{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

HD fotografering {{forumTopicSubject}}

Hej alle heldige IF-ejere...
Måske er det en meget dumt spørgsmål, men jeg spørger fordi jeg ingenting ved om det...
Min hund blev HD-fotograferet som unghund (må være ved 1års alderen?) og fik statussen B/C hofter...
Hun er nu 4 år. Jeg kom bare til at tænke på, om der kan være en chance for at hendes status kan have ændret sig med årene, eller at dyrlægen havde foretaget fotograferingen eller læst billederne ukorrekt?

Er der nogen der har erfaring på det område, ved noget eller...?
For vi har overvejet at få hende fotograferet igen, men hvis der ikke er nogen grund til det vil vi selvfølgelig ikke gøre det.

Mvh. Karoline smiley


Kommentarer på:  HD fotografering
  • #1   17. feb 2010 Hej Karoline L

    Til at starte med, der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar!
    Dette svar er skrevet af Frank, han har siddet i IF´s avlsudvalg og haft IF i 20 år.
    Hvis man har fået foretaget en HD-fotografering af en IF før den er 20 mdr. gammel, har man fået en ide om hundens status men ikke noget brugbart. Så fotoet er ikke gyldigt - desværre.
    Det kan godt være at der vil være nogen som skriver til dig, at iflg. DKK kan små racer fotograferes fra de er 12 mdr. gammel. Dette gælder bare ikke for IF - 20 mdr. minimum. Denne beslutning er blevet i IF-klubben og godkendt af DKK, pga. at IF udvikles meget sent - hanner 3½ år - tæver 2½ år.
    Din hunds status kan godt have ændret sig, men sjællent til det bedre, det kan ske men er meget sjællent. Normalt bevarer hunden sin status ellers bliver værre med alderen (har ingen betydning for en IF´s liv, kun dens avlsmæssige status).
    Vedr. din dyrlæge, så har han ingen kompetence til at give hunden en status, dette kan kun gøres af DKK´s HD-panel. Det eneste han må, er at sige om han/hun synes om det ser pænt ud.

    Mvh
    Susanne & Frank


  • #2   18. feb 2010 Hej Susanne og Frank.
    Tusind tak for svaret, der gjorde mig i hvert fald en hel del klogere!
    Jeg må lige tjekke op på hvor gammel hun var, da hun blev fotograferet.

    Så det foregår på den måde, at man fotograferer hos dyrlægen og sender det ind til DKKs HD-panel?

    Mvh Karoline


  • #3   19. feb 2010 Hej

    Det klares af dyrlægen, på dagen checker han tatoo-nr. / chip-nr., tager billedet/billederne og sender det selv.
    Men du skal ind til dyrlægen og bestille en tid til HD-foto, når du har den, går du ind på DKK´s hjemmeside og bestiller en HD-foto. Hvor efter du modtager en blanket med hundens oplysninger, som medbringes hos dyrlægen.

    Mvh
    Frank


Kommentér på:
HD fotografering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce