{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

HD fotografering {{forumTopicSubject}}

Hvornår har I fået det gjort?

Vi skal gøre det mellem 18-24 mdr.
Dyrlægen anbefalede at vi ventede til så tæt på 24 mdr som muligt, da hunden så var bedre udviklet muskelmæssigt til at holde sammen på det hele, og det ville give bedre billeder.

Men hvad er jeres erfaring? Jeg ved at vores opdrætter gør det ved 18. mdr med fint resultat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD fotografering
  • #1   11. sep 2011 HD tager jeg ved 18 mdr.. Og der er kommet fine resultater ud af det.. B, som er meget meget godt for vores race..

  • #2   11. sep 2011 Jeg har fået gjort det imellem 1 år og 1½ år, men ved godt det nogen gange kan betale sig at vente lidt.

    Har man en tæve skal man være opmærksom på ikke at få det gjort når hun er tæt på en løbetid, for så bliver sener og ligamenter løsere, det skal helst være imellem to løbetider.


  • #3   11. sep 2011 "Min" race er fra 12 mdr - og jeg gør det hurtigst muligt efter skærings datoen. Det er ikke bevist det er bedre at vente... knoglerne er nu engang som de er.

  • #4   11. sep 2011 her blir de fotograferet når de er 12 måneder... og ferrari er lige blevet tjekket tirsdag og fredag var der allerede svar HD A, AD 0, Patella 0, og ingen ungdomsspondylose.... skønt med en sund og rask hund...


  • #5   11. sep 2011 Enig med Karin.

    Det der med løbetider - er det en overlevering, opstået pga et udsagn et-eller-andet sted - eller foreligger der undersøgelesr ? I så fald vil jeg gerne se resultatet. Tror det er en and.

    Har lige fået fotograferet et helt kuld på 7 stk - da de var 14- 15½ mdr gamle ( de blev det ikke samme dag ). Alle fik A - en gik i løb 14 dage efter, en VAR i løbetid - alligevel fik de A.


  • #6   11. sep 2011 Jeg har så eksempler på hunde der er omfotograferet senere, der har fået bedre resultater end de havde ved første fotografering.

    Jeg synes også det giver mening, at bækkenet bliver løsere op til en løbetid.
    Det samme sker jo hos kvinder der bliver gravide, her frigøres hormoner der sørger for, at bækkenet bliver løsere, således at fødselsvejen bliver nemmere for fosteret at presse sig ud af - mange får så løs bækkenbund at de ikek kan gå - det kaldes så bækkenløsning.
    Jeg er overbevist om, at det samme er gældende for hunde. Det behøver jo s ikek at betyde, at ALLE får meget løst bækken, vi er som kvinder jo også forskellige - nogle får bækkenløsning andre gør ikke. Men har man en tæve der bliver løs i bækkenet ifm en løbetid, så er det dumt lige at fotografere hende der.

    Jeg har selv to hunde der er blevet fotograferet da de lige var fyldt 1 år og begge har A hofter, men den statistik kan man jo ikek bruge til noget.


  • #7   11. sep 2011 Hos shba'en hedder det fra 12 måneder ..
    Taiko blev fotograferet lidt efter han blev 12 måneder .. Jeg bor på 1. sal, så det har været rart for mig at vide, om han kunne klare trapper osv. uden belastning :o)
    Mika får jeg også undersøgt, så "tidligt" som muligt smiley


  • #8   11. sep 2011 Kennel mor min dyrlægere siger det samme med at det skal være imellem 2 løbetider..

  • #9   11. sep 2011 Katrine jeg har slet ikke opfattet at du har fået Mika, det har du da ikke fortalt noget om. Tillykke med søde Mika.

  • #10   11. sep 2011 Cavalier: Jo tak smiley Jeg har haft ham i et par uger nu ..

  • #11   12. sep 2011 Iben............ja, kvinders bækken bliver løsere ved graviditet. Men også ved menstration ? Det er jo to forskellige ting, du sammenligner.

    løbetid = menstruation - jeg kan ikke se, hvorfor bækkenet skulle blive løsere der.


  • #12   12. sep 2011 Jeg kender også til flere hunde, som har fået bedre status ved omfotografering. Men i de tilfælde har det handlet om dyrlægen - det er SÅ vigtigt de ved præcist hvordan de skal lægge dem,. og mange har ikke den erfaring og/eller rutine der skal til.

  • #13   12. sep 2011 Læste engang om en forskning fra England, hvor de var nået frem til at man ikke skulle gøre det før 15 mdr.... Noget med vokseværk og den dur... Så her venter vi, og gør det omkring 18 mdr.

    Og ja, vores dyrlæger, dansk og den tyske siger også imellem 2 løbetider..


  • #14   12. sep 2011 Løbetid hos hunde er ikke det samme som menstruation hos mennesker.

    Når en kvinde har menstruation så afstødes slimhinden jo fordi ægget ikke er blevet befrugtet, og dermed danner man ikke graviditetshormon der blødgør bækkenet.

    Når en tæve er i løbetid gør kroppen sig klar til at æggene blive befrugtet, kroppen gør sig klar til graviditet - løbetidens blødning er ikek en afstødning som det er tilfældet når en kvinde har menstruation.

    Men konklussionen må jo være, at vi hver især gør som vi selv finder bedst, og jeg retter mig efter det mine dyrlæger har rådet mig til.


Kommentér på:
HD fotografering

Annonce