1.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Om inseminering i 24 Nord igår... Om inseminering i 24 Nord igår...

Jeg zappede lige igennem kanalerne igår aftes, og det var lige noget om hunde på 24 Nord. Det viser sig så, at det er om inseminering af en Welsh Corgi Cardigan....Først "ordner" de hanhunden-ingen problemer der, men så skulle tæven insemineres.
Jeg sad med åben mund op polypper....det var virkelig voldsomt. Tæven skreg og hylede og så ud til, at den besvimede, mens den stadig jamrede sig.
Nu har jeg ikke set to hunde parre sig i virkeligheden...håber da ikke, det gør så ondt på tæven?
Var der nogen, der så det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Om inseminering i 24 Nord igår...
  • #1   14. sep 2011 Jeg har set en berner tæve blive insemineret..
    Jeg var med tæveejer ude ved hanhundeejer og hundene kunne ikke finde ud af det sammen...

Tæveejer er erfaren med det og nej tæven stod HELT stille til insemineringen

• #2   14. sep 2011 Saga blev insemineret for en uge siden, to gange, og hun stod bomstille og sagde ikke en lyd. Så jeg tror den der inseminerede må have ramt urinrøret i stedet for skedeåbningen. Det lyder meget uprofessionelt.

(og vil lige påpege at de brugte samme anordning til Saga på 1,9 kg som de ville have brugt til en skt. bernards hund eller GD, så det er ik noget med størrelsen).

• #4   14. sep 2011 Den her vred sig og hylede og skreg. Det var en dyrlæge, der gjorde det. Synes godt nok det var voldsomt. Stakkels hund:0(

• #5   14. sep 2011 Her er en video af hvordan det bør foregå

http://www.youtube.com/watch?v=qxXlniylh5g

• #6   14. sep 2011 En normal ordentlig udført inseminering gør ikke ondt på tæven.

Jeg har insemineret begge mine tæver (med sæd fra udenlandske hanhunde) og de vrikker ikke med et øre. Ved Kasia er det dog lidt et problem at få hende til at lade være med at logre så meget, for det gør det lidt mere vanskeligt:-)

• #7   14. sep 2011 Jeg tænker mere på om det har været pga angst end smerte hun har vredet sig og skreget på den måde..
    Det lyder bare HELT forkert

• #8   14. sep 2011 Jeg kan desværre ikke finde klippet, men leder lige videre...

• #9   14. sep 2011 (link fjernet)

Klippet er her, og det ser ikke ud til at være rart for tæven smiley

• #10   14. sep 2011 Øv jeg kan ikek se det klip;-(

• #11   14. sep 2011 Lige under "filmboxen" er der en række programmer man kan vælge.. Gistrup dyrehospital er den første..
    klik på den så kommer det.
    jeg sad også og ventede i rigtig lang tid uden der skete noget, men da jeg fik trykket på det link kom det frem med det samme

• #12   14. sep 2011 Nu kan det godt være at jeg kommer til at lyde kynisk, men det synes jeg på ingen måde er et voldsomt indslag.

Ja, tæver piber, men for mig at se er det fordi den ikke bryder sig om at blive pillet ved dernede, hvilket jo også kan være årsagen til at den har afvist hanhunden. Måske er den mere følsom end normalt.

At den besvimer, nej, det gør den ikke. Den kæmper lidt imod at blive holdt fast (måske også en medvirkende grund til at den hyler lidt) og på et tidspunkt opgiver den at komme fri og accepterer at stå/ligge stille.

Vi er enige om at lige præcis denne tæve ikke synes det er sjovt, men jeg ser på ingen måde nogen mishandlet tæve, blot en tæve der brokker sig over en behandling som den ikke er helt tilfreds med.

• #13   14. sep 2011 Har li set klippet på 24 nordjyske, det er utroligt at det ska gøre så ondt på tæven... Og det vil jeg så mene, at det ska det heller ikke... Hva dyrehospital er de på?

• #14   14. sep 2011 Det ka også godt være det er der problemmet ligger, at den ik ka li det. Men hvis en tæve ik vil, hvorfor ska man partou så parre tæven...

• #15   14. sep 2011 Jeg ser overhovedet ikke en tæve hvor det gør ret ondt.

Jeg ser en tæve der brokker sig på akkurat samme måde som rigtig mange hunde gør når de skal have klippet negle (og det gør jo heller ikke ondt).

Jo, tæven kan mærke det, synes formodentlig også at det er træls, men den ville altså reagere helt anderledes kraftigt hvis det gjorde ondt. Hunden her skriger ikke, det piber og brokker sig.

Om man så skal parre en tæve som afviser hanhunden, det er jo så en anden diskussion smiley

• #16   14. sep 2011 Mishandling er måske så meget sagt, men den dyrlæge rammer vist noget han ikke skal, det må ikke være så ubehageligt for tæven. Jeg har aldrig set en tæve reagerer sådan på en inseminering, den er ikke ved at dø, men jeg tror dyrlægen rammer forkert og for hurtigt... måske pga kameraet

• #17   14. sep 2011 Jeg vil blot slå fast, at JEG på intet tidspunkt har brugt ordet mishandling!!!!

Jeg synes dog stadig det ser voldsomt ud, men har som sagt aldrig oplevet det IRL;-)

• #18   14. sep 2011 Sad og fik nærmest ondt i maven mens jeg ventede på at tæven skulle "skrige og hyle" men det skete heldigvis aldrig

• #19   14. sep 2011 kan de mon have ramt i urinrøret ??

• #20   14. sep 2011 Vi har insemineret i de fleste tilfælde og det gør bestemt ikke ondt på tæven. Har hun ikke ægløsning kan det dog virke som overgreb på nogle tæver.

• #21   14. sep 2011 Men denne tæve havde jo haft ægløsning to dage forinden.

Jeg synes heller ikke det er voldsomem bilelder - men han rammer da vist noget der er ubehageligt for hunden, men voldsomem smerter er det ikek i mine øjne.

Og det skal lige siges, at jeg ikke har forstand på insiminering, men ud fra almindelig viden og logik er det jo ikke noget der skal gøre ondt med sådan et tyndt kateter.

• #22   14. sep 2011 Hvorfor overhovedet inseminere en hund? Jeg mener hvis hundene ikke kan finde ud af det af naturens gang, er det nok ikke meningen de skal have hvalpe sammen. Jeg synes det er sygt! og bestemt ikke hundens behov!
    Stakkels hund, men den bliver selvfølgelig ikke spurgt smiley

• #23   14. sep 2011 Synes det ser lidt voldsomt ud, men nogle tæver er mere pylret end andre. Håber tæven har været drægtig før, for en afvisning kan sagtens betyde at tæven ved at der er noget galt med hende og hvalpe derfor ikke er en god idé.

• #24   14. sep 2011 Jeg er også enig i at hundene bør parre naturligt og det er også det DKK anbefaler.... men det er jo så ikke det der bliver spurt til, så det er jo en hel anden diskussion.

• #25   15. sep 2011 Nogle gange er genmaterialet i en race så begrænset at man ikke kan bruge en han i landet. Derfor kan må blive nødt til at insemineret hvis ikke man har mulighed for at tage til langborti stand! I øvrigt er er jo ingen er siger at en tæve ikke kan parre selv fordi den skal insemineres. Jeg synes man skal se på om det er en race som har de naturlige "drifter" og normalt kan reproducere sig selv uden hjælp. Er vi over i de racer som hverken kan parre eller føde - har vi en helt anden etisk diskussion.

Kommentér på:
Om inseminering i 24 Nord igår...

Annonce