{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

Aflivning eller ej? {{forumTopicSubject}}

Ja, min ældste tæve har - som nævnt før - HD og slidgigt i højre bagben. Det er blevet meget bedre med tilskud, og også pågrund af vejret, det er længe siden jeg har set hende halte - hun går ofte pasgang i skridt, men har ellers ikke tydelige tegn på smerter.

Synes dog at hun bliver mere udadreagerende overfor mennesker og hunde. Hun har endnu ikke bidt nogen rigtigt, men har markeret flere gange på mennesker. Før i tiden gav hun flere dæmpende signaler og/eller knurrede, så kunne jeg bede folk holde fingrene væk. Noglegange har hun det fint med folk, andre gange reagere hun kraftigt. Jeg har generelt bedt folk lade hende være, men tiltider tager hun selv kontakt - for så at blive gal. Selv folk hun kender godt, bliver hun gal på indimellem (dog sjældent).

Jeg har et meget socialt liv, vi har ofte gæster og jeg har hundene med mig rundt hos venner, familie og agility. Det ville begrænse mig rigtig meget at skulle undvære det, for jeg vil ikk efterlade hundene hjemme alene.

Noglegange er der intet og andre gange reagere hun meget kraftigt. Der er intet med min kæreste og jeg.

Jeg elsker jo selvfølgelig min hund overalt på jorden og det at jeg bare overvejer dette, er mega hårdt. Ønsker bare ikke, hverken at stresse hende eller at hun en eller anden dag gør skade på nogen.
Vil lige nævne at hun altid har været signal følsom, og ikke kunne lide for pågående/voldsomme folk - men har aldrig reageret sådan her, og nu reagere hun også overfor folk der ikke er som nævnt.

Hvad ville i gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning eller ej?
  • #1   23. apr 2015 Er hun på smertestillende?

  • #2   23. apr 2015 Nej, det er hun ikke. Har hun været, men stoppede da tilskuddet hjalp så meget på hendes halten og trækken på benet. Samt hun løber rundt og virker som sig selv, udover adfærden overfor andre mennesker. Derfor det undrer mig sådan.
    Men jo, kunne være vi skulle prøve noget smertestillende igen


  • #3   23. apr 2015 Det havde jeg gjort. Smerter = kortere lunte.
    Men der er jo ingen der siger at det vil afhjælpe problemet.


  • #4   23. apr 2015 Mener det samme som Kongelig , Jeg tror hun har smerter

  • #5   23. apr 2015 Vores Rollo blev også meget mere udafreagerende, da han fik gigt og havde smerter.

  • #9   23. apr 2015 Man kan sige at prøver I at give smertestillende og det hjælper, ja så har hun smerter .. hjælper det ikke må der nok flere undersøgelser til ...

  • #11   23. apr 2015 Selvfølgelig skal hun ikke have ondt. Vil forsøge med smertestillende igen - synes bare det er så mærkeligt, for har ikk set hende halte længe eller på nogen måde trække på benet. Før i tiden haltede hun efter længere ture og hver gang hun havde ligget ned. Så er bange for at adfærden er noget tillært efter smerten og derfor ikk går væk. Men er da klart villig til at prøve alt !

    Rynkedyret - Hun er næsten 5 år, så ikk særlig gammel smiley

    Border Banden - Er da enig. Mit liv er bestemt også indrettet efter dem (mange, inkl min kæreste mener enda for meget). De er ikk kun familie medlemmer, de er ogs min "hobby".. MEN jeg vil ogs gerne have menneske venner og se min familie for den sags skyld - og ønsker ikk at forlade dem efter en hel arbejdsdag.


  • #13   24. apr 2015 Du får det lidt til at lyde som om, at jeg bevist hiver min hund ud i ubehagelige situationer. Fordi mine behov er vigtigere.

    Fremmede hunde har hun ikk kontakt med (medmindre folk ikk har styr på deres dyr). Fremmede mennesker får ikke lov at klappe og heller ikk børn, hun ikk kender for den sags skyld.. Det er ikk fordi at jeg kræver at hun skal være alles kramnebamse.. men hun skal kunne fungere og være tilpas i fremmede miljøer og med de mennesker hun kender. Ligesom hun har været de sidste 4 år. Det er ubehageligt for mig (og sikkert ogs hende selv), når hun selv opsøger folk - for at derefter markere. Hvis hun bare ignorere folk, er det fint for mig. Vi har indtil videre lukket hende væk når vi får gæster hun ikk kender så godt.

    Jeg ønsker selvfølgelig ikke at aflive min hund.. men ønsker heller ikk, at hverken hende eller jeg får et ringere liv.
    Selvfølgelig blir en hund ældre og får skavanker og der skal tages ekstra hensyn, det er jeg klar over - men livet skal ikk blive surt for nogle parter.
    Poe var så glad før i tiden, det føler jeg ikk hun er på samme måde.

    Mine hunde er størstedelen af min hverdag, så jeg kommer altid til at eje hund. De er mine træningsmakkere og min familie - de betyder mere end de fleste mennesker. Jeg ejer ikk bare hund, for at have en at klappe på hovedet smiley .

    Jeg har været nede og hente smertestillende idag, så det vil hun få dagligt en periode + hendes kosttilskud og den træning jeg laver, for at styrke musklerne. Også vil jeg gå kortere ture med hende, for at se om det ogs hjælper og hun må blive hjemme i weekenderne, når jeg er til agility eller hos venner/familie - så håber jeg at hun blir bedre.

    Tak for hjælpen!


  • #16   26. apr 2015 Rynke - Ønsker nemlig ikke at hun skal gå og lide de næste mange år.. men hvis jeg kan smertedække hende og hun slapper mere af i selskab med andre - skal hun self have lov at leve så længe så muligt smiley

    CF - Det var lidt det jeg ogs tænkte, at hun forbinder fremmede med smerte og ubehag.
    Hun er røngten fotograferet på begge hofter og har fået konstateret HD på højre bagben, for et år siden. Da hun haltede dengang, blev det vurderet at der allerede var gået gigt i.
    Ved godt at hunde kan have ondt, uden umiddelbart at vise smerte smiley men det er mere fordi hun har haltet meget tidligere - men du har self ret, hun kan godt stadig have ondt.


  • #18   27. apr 2015 Tusind tak smiley

Kommentér på:
Aflivning eller ej?

Annonce