Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppemiddel hele året?
  • #1   9. sep 2011 det har ikke været nødvendigt her - mine får hvis de får lopper og det er ikke ret tit det sker - max en gang om året ca

• #2   9. sep 2011 hmm den er svær, hvis jeg ved at der er lopper i min omgangskreds, så ja, så bruger vi det hver 4 uge. men når der er gået et par mdr uden lopper kan jeg godt finde på at holde pause, for at spare penge, medmindre vi skal til konkurrence, eller i pension smiley

• #3   9. sep 2011 Ja jeg syntes også den er svær smiley det koster trods alt omkring 300kr hver 3 måned, hvis de skal have det hele året. Men på den anden siden hellere det end at skulle bekæmpe lopper smiley
    Hørte engang at der ikke var lopper om vinteren? Er dette sandt?

• #4   9. sep 2011 Nu får min hund ikke direkte loppekur, men et middel mod hjerteorm. det virker også mod lopper, ræveskab, øremider, indvoldsorm og lus. Men han får det ikke om vinteren, når det begynder at blive koldt og sneglene er væk, så stopper jeg

• #6   10. sep 2011 Ih ja, da vi bor lige ud til mark, skov og eng, så er der ingen slinger i valsen..fast loppekur hver 5 uge til både hunde og katte :o)

• #7   10. sep 2011 Jeg giver mine hele året.
    Det kostede mig mere at få lopperne væk da de først var der end det gør at sørge for de slet ikke kommer ind i hjemmet. Jeg havde vaskemaskinen non-stop kørende i flere dage og det samme med tørretrumbleren. Bestemt ikke billigt i vand og strøm. Og så et par spray-dåser til møblerne og selve rummene.

Med alle de træfs vi tager til, besøg af andre hunde, leg i hundeskove og offentlige græs-områder og naturligvis hundetræningen, så er det bestemt en god ide at give hele året rundt. smiley

• #8   10. sep 2011 jeg gav forresten 160kr for 4 pipetter til små hunde. Så så dyrt er det altså heller ikke. smiley

• #10   10. sep 2011 Inge: tror du kan tjene MANGE penge på at finde et alternativ der dræber lopper, flåter og tæger uden at det indeholder nogle kemikalier.

Men skriv endelig hvis du kommer på en løsning. smiley

• #12   10. sep 2011 Miss fc: det var billigt! Hvilket bruger du?

• #13   10. sep 2011 Jeg bestiller gennem zoo-plus, når jeg alligevel bestiller mad også.
    Du kan kigge på deres side under loppemiddel, for kan ikke huske mærket mere.
    Jeg brugte for Bayvantic, men har netop bestilt dette nye hjem. Og så har jeg bare bestilt 3 pakker og så har jeg til det næse halve år.

• #14   10. sep 2011 Så det er ikke noget "kendt" mærke. Jeg tør ikk bruge bayvantic, så jeh bruger frontline combo vet. Den koster 289 mener jeg for 3 pipetter

• #15   10. sep 2011 Kan se det er Trixie der laver det. Dem som også laver andre hundeartikler.
    Nej, jeg tør heller ikke bruge Bayvantic mere... lidt for mange ekempler på ikke så gode oplevelser fra folk.

• #17   10. sep 2011 Inge: det er for mig bare ikke en holdbar løsning, da det jo ikke gør at hunden ikke får lopper. Jeg vil meget hellere forebygge, så jeg ikke får lopper ind i mit hjem fra starten.
    Hvis man "kun" bruger rengøring, så får hunde jo lopper.
    Når loppen så hopper ned for at ligge æg, så skal du være sikker på at du får ALLE æg med. Misser du bare ét æg, så har du 10-30 nye æg fra den loppe.
    Lopper ligger æg HVER dag, så det vil sige du skal vaske plaider, tæpper, kurve, sengetøj, tøj osv osv HVER dag for at få bugt med æggene. Og så naturligvis ikke kun støvsuge gulvet, men møbler som lopperne kan ligge i et alle andre steder man ikke kan vaske.

Så nej... rengøring er desværre ikke et middel mod lopper.

