er FCI land så bare der står FCI og export på stambogen så kan den overføres til DKK.
    Skal lige hilse og sige at de Russere jeg kender har meget flotte og sunde hunde og behandler dem særdeles godt.
    Russerne er langt fremme i skoene vedr. opdræt og jeg har været så heldig at kunne låne en avlshan i 6 mdr. fra en kendt gravhundekennel derovre. Jeg havde stor glæde af at have ham boende og han var noget af det mest kærlige og vidunderlige dyr at have i huset.


  • #9   7. sep 2011 Vi købte i 06 en hund fra Novosibirsk. Vores opdrætters hunde havde jeg set rundt omkring og kendte til psyken. Stambogen fra den russiske kennel klub (mener den hedder RKF) kan sagtes overdes til DKK hvis den er stemplet export pedigree og ejerforhold skal også vedlægges. Det er meget simpelt. Sværere er det at få hunden god i landet da det er 3. land. Kig på reglerne på fødevareregion sjællands hjemmeside. Vores opdrætter havde tilmeldt europaudstillingen i Helsinki det år og havde opfyldt kravet dertil. Hun fløj så hundn til kastrup hvor vi hentede den. Selvfølgelig kan det lade sig gøre men gør dig selv den tjeneste at kat god research på opdrætteren inden. Specielt da der kan forekomme mange sproglige misforståelser. Kender flere russiske opdrættere og de har fine hunde. Hvilken race drejer det sig om?

  • #10   7. sep 2011 Det er en Fransk Bulldog jeg er på udkig efter. - Har været rundt til en del danske opdrættere - men kan ikke finde det jeg leder efter. Det kan jeg til gengæld i udlandet. - Så derfor ville jeg lige høre hvad andre kunne berette om lige netop Rusland. smiley

  • #11   7. sep 2011 Matie

    Jeg håber du har gjort dig nogle overvejelser ang. sundhed, og at du har fundet dig en opdrætter der lægger vægt på kun at bruge raske hunde i avlen.
    Hvis jeg var dig ville jeg tage en tur over at besøge opdrætter, se hvordan deres hunde lever og få en ordentlig snak inden du bestemmer dig. Det er dyrt at have en syg hund på hjemmesider ser alting godt ud.


  • #12   7. sep 2011 Hvilken Kennel i Rusland kikker du på ?

  • #13   7. sep 2011 Må give Stine D ret smiley

  • #14   7. sep 2011 Jeg har en hund fra Rusland, jeg hentede hende dog i Tyskland hvor hun var voksen, men stamtavlen er jo fra Rusland og den tog DKK uden problemer...

    Du skal bare være klar over at hvis du køber hund derovre og den fejler noget, så får du nok ikke nogen form for erstatning, som du gør herhjemme. Og du skal regne med at prisen er mellem 2000 og 3000 euros + transport. og + moms/told.

    Det bedste er jo at tage derover og hente den, så kan den komme med i kabinen som håndbagage. Mens hvis du får opdrætter til at sende den, skal den være i lastrummet, det er lidt af en belastning for sådan en bette størrelse...
    Men ja, det er vigtigt med sundheden, og ved at derovre går de ikke voldsomt meget op i det...men du kan jo sagtens være heldig, der er jo flere her fra DK, der har importeret fra Rusland og fået nogle rigtig fine hunde


  • #15   7. sep 2011 Jeg smider lige et link på den opdrætter jeg har kontakt med - Kig gerne og meld retur, hvis der er noget i synes virker suspekt.

    www.frbull.com

    Opdrætter er visepræsident for den Franske Bulldog Klub i Rusland - så hun burde have styr på sagerne.


  • #16   7. sep 2011 Helt sikkert burde hun have styr på tingene...men spørg da ind til hvad forældrene er tjekket for...nu ved jeg ikke hvad du skal bruge hunden til, men kan se at med i hvert fald 1 af hvalpene skal du passe på farven, hvis du vil udstille


  • #17   7. sep 2011 Det er nogle gamle hvalpe der ligger derinde. Jeg er interesseret i et kuld der er født igår smiley

  • #18   7. sep 2011 Må jeg spørge hva det er du ka finde i udlandet som du ik ka finde herhjemme :)?? Ren nysgerrighed :O)

    At købe hund er en tillidssag - så en god mavefornemmelse er en vigtig ting i mine øjne :O)
    Men som Lykke skriver, spørg ind til forholdene... Hvad avlshundene er tjekket for og bed om at se dokumentation fra dyrlægen.. Ja, bare generelt alt i forhold til de krav du har :O)


  • #19   7. sep 2011 Man skal passe på med at få den tilsendt som gave for skat kan sagtens finde på at undersøge markedsprisen, og så kommer man til at betale told af det. Så hellere at de skriver at man har givet 500 euros eller lign for den.

    Jeg vil dog sige at de hvalpe jeg kan se på hendes hjemmeside kan du sagtens finde tilsvarende herhjemme;-)


  • #20   7. sep 2011 Ina: hov der sidste var skrevet til ts, så ikke til dig:-) men glemte at sætte navn på...

Kommentér på:
Hund fra Rusland

Annonce