{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Aflivning eller ej {{forumTopicSubject}}

Det her er et meget svært emne for mig.
Jeg har min kære lille Balto coton på 9 år
Jeg elsker ham over alt på jorden.
Han har bare et men, et problem der er ved at gå helle familien på. Hans temprament, der hjemme er han den mest kærlige hund. Men når vi går tur laver han i den grad udfald mod stort set alt. Voldsomme udfald. Han er i snor så der sker intet, men det er bare ikke sjovt at gå med en hund, hvor man frygter at møde andre hunde, kanlerter, motorcykler o.s.v
Vi har været ved hunde psykolog, magtor dyrlæge o.s.v alle siger det samme det bunder i angst. Kommer lige fra dyrlægen der siger at han også har gigt, og smerter i det ene ben.
Smertestillende virker på det men jo ikke på angsten, som egendlig altid har ligget i ham, men med alderen er blevet meget slemt. Vi tager rigtig mange hensyn i det daglige og i ferier. Han er ikke længere med på camping, kan han ikke magte med hunde over alt. Så der deler vi os op så en bliver hjemme ved ham. Når vi går tur går vi altid alene, da hans udfald smitter på de andre hunde. Vi går steder hvor med man med størst sansynlighed undgår andre hunde. Hensyn jeg gerne tager til mine skønne hund. Hvis han har det godt. Men jeg tænker er det et liv for ham. At være så bange for alt der røre sig. Det er ikke nogen hemmelighed at turene indimellem er meget belastende. Men jeg elsker jo min lille hund. Han kan jo bare ikke leve et liv uden at møde andre hunde. Medicin mod angst er prøvet, uden effekt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning eller ej
  • #2   4. jul 2021 Jeg fik en hund for 3 mdr siden, der havde det på samme måde. Jeg har brugt timer på at sidde på en bænk og bare observere alle de ting han var utryg ved. Nu er han holdt op med at gø af det mindste, det er ikke alle hunde han gør af og kun meget meget sjældent et menneske.
    Han kan gå forbi alt på fortovet, han kan køre i bus, tog og metro, hvor folk er virkeligt tæt på.
    Vi har stadigvæk nogle issues som vi arbejder på, men jeg syns vi er kommet langt med tålmodighed, observering, ros og godbidder


Kommentér på:
Aflivning eller ej

Annonce