• #19   10. sep 2011 jeg havde heller ikke lopper de første 4 år af Bergkamp's levetid, og der brugte jeg ikke forebyggende. Men da jeg først havde fået de loppe indenfor dørene, så var det stort set umuligt at stoppe den cyclus ved "kun" at gøre rent. Det var ikke nok at prøve at få fat i alle æggene men stadig have levende lopper. Jeg blev nødt til at slå de levende lopper ihjel. Og der kommer loppe-middelet ind i spil.

Så nu forebygger jeg.

Hvis du læser omkring lopper på nettet, står der tydeligt, at det intet med hygiejne har at gøre.

Jeg gør også grundigt rent, men det er virkelig svært at få ALLE æggene med, og som skrevet: misser man bare ét, så kan du starte forfra.

Så jeg vil sige: at du ikke har haft lopper er fordi de hunde og andre dyr din hund eventuelt har mødt, ikke har haft lopper.
    Men har ikke noget med rengøringen at gøre.

Hvis mine hunde møder et andet dyr med lopper, og loppen hopper op på mine hunde og bider dem, så dør loppen.
    Hvis loppen hopper op på din hund, så lever den videre, tager med din hund hjem og starter cycklusen.

Men rengøringen skal da have sin anerkendelse: det gør da en hel del!! Måske man endda er heldige at få alle æg med hvis hunden skulle hive lopper med hjem.

Jeg kunne bare ikke klare tanken om loppeæg i mit hjem.
    Det kriplede helt på huden ved tanken. smiley

• #21   11. sep 2011 nej, mener ikke man skal sprøjte de giftstoffer ind i hunden,hvis det ikke er nødvendigt, gør det en gange imellem, hvis jeg hører der er lopper i nærheden.

• #22   11. sep 2011 nu bliver jeg faktisk vildt bange, jeg har hele tiden givet mine hunde bayvantic, hvad er der i vejen med dette middel?

• #23   11. sep 2011 Nej, uha uha uha. Hvis super rengøring, var nok til at holde loppeangreb væk, så havde vi ikke behøvet at bruge loppemiddel hver 5'te uge året rundt. Både min mand og jeg ryger næsten konstant rundt og gør rent. Og bli'r ofte mobbet for voers "besættelse" he he.
    Men da vi både har to fritløbende katte (er som regel dem der kommer med lopperne) og ellers færdes med hundene i natur med højt græs, ukrudt og i skoven, ja så er der åbent for "angreb", bare vi passerer nogle af disse "områder".
    Men det er klart, at megen rengøring, samt hyppig støvsugning, gør meget, til at få opsnappet evt. æg og lopper, der måtte ha' vovet sig ind på vores domæne. men jeg vil bestemt vove at påstå, at selv hyper rengøring...gør det ikke.
    Vi tør slet ikke undlade at behandle "hele bundtet" fast. Og dermed har vi 7 9 13...ALDRIG lopper :o)

• #24   11. sep 2011 Vi har aldrig haft lopper, men hun får en pipette hver 4. uge forebyggende.

Det er vel en af driftsomkostningerne ved at have hund !

• #25   11. sep 2011 Laika: der kører en tråd om produktet pt. se om du kan finde den. smiley Hvis jeg falder over den igen så linker jeg den lige, men synes ikke søgemaskinen kunne finde den. se om du har held med det. smiley

• #26   11. sep 2011 Mine får KUn når jeg ser lopper. Det er ikke sundt, er jeg helt sikker på, så vil ikke bruge det uden jeg ved der er lopper.

• #27   11. sep 2011 ja, sådan gør vi det jo så forskelligt. Ikke fordi dyrlægen ved ALT, men det var nu en anbefaling fra min Dr. Dyr at forebygge mod lus og lopper.
    Men man gør jo det man finder mest rigtigt. smiley

• #28   11. sep 2011 Jeg fik selv for år tilbage en pipette sprøjtet op i ansigtet, da hunden satte nakken til, så den sprøjtede opad. Og jeg blev dårlig. Har ikke brugt den slags siden. Men er ikke i tvivl om det er kemikalier vi putter i dyrene.
    Jeg er bestemt ikke så man skal give, uden det er nødvendigt. Og da vi her ikke lider under lopper ( har ikke givet i mere end 1 år) kan jeg ikke se grund for at give dem. Bor man hvor der er mange lopper, ja, så gør man det jo sikkert for at undgå lopper. ;-))

Kommentér på:
Loppemiddel hele året?

Annonce