2.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hund fra Rusland Hund fra Rusland

Jeg har et ønske om at købe en pomeranian fra Rusland og har kigget opdrættere i et års tid ... og har nogle spørgsmål i den forbindelse
Andre her fra dk der har prøvet at få pom fra rusland ?
Hvordan foregik det ? ..
Aftaler og transport ?
Nogen der selv har hentet hund derfra ?
Er der nogen der kan anbefale en opdrætter i rusland man tør stole på ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund fra Rusland
  • #1   6. mar 2020 Jeg har slet ikke forstand på det, så kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men jeg tænker hvorfor Rusland :)?

• #2   6. mar 2020 Jeg har været til ringtræning med en der havde hentet en poms i Rusland. Den var da umiddelbart fin. Er der ikke en fælles side for racen hvor man kan drage fælles erfaringer?

• #5   6. mar 2020 Hvem peger fingre? Bliver der ikke bare spurgt nysgerrigt ind til det? Hvorfor ser du alt så negativt?

Melanie der har finske lapper herinde har importeret en anden race fra Rusland, så hun kan sikkert hjælpe smiley

• #7   6. mar 2020 En yorkie-opdrætter valgte at importere fra Rusland, da de ved pågældende opdrætter havde lige præcis dén hvalp hun søgte i.f.t. linjer (sundhed og eksteriør).

Det er vel ikke anderledes at kigge efter hund i Rusland end i f.eks. Spanien, Tyskland eller USA - og hvorfor gør folk det? Det tror jeg ikke der er blevet kommenteret på i 2 af 3 første besvarelser i sådanne tråde.. smiley

• #8   6. mar 2020 Christina jeg har selv en import, så det har jeg som ikke noget i mod. Men jeg kan stadig lære og er da nysgerrig på, hvad Rusland har Feks.

Der er også mange opdrættere af staff i dk, men jeg valgte alligevel noget andet.

Har faktisk også forsøgt med en smiley til mit spørgsmål

• #9   6. mar 2020 Er der nogen der kan anbefale en opdrætter i rusland man tør stole på ?

sæt det er spændende linjer osv. så det vel oplagt man importer fra Rusland fx.

Det er næppe linier man går efter....

• #10   6. mar 2020 Jeg får altid sådan lidt tics, når jeg hører om russiske hunde.
    Vi har en del russiske importer i DK af min race, og de gør da bare overhovedet intet godt for racen. De er overvinklede, overtypede, ekstremt lavbenede, har epilepsi, øjenproblemer osv.
    Der avles langt mere på rent udseende end andet. Etik er ikke af europæisk standard.
    Man skal virkelig kende til at studere linjer og bør desuden have en kontaktperson, der ved de ting, opdrætterne ikke selv melder offentligt ud, før man bør begive sig i kast med at hente hund i Rusland, Asien og Østeuropa.

• #11   6. mar 2020 Jeg synes ofte at jeg har hørt at, russerne er rigtig gode til at opdrætte de små hunde. Møder ihvertfald en del russere på udstillinger rundt omkring i Europa.

• #12   6. mar 2020 Rusland er et rigtig stort pomeranian land. Det er bestemt ikke et tosset sted at kigge mod.
    Jeg ville simpelthen spørge andre pomserejere som kender opdrætterne til råds - også så hunden netop kommer fra et kvalitets opdræt.
    Det ved alle vi uindviede intet om smiley der skal du have fat i nogen med fingeren på pulsen i racen.
    Prøv evt at spørg racerepræsentanten i KSS - måske de kender nogen og kan henvise?

• #13   6. mar 2020 En hurtig søgning på hundeweb - de sidste 2 år 34 importer/overførsler af racen - her af 15 russiske!

