1.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Op og ned i vægt - cavalier Op og ned i vægt - cavalier

Silje 18 uger: 5,2 kg.
Silje 19 uger: 5 kg.
Silje 20 uger (idag: 5,8 kg.

Er det normalt at det springer sådan i vægt? Først taber hun 200 g. hvorefter hun tager hele 800 g på, på kun én uge? Er lidt chokeret over at hun i denne uge har taget 800 g på, da det i mine ører er rigtig meget på en uge.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Op og ned i vægt - cavalier
  • #1   24. sep 2011 (i dag)*

• #2   24. sep 2011 vejer du hende på det samme tidspunkt på dagen?
    (Mere i forhold til spisetider og gå-ture, da dette kan have betydning også)

• #3   24. sep 2011 Tjaa, ikke helt præcist, men deromkring. Hun plejer at blive vejet i tidsrummet 10.00-12.00, da det er der hun plejer at sove. smiley Hun har ikke faste gåture eller spisetider. smiley

• #4   24. sep 2011 altså ved ikke hvordan det er med hvalpe, har en tæve på knapt to år, hun vejede midt i august 7.9, en uge efter 8.3, så i sidste uge 8.1 og i går 8.6, synes også hun springer meget af så lille en hund.

Har en skotte hvalp, hun tog de første 4 uger ca 500 gr på om ugen, den sidste uge har hun så kun taget 100 gr på, så jeg tror sagtens de kan vokse sådan lidt i spring og evt tabe sig lidt indimellem... hvis hunden har det godt så ville jeg ikke bekymre mig....

• #5   24. sep 2011 Ja, hun har også sprunget lidt i det nogen gange før, men aldrig med et spring på 800g. smiley Tror jeg vil tage det lidt mere roligt så..

• #6   24. sep 2011 jeg ville heller ikke bekymre mig hvis eller opførsel, spisevaner og andre tegn på hundens fysik er i orden.
    Naturligvis er 800g meget for sådan en størrelse, men hvis hun tilfældigvis er blevet vejet den ene gang uden at hae noget i mave eller tarm og den anden gang med fuld mave eller tarm, så kan det også være en hundred gram eller lidt mere. smiley

Og (dette er bare en tanke) måske hunde er lidt ligesom mennesker også: at det med vægten kan være sært, fordi unghunde jo også langsomt smider hvalpe-fedten og opbygger mere muskel-masse... og dette foregår ofte i "bølger".

Jeg vil ikke mene en ustabil vægt er noget at være bekymret for i den alder. smiley

Men det er "bare" min mening og tanker omkring det... er jo ikke dyrlæge. smiley

• #7   24. sep 2011 Vi fik at vide af vores dyrlæge da Fenris var hvalp at han skulle tage ca 1 kg på om ugen. Min 800 gram og MAX 1,2 kg. Hvis han tog mere på voksede han for stærkt i forhold til hvad senerne kunne følge med til. Vi vejede ham på samme tid en gang om ugen og han har faste spise tider.
    Derfor synes jeg det lyder af meget din hund har taget på.
    Der sker nok ikke noget ved det en enkelt gang men jeg ville holde øje nøje øje med vægten og evt justere fodermængden.
    Der skal ikke meget til at de taget mere på. Hvis vi justerede fenris mad op med bare 15 gram om dagen kunne han sagtens tage næsten et halvt kilo mere på sammenlignet med ugen før.

• #8   24. sep 2011 Tak for svar allesammen. Jeg vil prøve at veje hende i næste uge igen, og se hvad vægten siger der. Hvis den er steget meget igen, tror jeg at vi lige skal se endnu en gang til dyrlægen. smiley I kan se hendes vægtskema i hendes profil, normalt plejer hun at tage 200-300g. på om ugen eller tabe 100-200g, det var derfor jeg lige blev lidt chokeret da jeg så vægten.

• #9   24. sep 2011 lyder som min Tilde, hun har også jojo vægt, men hun spiser også som vinde blæser, nogle ganger går der dage hvorhun ikke rører son mad, og andre gange spiser hun hele to måltider om dagen

• #10   24. sep 2011 Præcis! Sådan er det også med Silje. :o)

• #11   24. sep 2011 sådan er det også med Nova vores ældste hund, hun er meget svingende i hvor meget hun spiser, så så vil vægten vel også svinge op og ned,,,, jeg bekymrer mig også, men øver mig i at vurdere hundens tilstand og humør istedet for

Kommentér på:
Op og ned i vægt - cavalier

Annonce