{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

aflivning eller? {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig at vide jeres mening omkring det at aflive hunde! Min mening(og den kan ik røres ved)!!er at vi tænker for meget på os selv som ejere,vi tror nå ja vi kan ikke magte at ha fido mere,for han vil ikke rigtig blive renlig,han kan heller ikke så godt være alene hjemme og ja så kan han ihvertfald ik med børn og andre han hunde,men han er jo kun lige knap lad os sige tre år så derfor giver vi sgu lige bolden videre, ja vi skal ihverftfald da lige ha en tusse for ham,og hvis der ingen reaktioner er på min annonce så kan han da bare komme på internat,JEG BLIVER SÅ INDEBRÆNDT!! kan vi for helv... ik tænke på hunden og dens fremtid! internaterne bugner med hunde der er så stressede at hundene går i ring og ring og gør gør( KOMMER IKKE PÅ INTERNATER MERE EFTER JEG VAR DER SIDST OG SÅ DE SKÆBNER DER SAD DER) Der er 830 annoncer bare på den blå avis under salg af hunde. mit ønske er at folk dog bare ville se at fido ville få det bedre på de evige jagtmarker! puuuuuuuha en smøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning eller?
  • #1   18. jun 2006 Og mange andre vil sige at hundene fortjener end chance mere, de kan ikke gøre for at deres tidligere ejere ikke har sat sig ind i at holde hund.

    Hvorfor aflive en hund, der sagtens ville kunne klare sig i et rigtigt "hunde-hjem" ?

    Det kunne være et par modspørgsmål;-)



  • #2   18. jun 2006 er til en vis grad enig, det kommer helt an på hunden. min tessa har haft 7-8 hjem i hendes 4 leveår, og hun er bestemt ingen problemhund.
    så hvem skal vurdere om hunden er en problemhund. og hvis folk bare går hen og får aflivet hunden når de er trætte af den, er det i mine øjne en mangel på respekt for livet.


  • #3   18. jun 2006 jeg vil da gerne indrømme at jeg selv har haft en hund fr a et internat hun haved været mishandlet og sultet,hun var 1 år gammel en gd tæve,med fin stambog.Jeg ville aldrig nogensinde gi mine hunde et nyt hjem hvis jeg kom i den situation,jeg ville få dem aflivet ,jeg ville ikke vide hvordan de ville blive behandlet. har oplevet en af vores venner to gange aflevere en hund på internat, den sidste sad i 7 mrd og blev til sidst aflivet, den var blevet skingrende sindsyg af at sidde og glo.har haft mange skænderier med ham over disse hunde. selvfølig er der da hunde der skal ha en chance,men hvem fanden køber en hund der ik kan være alene hjemme, kan ikke med andre hunde, kan ikke med børn og er 3-4 år.når der er 900 andre at vælge imellem.

  • #4   18. jun 2006 Hvis jeg blev syg og ikke kunne passe mine dyr selv, ville jeg selv finde et nyt sted til dem. Hvis jeg bliver akut syg og ikke kan sørge for det selv, ved min datter at opgaven tilfalder hende. Hvis det ikke lykkedes os at skaffe et godt hjem til dem, bliver de aflivet her hjemme.

  • #5   18. jun 2006 hmm - så sort/hvid, synes jeg heller ikke internaterne er smiley

    Hvis ikke der var internater, så var en hund som min Max endt hvor??

    Hans ejer var syg (fremskredene demens, men det ku ha været en anden sygdom) og havde ingen familie (går jeg udfra) der ville/kunne tage ham. Så hvor skulle han dog hen, om ikke på et internat hvor de kunne formidle ham videre til nogen der gerne ville have ham ?


  • #6   18. jun 2006 ..men bortset fra det, så vil jeg give dig ret i at nogle mennesker ikke tænker det at have hund igennem ordenligt - og heller ikke kigger ærligt på deres hjem/rammer, FØR de tager en hund/hvalp ind.

    Mange af de hunde, ender på internater som "problem" hunde og det er for ringe både at køber og af sælger (her generaliseres) smiley


  • #7   18. jun 2006 Ja man kan jo være mere eller mindre dedikeret hundeejer, det er jo ikke alle der sætter alt til side for at finde bolig, hvor man kan have menageriet fra en gård med sig. Som jeg gjorde, men tro ikke at jeg ikke overvejede at tynde ud i flokken ( Aflivede dog 11 sunde og raske Marsvin ) Man skal være var som med at dømme.

  • #8   18. jun 2006 jeg dømmer ikke!! har bare set for mange hunde blive ødelagt pga. ejere der ikke vidste hvilket ansvar det indebære at købe en hund. jeg siger bare min mening og det har jeg vel lov til smiley

  • #9   18. jun 2006 Alle de ting du nævner som årsager er ting man som ansvarlig hundeejer har undersøgt inden man anskaffer sig en hund, kan den med børn, andre hunde etc Har man selv den tid det kræver til at træne hunden osv hvis ikke bør man ikke anskaffe sig et levende væsen... Hvis flere var ansvarllige på disse punkter kunne det være at der ikke blev afleveret så mange hunde på internater / til aflivning.

  • #10   19. jun 2006 Så kan man stille sigselv det såørgsmål, som meget få vil stille sigselv, Hvorfor???

    Svaret er nok fordi, at de fleste hundeejere ikke sætter sig ordenligt ind i de ting som har med hund at gøre, eller også er det hundeejere der ikke har en pind forstand på hvordan man behandler en hund på den rigtige måde.

    Den erfarende hundeejer vil på et meget tidlig statium se hvordan hunden former sig, det vil sige både fysisk og psygisk...

    Er hvalpen rad, når den kommer til det nye hjem, og ikke kan finde ud af at mødes med andre, løber langs med husmuren, trækker sig hvis andre vil i kontakt med den, så har det sat sig, og det er ikke til at rette... i mit sted, så ryger hunden på disse grundlag... kan ikke bruge den til noget... (hårde ord - men sandt)

    De hundeejer, som har problemmer med at få hund gjordt renlig, har heller ikke sat tid af til det, man kan gøre hunden renlig i løbet af 10 dage, hvis man gider, at lære hunden det fra starten....Men nogle hundeejer er for magelige efter min mening...og tænker kun på alt andet end på hunden.

    Nogle hundeejer, tror at hunden er et "menneske" og skal behandles derefter..... Det er den største synd der findes, det er lige til at brække sig over, en hund er en hund, og skal behandles som en hund, og ikke andet..

    Hvis du gider at beskæftige dig med hunden på den rigtige måde, det vil sige, at træne, lege og motivere hunden, så for du en perleven for resten af livet (hundens liv)...

    Det kan godt være at i ikke kan li min mening... men sådan er det...



Kommentér på:
aflivning eller?

Annonce