• #14   6. mar 2020 Vi tog en hund (ikke poms) hjem fra Rusland for 15 år siden. Derudover har jeg 10 hvalpe liggende herhjemme efter en russisk han. Russerne er generelt (selvfølgelig med brodne kar ind imellem som alle andre steder) rigtig dygtige til at opdrætte. Man skal se sig for og være kritisk. Ligesom man skal alle andre steder.
    Det er ikke ligetil. Rusland er 3. land og det kræver vist blodprøver. Men det kan man finde alt om inde på fødevarestyrelsens hjemmeside.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #16   7. mar 2020 Rusland kender jeg fra katteopdræt som skide dygtige.

du går ind på Fødevarestyrelsen og der følger du en guide. snak også med din dyrlæge. min har sådan en bog at slå op i. Det gjorde vi da vi hentede snowshoe kattene til DK fra uk

• #17   8. mar 2020 Tak for jeres input ... .. er der nogen som selv har været i rusland og hente ?

• #19   8. mar 2020 Min mops har russiske linjer, hvor 3 bedste forældre er russisk champion, 1 er ukrainsk champion og alle olde forældre er russisk champion. Dog har nogen af dem engelsk stamtavle, andre russisk også hans far og mor har danske i DKK.

• #20   8. mar 2020 Hvalpen skal have rabies vaccine efter 12. leveuge og derefter skal der gå 21 dage før den kan rejse ind i DK. Jeg fik min dreng hjem via en super sød og dygtig kurér, der havde styr på alle imortpapirer, og hun klarede endda aftale med opdrætter da de kunne skrive sammen på russisk.
    Det var nervepirrende men jeg stolede 100% på begge "mine" Anna'er!
    Jeg har ikke erfaring med selv at hente, men har været i Moskva på udstilling... Det er en langsommelig og dyr proces at få visum til Rusland, men til Sankt Petersborg området kan man nu nøjes med et elektronisk visum der søges via nettet og ikke koster noget - så skal man selv hente kunne det være en fordel at få hvalpen fragtet dertil.

Opdrættere af pom kender jeg ingen af derovre.. Men det ER vigtigt at man får sat sig ind i linjerne og hvordan hundene bor/lever, for som i alle lande så findes der brodne kar.. Min opdrætter har været 100% åben omkring alt og lige præcis derfor var det hende jeg ville have hund fra smiley

• Kai I
    Kai I Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #22   9. mar 2020 Om du snakker med en oppdretter på pom som sier at det i Russland ikke finnes bsd på pom, så ikke kjøp derfra. Pass også på at det ikke finnes merle på linjene. Veldig mange oppdrettere i Russland avler nå merle, og det er jo en farge som ikke er godkjent i FCI.
    Sjekk også stamtavlen bakover. Du vil til slutt finne at omtrent alle Russiske pommer kommer etter amerikanske hunder som har blitt importert til Russland.

• #24   10. mar 2020 Ida, det var også min første tanke, men selvfølgelig kan der være lande, hvor f.eks. typen er anderledes, fordi man har prioriteret anderledes. Sådan er det f.eks. med pyreneere. Tidligere var det endnu mere tydeligt, nu er det hele blevet meget mere globalt og en del af forskellene udjævnes, men der er stadig typeforskelle alt efter hvor i verden man ser. Det kan jo også være, man ved, at der i pågældende land er super fokus på f,eks. sundhed eller noget andet for køber ønskværdigt.

Men ja, ofte vil man da studere linjer og opdrættere, før man vælger land. TS skriver, at hun har studeret opdrættere i et års tid, men alle kan jo præsentere sig positivt på nettet, så mon ikke det er de personlige erfaringer, der skal gøre det lidt mere trygt, hun efterlyser.

• #25   10. mar 2020 Jeg håber, at mit spørgsmål er ok.
    Nogen der har fået fløjet en hund til DK fra Rusland - hvis ja, hvordan foregik det?

• #26   12. mar 2020 Simone jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, men jeg har rejst DK-Rusland og Rusland-DK med to hunde smiley Er der noget specifikt du tænker på?

Kommentér på:
Hund fra Rusland

Annonce