4.926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vægt - cavalier Vægt - cavalier

Silje er nu en lille gulerod på 18 uger og 5,2 kilo. Hendes race (cavalier king charles spaniel) skulle de helst veje omkring de 8 kg. Hvornår stopper hun med at vokse? Det har jeg ikke rigtigt kunne læse mig frem til. Og når I hører alder + vægt, kan I så gætte hvad hendes endelige vægt bliver?

Blev lige lidt nysgerrig, for hendes mor var lille af racen af være (omkring 6 kg) og faren var omkring 1 kg over (9 kilo). Så om hun bliver efter sin far eller mor bliver spændende. :-)))

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt - cavalier
  • #1   12. sep 2011 de hvalpe jeg lavede tidliger på året er nu næsten 7 måneder, og de vejer mellem 4.6 og 6.9 kilo.
    det er svært sige hvad slutvægt bliver, milo kom først over de 5 kilo, da han var næste 1 år. og i dag vejer han omkring 8 kilo. han voksede til han var næste to år. (3 år i dag)
    cuba vejede 4 kilo da hun var kun 3 måneder, og i dag er hun 8 kilo.

Nala voksede også hurtigt, og stoppede med at vokse som 11-12 måneder.

så du kan ikke helt regne med noget:)

kender til en han, som vejede 4 kilo som 8 uger, i dag 1.5 år gammel, vejer han 7 kilo.

• #2   12. sep 2011 og slut vægt på 6-7 kilo er rigtig fint for en tæve:) de kan jo også blive for store:)

• #3   12. sep 2011 Skal jeg være ærlig, så synes jeg en tyk cavalier er rigtig grim at se på. smiley Kan godt se at det med vægten er lidt forskellig. Hmm, vil næsten håbe at hun kommer til at ligne hendes mutti. smiley

• #4   12. sep 2011 hmm, har da heller ikke nævnt noget med tyk? smiley

• #5   12. sep 2011 Det er ikke til at sige for de forskellige linier stopper med at vokse på forskellige tidspunkter, min egen hvalp er 12 uger nu og skal til vacc på torsdag så der ser jeg hvad han vejer, men da han blev vejet sidst 9½ uge vejede han 3400 g, men jeg ved hans linier er tidligt færdigudvokset, så jeg er ikke nervøs, han har nemlig en kraftig knoglebygning og er som han skal være smiley

• #6   12. sep 2011 Michelle, nej det sagde du ikke. smiley "blive for stor" det blev lige til tyk i min tekst. Dog synes jeg stadig ikke de helt tykke cavaliere er flotte at se på. Så en til et marked. 14 kilo! Altså 6 kg for meget. Det var altså synd..

Nadja, uhh jeg er voldsomt vild med din lille hvalp! smiley

• #7   12. sep 2011 ja kender også et par meget tykke. har så ondt af dem, den ene kan næsten ikke gå fordi han er så tyk:( ejer vil bare ikke indse problemet:( stakkels hund

• #8   13. sep 2011 Præcis. De er bare så store - og ejer "jamen det er bare lidt hvalpefedt!" inde i hovedet tænker man så bare "suk, nej det er ej..." Jeg prøvede at vise dem hvor slank og flot Silje er, og sagde "nogenlunden sådan skal en cavalier se ud" kommentaren var "jamen det er jo også en hvalp". Det er virkelig synd for overvægtige hunde, hvis ejeren ikke gør noget ved det.

Kommentér på:
Vægt - cavalier

Annonce