{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

aflivning eller ej {{forumTopicSubject}}

står med et problem bella har den sidste tid haft det meget svært med dårlige hofter og gigt hun får d112 piller mod gigt men hver gang man kører hånden ned over ryggen krummer hun ryg og kan ses at det gør meget ondt har efter hånden meget svært ved at gå op af trapper har hende med på arbejde hvor der er 2 andre hunde og meget plads at løbe på men hun leger max i en time ikke vildt men hygger sig og når vi så kommer hjem er hun ikke noget værd overhovedet hvornår er det nok har rigtig svært ved at finde ud af om jeg skal stoppe det eller lade hende få et par år mere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning eller ej
  • #2   5. jan 2009 I princippet er det vel simpelt -hvis hunden ikke kan smertestilles, og hvis ikke den har det godt, så skal den aflives.
    Hvis hunden ikke kan leve et værdigt og indholdsrigt liv skal den aflives.

    Det er self nemmere sagt end gjort -håber du får truffet det rette valg for din hund:o)


  • #3   5. jan 2009 som jeg plejer at sige,,, er det for din skyld eller hundens at den får smertestillende piller...

  • #4   5. jan 2009 har snakket lidt med dem men de siger at så kan vi give hende noget mod smerter og lade hende få lov til at nyde den sidste tid hun har tilbage ved godt at det ikke er sjovt for hunde at hører på at dens ejer og hendes kæreste er uvenner hvis i forstår men sidst blev hun helt lam i venstre side gav det lige en dag for at se om det blev ved og det gik så heldigvis væk nomalt ryster hun bare og ellers ikke mere men kan det være et tegn på at hun ikke kan mere kan ikke forstå at hun kan have det så slemt

  • #5   5. jan 2009 Hvis det står så gralt til og der ikke er noget at gøre, så ville jeg sige tak for tiden vi havde haft sammen og få dyrlægen hjem og gøre hvad der må gøres.

    Puha, hårdt men det mest retfærdige overfor Bella.


  • #7   5. jan 2009 ja jeg sidder selv i den nu kender alt til at være den der siger gør det for hunden ikke din men bliver ved med at komme frem til at hun nok skal få det bedre men ja jeg må se det i øjene

  • #8   5. jan 2009 nu er det jo svært at sige kun ud fra din beskrivelse, men synes at det lyder til at enden er ved at være nået. hun har jo tydeligvis smerter, kan ikke tåle at lege med andre hunde i længere tid, uden at være totalt smadret efterfølgende. Jeg går ud fra, at hun får smertestillende nu? hvis ikke, så er det i hvert fald det mindste man kan gøre. det er synd, hvis den dagligt skal have ondt. Hvis den allerede er på smertestillende, så synes jeg, som jeg skriver ovenfor, at det er på tide at sige farvel.

    men det er jo jeres valg, i kan mærke i hjertet hvornår tid er, problemet er som regel egentlig ikke at finde ud af, hvornår tiden er kommet, men at give slip. Husk på den går ikke bort, den går blot i forvejen....


  • #9   5. jan 2009 det hjælper det d112 men det er mere hendes hofter og hendes usikkerhed på alt efterhånden der tager hårdt på hende hun bliver bange når man hæver stemmen og det er ikke rattet mod hende

  • #11   5. jan 2009 til rotterne
    ja viste måske godt inden i hvad i ville skrive men havde så meget brug for at hører det fra jer og ikke fra famillien ja det er rigtig svært at give slip hun har været i gennem alt med mig hun er den som har holdt mig oppe ja må tage den beslutning og håber at jeg gør det rigtig for hende


  • #12   5. jan 2009 tak for hjælpen i har fået mig til at se at jeg gjorde det for min skyld og ikke hendes hun har levet sin tid og det bliver ikke bedre snakket med dyrlægen imorgen.

  • #13   5. jan 2009 snakker


  • #15   5. jan 2009 Aflivning er sidste udvej. Hvis hunden virkelig lider og at det ikke kan helbredes er det bedst at hunden bliver aflivet, så det ikke lider. Men som du skriver at din hund lider og ikke kan bevæge sig uden smerter, er det ikke et værdigt liv for din hund. Du har min medfølelse. Kram til jer begge.

  • #16   5. jan 2009 det er ikke rart at stå i den situation. jeg frygter det også da vores hund også har hd og gigt. men det er kun din og din kæreste beslutning om aflivning. det skal komme fra dit hjerte om det er bedst for hunden. du kender hunden bedst!! men jeg håber at i finder fred og held og lykke fremover

  • #17   5. jan 2009 Mener at en hund med smerter skal have fred.

Kommentér på:
aflivning eller ej

Annonce